≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

U "traktorskim" nesrećama u protekle 3 godine u Srbiji poginulo 160 ljudi: 100.000 vozila nema kabinu ni ram

Vreme čitanja: oko 2 min.

"Ima rezervnih delova. Ima sve, ima. Jednostavan za održavanje, oni koji ga imaju znaju sami oko njega sve da rade. Ram na traktor ću stavljati ako moram" - kaže Milan Agbaba, poljoprivrednik iz Banatskog Karađorđeva

  • 1
Traktorista Foto: Shutterstock

Po podacima Agencije za bezbednost saobraćaja u protekle tri godine u nesrećama u kojima su učestvovali traktori stradalo je 160 ljudi. Polovina su saobraćajne nesreće, a polovina tokom obavljanja drugih radova. Najveći rizik je kod upotrebe traktora u brdsko-planinskom području, gde lakše dođe do prevrtanja, a traktori nemaju zaštitini ram ili kabinu. Procenjuje se da u Srbiji oko 100.000 traktora nema tu vrstu zaštite i da je reč o modelima koji su napravljeni u prošlom veku, prenosi RTS.

Milan Agbaba, poljoprivrednik iz Banatskog Karađorđeva, traktora starog pet decenija, još se ne odriče. Kaže, pouzdan je za sve poslove na njivi i retko se kvari.

- Ima rezervnih delova. Ima sve, ima. Jednostavan za održavanje, oni koji ga imaju znaju sami oko njega sve da rade. Ram na traktor ću stavljati ako moram - kaže Milan.

U ravničarskim predelima traktorima se dešavaju nezgode uglavnom u saobraćaju, dok u brdskoplaninskim predelima vozači često precene snagu traktora pa dođe do prevrtanja.

- Kabina koliko je dobra, nekad je dobra, nekad je loša. Nekad spašava glavu, nekad ne da da iskočiš iz traktora ili nešto što bi mogao da uradiš - ističe Aleksandar Savić, iz Kaševara.

Zabluda je da se kod nezgode na vreme može izaći iz traktora, navode stručnjaci. Kabina ili zaštitini ram u takvim slučajevima spašavaju vozača, jer sprečavaju da se više puta traktor prevrne.

- Prevrtanje unazad se pokazalo kao mnogo opasnije prevrtanje i da praktično u tom slučaju vozač traktora nema mogućnosti nikakve da iskoči sa traktora, zato što se to dešava sve za dve sekunde. Dakle, on se prevrne za dve sekunde u nazad. Od ukupnog broja poginulih u saobraćajnim nezgodama, čak osam posto su poginuli koji su rezultat saobraćajne nezgode sa traktorom. Šta to pokazuje? Saobraćajne nezgode sa traktorom nisu tako česte, ali su po pravilu teške saobraćajne nezgode - naglašava Mirko Simikić, sa Poljoprivrednog fakulteta u Novom Sadu.

Ministarstvo i Agencija za bezbednost saobraćaja nastaviće ove i naredne godine godine akciju podele besplatnih ramova, biće ih ukupno 10.000. Sa prošlogodišnjeg konkursa se očekuje da prvih 3.600 traktorista dobije ramove u maju.

Video: Automobili smrskani, traktor se preturio: Prvi snimci sa mesta stravične nesreće kod Kruševca

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Kane

    30. mart 2023 | 22:38

    Ram bez pojasa nema svrhe. Covek prilikom prevrtanja ispada iz sedista.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA