≫ 

Davida i Đorđa spojio neobičan hobi: Ne daju da staro blago završi na otpadu, kroz automobile čuvaju istoriju

Njihov glavni cilj je promovisanje oldajmera kako bi ih približili mlađoj generaciji, a starijoj da ne dozvole da ih zaboravi

  • 11

Ljubav prema oldtajmerima, želja da se promoviše njihovo postojanje i oseti nostalgija nekih davnih vremena podstakla je Đorđa Nikolića i Davida Stankovića Rašetu iz Niša da otvore Jutjub kanal "Oldtajmer Unija". Spojila ih je neobična energija kombinovana sa sličnim interesovanjima, te su zajedno počeli da maštaju o raznim projektima kako bi sačuvali i vratili u život stare automobile.

Kako kažu, bilo je potrebno samo 10 dana da se prva i najizvodljivija ideja sprovede u delo. Nakon malo više od nedelju dana druženja, David i Đorđe su otvorili Jutjub kanal i postavili prvi video klip u nadi da će dopreti do drugih oldtajmeraša i ljubitelja automobila, kao i da će mnogi iz njihovog sadržaja naučiti nešto novo.

- Smatramo da je naš kanal edukativan i zanimljiv. Dugo je postojala ideja da se napravi nešto ovakvog tipa, ali tek kada smo shvatili da nas pokreću isti žar i ljubav, bilo je vreme za realizaciju - počinje priču David za portal Telegraf.rs.

Đorđe objašnjava da su ih spojili upravo njihovi ljubimci - "Honda Civic" i "Citroen Dyana".

- Videli smo da imamo slična interesovanja, prvenstveno o oldtajmerima, ali i o drugim stvarima i počeli smo da se družimo. David i ja samo, kao i većina oldtajmeraša veliki entuzijasti, pa smo počeli da pričamo o raznim idejama koje bismo voleli da sprovedemo u svetu oldtajmera. Pričali smo o otvaranji muzeja ili kafića oldtajmera, restauraciji i spasavanju vozila, oldtajmer druženjima... Među tim idejama naišla je i ideja o osnivanju Jutjub kanala, koja je bila potpuno izvodljiva, i odmah smo krenuli da je sprovodimo u delo - opisuje nam on početak njihovog zajedničkog putovanja.

Za video prvenac izabrali su predstavljanje Đorđevog automobila, jer je, kako kažu, veoma popularan na ovim prostorima, te su što pre hteli da privuku pažnju publike. A, ono što ih izdvaja, jeste koncept klipa na njihovoj platformi. Đorđe je ušao u ulogu sagovornika, a David u ulogu voditelja kako bi gledaoce i sugrađane što bolje upoznali sa automobilom koji im je jedan od najbitnijih.

Pored osnovnog cilja - upoznavanja ljudi sa starijim modelima vozila, dvojica drugova uspela su da upoznaju i mnoge vlasnike oldtajmera čija interesovanja dele, a planovi za budućnost se samo ređaju.

- Već imamo nekoliko automobila i vlasnika koje želimo da snimimo do kraja ove godine i verujemo da oni koji su zapratili naš kanal neće biti razočarani. Drugi auto koji smo snimili bio je Wartburg našeg prijatelja koga smo upoznali u oldtajmer klubu. Sada idemo dalje, do kraja nedelje planiramo da snimimo i treći auto - kaže Đorđe za naš portal.

Nažalost, na svom putu očuvanja naišli su na prepreku koja im je stvorila veliki problem. U želji da učine nešto više za stare ljubimce, pokušali su da sarađuju sa oldtajmer klubovima, međutim razočaranje ih je navelo da svoj put dalje nastave sami.

- Jako smo razočarani u oldtajmer klubove, način njihovog funkcionisanja i mešanje politike. Jesmo bliski određenim klubovima i sarađujemo sa njima, ali ovaj projekat "Oldtajmer Uniju" odvajamo od toga.  "Unija" je samo za našu dušu i ne pripadamo nikome. Svi koji poseduju oldtajmere dobrodošli su da se druže sa nama, da ih snimamo, da radimo interesantne priče ali isključivo pod logom "Oldtajmer Unije" koja je samostalna. Nismo vezani ni za jedan klub, savez, niti grad. Sticajem okolnosti snimaćemo većinu stvari u Nišu i Beogradu. Tom prililom promovisaćemo i lepotu tih gradova dok snimamo oldtajmere. Ali, ko zna... Možda nekada skupimo sve automobile koje smo snimali i koje ćemo tek snimati, pa napravimo i neku lepu izložbu i druženje - navode dvojica momaka.

Kako objašnjavaju, njihov glavni cilj je promovisanje oldajmera kako bi ih približili mlađoj generaciji, a starijoj da ne dozvole da ih zaboravi, kao i apel na celo društvo da ne dozvoli da blago starih vremena završi na otpadu.

- Cilj je da mlađi gledaoci vide šta se nekada vozilo, da vide lepotu tih automobila i ko zna, možda će i sami jednog dana želeti da poseduju neki oldtajmer. A, što se tiče starijih, da ih podsetimo šta je nekada bilo na ulici i sigurni smo da će im se probiditi nostalgija za nekim prošlim vremenom. Želimo da sačuvamo od zaborava legendarne automobile i da ih što više spasimo, jer završavaju na otpadima i ima ih sve manje - objašnjava nam David.

Kažu da pored edukativnog sadržaja svojim gledaocima pokušavaju da plasiraju i malo zabave i po koju šalu, kako bi im što više držali pažnju. Kao mali, David je često posećivao izložbe ovakvih automobila, ali ih je danas, nažalost, sve manje.

Dvojica oldtajmeraša smatraju da je u eri električnih automobila svako staro vozilo prava egzotika i nadaju se da će njihova ljubav i želja stvoriti svest kod ljudi koliko su oldtajmeri zapravo bitni, jer istoriju svakako treba sačuvati.

Video: Ako volite stare i legendarne automobile ovo je mesto za vas

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Gile

    7. novembar 2022 | 22:45

    Mlade zanima samo BMW,za ove oldtajmere vecina njih nije ni cula.

  • Rom

    7. novembar 2022 | 22:41

    Terajte te krševe na otpad koga briga za oldtajmere treba da gledamo u budućnost i u nova ekološka i bezbednija vozila a ne da zivimo u prošlosti.

  • Te krntije su da se pretope i cao.

    7. novembar 2022 | 23:57

    Nikom na svetu ne trebaju. To da je bilo dobro, ljudi nikad ne bi odmakli dalje. Zvuci grubo, ali to je istina. Zahvalite se kraguljevcanima, sto mnogi mrze stare aute. Uvalili narodu, fice, stojandze, juga. Sve gola krntija, jos automehanicari, trljaju ruke, eto musterija ko pleve, lova do krova. E 90tih, je bilo, dosta juga, ocemo golfove itd. I nakon 90tih, ko ima bmv, mercedes, bilo sta preko sto uvati, doveze ovde, i tu je zastavi dosao kraj. Samo smo opet na gubitku, rumuni sa daciju, postadose brend, a mi krpimo fiat.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA