≫ 

Momirović: Korišćenje mosta u Ovčar Banji je bilo zabranjeno, dat je nalog da se rehabilituje

On je izrazio saučešće porodicama nastradalih u nesreći

  • 9
Ovčar Banja, most Foto: Printskrin/RINA

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović kaže da je nadležni inspektor doneo rešenje kojim zabranjuje korišćenje mosta u Ovčar Banji i da je dao nalog kako da se most rehabilituje. Istragom treba utvrditi kako se od rešenja kojim se zabranjuje upotreba mosta došlo do toga da 50 ljudi bude na njemu, ističe ministar, prenosi RTS.

Tomislav Momirović je izrazio saučešće porodicama nastradalih u nesreći u Ovčar Banji, gde se otkačio viseći most preko kojeg su prelazili turisti iz Zvornika.

- Znamo da stanje mosta nije bilo nepoznato za nadležne državne organe - rekao je Momirović gostujući u Beogradskoj hronici.

- Nadležni građevinski inspektor lokalne samouprave doneo je rešenje kojim zabranjuje korišćenje tog mosta i daje nalog tačno kako da se rehabilituje, da bi bio ponovo u funkciji - naglasio je Momirović i postavio pitanje kako se od rešenja kojim se zabranjuje upotreba mosta došlo do toga da, prema svedočenjima, 50 ljudi bude na njemu, što treba istragom utvrditi.

Tomislav Momirović Foto: Marko Jovanović

Poručuje da je reč o ozbiljnom događaju i velikoj tragediji.

- Imali smo sednicu Vlade, ovo nas je sve pogodilo - rekao je ministar dodajući da su u vezi sa Ovčar Banjom formirali radnu grupu, da su velika sredstva izdvojena da bi došli turisti.

Obnovljene su, kaže, putna i železnička infrastruktura.

- Želeli smo da dođu ljudi i oni su počeli da dolaze - rekao je Momirović.

- Voleo bih da građani imaju poverenje u organe - rekao je ministar ističući da su ljudi koji su prelazili preko mosta u Ovčar Banji došli da obiću taj kraj.

Govoreći o opasnosti da se nešto ovako desi na nekom drugom mostu, Momirović kaže da u Srbiji ima više od 3.000 mostova u drumskom saobraćaju.

- Ovo su mostovi koji nemaju papire, neki su građeni pedesetih, šezdesetih i početkom 20. veka. Međutim, ne postoji nijedan akt koji može da abolira nečiju odgovornost. Ljudi i posle zabrane sklanjaju i koriste infrastrukturu - ukazao je ministar.

Naveo je da, uopšteno govoreći, nadležni organi sankcionišu one koji nemaju svest i krše zabrane.

- Ljudi sami uklone barijere i koriste je kao prečicu. Teško je sa moralanog aspekta kazniti čoveka koji koristi most koji je nebezbedan - kaže Momirović.

Naglašava da će biti sprovedena istraga zbog ove nesreće.

Železnica se ponovo podiže

Ministar je rekao da su nakon krađe na kontaktnoj mreži, radnici Železnica prethodna dva dana radili bez prestanka i da je brza pruga Beograd - Novi Sad vraćena u funkciju.

Istakao je da je reč o teškoj krađi organizovane grupe kriminalaca, koja je napravila veliku štetu zbog sitne protivpravne koristi.

Napomenuo je da je reč o najbržoj pruzi u Jugoistočnoj Evropi.

- Železnica se ponovo podiže, imamo tri puta više putnika nego prethodne godine - rekao je Momirović.

-Zgrada aerodroma u Beogradu gotova za godinu i po dana

Upitan kada će biti završena rekonstrukcija Aerodroma "Nikola Tesla", ministar je rekao da će investicioni projekat trajati 10 godina, ali da se očekuje da za godinu do godinu i po dana zgrada aerodroma bude završena.

- Aerodrom će se duplirati, zgrada će imati 100.000 kvadrata - rekao je Momirović i dodao da je, kako kaže, "Vansi" "jedna od najboljih svetskih kompanija, kada je reč o upravljanju aerodromima".

Napomenuo je da se očekuje da za dve godine na Aerodromu "Nikola Tesla" bude 15 miliona putnika godišnje, što je, prema njegovim rečima, trostuko više.

Obilaznica se privodi kraju

Ministar najavljuje i da se od marta sledeće godine više neće govoriti o završetku obilaznice oko Beograda, već o tome kako da se putnici preusmere ka njoj.

- Da ne prolaze kroz centar Beograda, da Gazela bude zaista gradska saobraćajnica - rekao je Momirović.

Napominje da se završava projekat koji je počeo da se radi pre 32 godine, te da se sada razmišlja šta će se dešavati kada se projekat završi.

- Milioni vozila, teretnih i putničkih, više neće imati potrebu da prolazi kroz centar grada - rekao je Momirović ističući da će to doneti i manje zagađenja.

Upitan koliko je situacija u svetu zbog rata u Ukrajini uticala na investicione projekte, Momirović je naglasio da nijedan projekat nije stao.

- Nijednog radnika nismo povukli sa gradilišta... Sačuvali smo nezavisnu politiku, nastavljamo sa investicijama, sa obilaznicom oko Beograda, sa brzom saobraćajnicom ka auto-putu Miloš Veliki, koja će spojiti Surčin i Novi Beograd, od Tošinog bunara i Vojvođanske izlazite na auto-put Miloš Veliki, potpuno nova perspektiva za Surčin i Novi Beograd, najkvalitetnija infrastruktura - rekao je Momirović.

Istakao je da je veliki uspeh aktuelne vlasti to što se, kako kaže, u ovim uslovima radi na 10 projekata, izgradnji auto-puteva i brzih saobraćajnica.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ivo

    13. oktobar 2022 | 20:10

    Zabranjeno je na papiru mozda bilo,ali nikakav znak ni trake na mostu nije bilo da obavesti turiste o toj zabrani. Valjda u zakonu lepo stoji da svaki opasan objekat mora biti propisno obelezen a to u ovom slucaju nije bilo

  • Marina

    13. oktobar 2022 | 19:23

    Kako se to most rehabilituje???

  • Гоги-11

    13. oktobar 2022 | 19:25

    Рехабилитовање моста...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA