Promena uslova ponude = Promena provajdera?

Aktuelna medijska situacija, u okviru koje dve nacionalne televizije, Prva i B92, neće više biti deo SBB ponude – budući da im ugovor ističe 28. oktobra tekuće godine, a dogovora dve strane nema – na društvenim mrežama izazvala je lavinu komentara i reakcija građana Srbije u vezi sa njihovim pravima i obavezama provajdera sa kojima imaju važeći ugovor

  • 11
Televizor Foto: Shutterstock

Činjenica je da je u ovom slučaju mogućnost prekida ugovorne saradnje između korisnika i SBB-a sasvim legalna kao što su ovih dana potvrdili i brojni pravni stručnjaci. Do ovakvog razvoja situacije došlo je usled izvesne i jednostrane promene uslova u ugovoru koje trenutno najveći kablovski provajder ima sa svojim korisnicima, a koju nije najavio u zakonski predviđenom roku od 30 dana, putem sredstava javnog informisanja.

Prema Zakonu o zaštiti potrošača i Pravilniku o opštim uslovima za obavljanje delatnosti elektronskih komunikacija po režimu opšteg ovlašćenja, svakom korisniku usluga koji se pismeno obrati sa željom da raskine postojeći ugovor, operater je u obavezi da u roku od 15 dana reši zahtev, a u roku od 8 dana dostavi obaveštenje o rešavanju istog. U slučaju da provajder ne ispuni svoju obavezu, preti mu novčana kazna od 500.000 do 2 miliona dinara.

Prema RATEL-ovom istraživanju iz 2020. godine, SBB je najveći operator distribucije medijskog sadržaja na tržištu Srbije, sa učešćem od 46% prema broju pretplatnika. Druga na listi je kompanija Telekom Srbija sa 29%, dok ostali zauzimaju znatno manji udeo. Potencijalni raskidi ugovora velikog broja korisnika SBB usluga, mogli bi da dovedu do toga da i "manji igrači" na tržištu svojim raznovrsnim i kvalitetnim sadržajem, koji uključuje i sve kanale sa nacionalnim frekvencijama, privuku nove pretplatnike.

Da govorimo o dinamičnom tržištu, svedoči i podatak da je ukupan broj pretplatnika usluge distribucije medijskih sadržaja u 2020. godini iznosio 2,1 milion i povećan je u odnosu na prethodnu godinu za čak 5,1%, najviše zahvaljujući porastu pretplatnika usluga distribucije medijskih sadržaja preko kablovske distributivne mreže. Penetracija iznosi 30,35% u odnosu na ukupan broj stanovnika, odnosno 84,51% od ukupnog broja domaćinstava.

Rasplet situacije na relaciji dve grupe, Kopernikus (Prva i B92) i Junajted (SBB), očekuje se do kraja oktobra, a ishod bi mogao značajno da utiče na novu sliku medijskog tržišta u Srbiji.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Teodora

    21. oktobar 2022 | 10:43

    Naravno da ću da promenim kad isključuju nacionalne kanale. Ne pada mi napamet da plaćam za sve strane kanale 🇷🇸❤

  • Ruza

    21. oktobar 2022 | 13:00

    Sve mi ovo mirise na kraj SBB Treba sto pre naci dobre alternative

  • Jefimija

    21. oktobar 2022 | 16:21

    TV palim samo ako ima neka utakmica.. za to je Hipernet zakon

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA