Lozničanin završio na listi najboljih svetskih naučnika: Doktor Marin se sa fizikom druži od osnovne škole

Pored dr Tadića, na listi su i dr Bojan Janković, dr Jovan Nedeljković, dr Zoran Marković, dr Mirjana Čolović i profesor dr Miroslav Dramićanin

Stanford University Marin (Marko) Tadić, Vinca Foto: Vincent.org.rs, Vin.bg.ac.rs

Jedan od istraživača Instituta “Vinča”, koji se nalaze među dva odsto najboljih na svetu, jeste i dr Marin Tadić, poreklom Lozničanin. Bivši “cvijićevac” i đak lozničke gimnazije danas živi i radi u Beogradu, a fizika je nauka s kojom se druži od osnovne škole.

Na listi najboljih svetskih naučnika, koju je nedavno objavio Univerzitet Stanford u Americi za 2021. godinu, našli su se i srpski naučnici, saradnici Instituta za nuklearne nauke “Vinča”, a među njima i Lozničanin Marin (Marko) Tadić, prenose Lozničke novosti.

Grupa istraživača sa Univerziteta Stanford je treći put zaredom objavila listu za koju je metodologija rangiranja zasnovana na većem broju kriterijuma, među kojima su najznačajniji broj samostalnih naučnih radova, broj radova u kojima je naučnik prvi autor, broj citata tih radova, H indeks (naučna uspešnost istraživača) i drugo.

Na toj listi se nalaze istraživači koji spadaju u dva odsto najboljih u svojim oblastima, a pored dr Tadića, na njoj su i dr Bojan Janković, dr Jovan Nedeljković, dr Zoran Marković, dr Mirjana Čolović i profesor dr Miroslav Dramićanin, koji spada u grupu od deset najbolje rangiranih srpskih istraživača na Stanford listi za prošlu godinu.

Marin Tadić je rođen u Loznici 1972. godine, gde je završio osnovnu školu “Jovan Cvijić” i Gimnaziju “Vuk Karadžić”, a u Beogradu studije fizike na Fizičkom fakultetu. Posle diplomiranja radio je kao profesor u srednjoj školi, a od juna 2004. godine zaposlen je u Institutu za nuklearne nauke “Vinča”, u laboratoriji za teorijsku fiziku i fiziku kondenzovane materije, na projektu Ministarstva nauke Republike Srbije “Fizičke osobine voluminoznih i nanočestičnih magnetnih materijala na bazi retkih zemalja i prelaznih metala”.

Doktorirao je 2009. godine na Prirodno-matematičkom fakultetu u Novom Sadu, autor je 55 naučnih radova objavljenih u međunarodnim časopisima koji su citirani više od 1.800 puta, živi i radi u Beogradu, a trenutno radi u okviru projekta Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije “Magnetni i radionukleidima obeleženi nanostrukturni materijali za primenu u medicini”.