Snimak nove nezgode na Savi: Barža udarila u pontone na obali. Ovo je samo jedna u nizu

Broj plovidbenih nezgoda je u porastu je poslednjih par godina

  • 0
Nesreća Sava Foto: Uz dozvolu Udruženja profesionalnih lađara Srbije

Ovog vikenda, tačnije 17. aprila u 18 sati dogodila se lakša plovidbena nesreća na Savi i to nedaleko od Ostružničkog mosta.

Kako saopštava Udruženje profesionalnih lađara Srbije, potiskivač sa dve barže, prilikom manevra, udario je u obalu i pontone na obali.

- Pri nezgodi je došlo do oštećnja plovećih pontona. Osim materijalne štete niko nije stradao. Obaveštena je rečna policija - objašnjavaju.

Kako kažu za "Telegraf", broj plovidbenih nezgoda je velik i u porastu je poslednjih par godina zbog lošeg Sistema bezbednosti plovidbe.

Samo tokom prošle godine dogodilo se sedam plovidbenih nezgoda, koje su detaljno analizirane. Ove godine imali smo jednu tešku nezgodu, koja se dogodila 17. januara, kada je u Gajskom rukavcu došlo do potonuća broda.

Nesreća Sava Foto: Uz dozvolu Udruženja profesionalnih lađara Srbije

U pitanju je jedna od najtežih nesreća koje mogu da se dogode na reci. Međutim, nesreće se dešavaju i na infrastrukturi. Tako smo 21. 5. 2020. godine imali oštećenje konstrukcije desnog krila uzvodne kapije komore za prevođenje plovila na reci Tisi.

U bazenu Luke za posebne namene (Azotara) 9. avgusta prošle godine došlo je do udara plovila. Udar je zabeležen i 23. avgusta na reci Dunav, potom sedmog oktobra na Tisi, 12. oktobra na Dunavu, takođe.

Petnaest dana kasnije zabeležen je i sudar plovila na Dunavu.

U bazenu Luke Beograd 11. novembra potonuo je brod.

Problemi na Tisi

Biserno ostrvo, Tisa Biserno ostrvo / printscreen / youtube / deja krstic

Tisa je međunarodna plovna reka na kojoj se beleže plovidbene nezgode, ali ovaj rečni put ima svoje mane koje bi trebalo da se isprave, upozorili su ranije iz Udruženja.

- Kako saobraćaj na ovoj reci u poslednjih 10 godina nije bio u značajnom porastu, niko se nije ozbiljno bavio bezbednosnim izazovima na ovoj reci - poručuju u UPLS.

Nijedan most nije propisno obeležen niti ima radarske oznake, most u Adi nema nikakvu oznaku na sebi. Skele nisu obeležene propisanim znacima na obali niti je označena njihova vrsta i način kretanja, nema znaka obavezne zvučne i VHF signalizacije u blizini skelskih prelaza - dodaju lađari.

Vrhunac opasnosti je, smatraju oni, brana na Tisi koja je već 20 godina u očajnom stanju, a situacija je iz godine u godinu sve gora.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA