≫ 

Od opasnosti od vode, do sigurnosti helikoptera: Kuka i pojas spasilačke ekipe nekima poslednja nada

Preciznost je ključ svake spasilačke akcije, s obzirom na to da su akcije spasavanja na vodi komplikovanije od onih na kopnu

  • 1
Akcija spasavanja, davljenik Foto: Printscreen/RTS

Kako izgleda akcija spasavanja davljenika kada je predaleko od obale? Šta su prvi koraci koje moraju da preduzmu Helikopterske jedinice i Žandarmerija? Kako bi sve prošlo kako treba i kako bi davljenik bio izvučen iz vode na najbezbedniji način, ove ekipe imaju veoma uigranu rutinu.

Potencijalno poslednji pokušaj spasavanja kreće sa 30 metara visine. Tu do izražaja dolazi uigranost ove dve spasilačke ekipe. Bez obzira na to da li je u pitanju tekuća ili stajaća voda, uz pomoć bočne dizalice, potrebno je manje od minut kako bi se došlo do potencijalnih davljenika. Izvlačenje iz vode, ipak, traje nešto duže, kako bi sve bilo bezbedno izvedeno.

Nije svejedno ni kada spas čekate tokom vežbe. Kada su okolnosti realne, kada dođe do bujičnih poplava, spasilačke ekipe davljenicima mogu da budu poslednja nada.

Preciznost je ključ svake spasilačke akcije, s obzirom na to da su akcije spasavanja na vodi komplikovanije od onih na kopnu.

Operater dizalice Dejan Ivkov kaže da se suočavaju sa refleksijom od vode i imaju smetnje koje može da podigne sam rotor.

- Međutim, na pristojnoj smo visini i gledamo da sve bude bezbedno da bi mogao da se izvede zadatak - naveo je Ivkov.

Specifična je i komunikacija helikopterske ekipe s roniocima.

- Imamo signale koje smo dogovorili ranije, pokazivanjem ruke signalizira se da li može da krene, da li mu treba vreme i da li je sve u redu, da možemo mi na vreme da uradimo kretanje i uzimanje ronioca i davljenika - objašnjava Ivkov.

Iako policijski helikopteri imaju mogućnost korišćenja autopilota dok lebde nad vodom, naši piloti ih ne koriste.

- Ovo su, kao što ste videli piloti koji se koriste "na ruke". Jeste teže, ali uvek napominjem da imamo najobučenije pilote. Ovakve operacije nisu radili samo iznad rečnih tokova već i iznad mora, gde je jako specifično i teško održavati mesto jer nemate vizuelne reference - rekao je komandant Helikoterske jedicine MUP-a Srbije Nenad Nedić.

U realnim okolnostima spasavanja tog tipa nisu česta.

- S opremom koju helikopter ima, posade moraju da budu spremne da odrade zadatak ako do njega dođe. Ističemo da je 2014, kada se desila poplava u Obrenovcu, ova jedinica u prva dva dana podnela najveći teret - rekao je Nedić.

U realnim situacijama, kada je potrebno da se davljenik što pre izvuče iz vode, davljenici se kače na kuku koju spušta bočna dizalica helikoptera uz pomoć specifičnog pojasa ili korpe. Od tog momenta izvlačenje ne traje dugo. Dolazi do kraja agonije osobe koja je strahovala za svoj život, a pojas davljenika povlači u sigurnu unutrašnjost helikoptera.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Vuk

    30. maj 2021 | 12:33

    Tako treba i da svaki pilot zaduži helikopter, vozi kući, oa ako zatreba privatno da učini komšiji neku uslugu, zašto da ne?!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA