Vreme čitanja: oko 2 min.

Kada će na telefone da stižu upozorenja na nepogode? Zasad uzbunjuju sirene, u mnogim gradovima neispravne

Vreme čitanja: oko 2 min.

Istraživanja pokazuju da se u kriznim situacijama građani informišu uglavnom preko medija i društvenih mreža i da nisu dovoljno spremni da reaguju u vanrednim situacijama

  • 0
Novi Sad nevreme mobilni Foto-kolaž: Tanjug/Nenad Mihajlović, Pixabay

Sve učestalije vremenske nepogode zahtevaju efikasniji sistem reagovanja. Koliko smo spremni za reagovanje u kriznim situacijama? U Skupštini Srbije u proceduri je nova strategija smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama, koja bi trebalo da uskladi sistem sa evropskim sistemom.

Podaci su jasni: naša Zemlja se zagreva, a ljudi sve više trpe posledice klimatskih promena, od toplotnih talasa, šumskih požara, do razornih oluja i poplava, upozoravaju i stručnjaci Nase.

Sve češće vremenske nepogode zahtevaju sve efikasnije reagovanje. Posle velikih požara u Atini, u Grčkoj je 2019. godine, kao deo već postojećeg servisa, uspostavljen broj EU za hitne slučajeve 112, piše RTS.

- Nadležna institucija za servis 112 u Grčkoj je generalni sekretarijat Civilne zaštite. Oni su u svakom trenutku spremni da pošalju poruke na sve mobilne telefone koji se nalaze unutar područja od interesa kako bi upozorili građane na eventualne nepogode - kaže novinarka Grčkog kutka Ivana Simić Apostolou.

Istraživanja pokazuju da se u kriznim situacijama građani informišu uglavnom preko medija i društvenih mreža i da nisu dovoljno spremni da reaguju u vanrednim situacijama.

U novoj nacionalnoj Strategiji smanjenja rizika od katastrofa identifikovano je 12 rizika vezanih za prirodne i tehničko-tehnološke opasnosti, kao što su poplave, suše, zemljotresi, epidemije, ekološki, hemijski i nuklearni akcidenti.

Dr Vladimir Cvetković sa Fakulteta bezbednosti kaže da će biti uveden jedinstven informacioni broj 112 koji će kao informaciono-komunikacioni sistem da objedini postupanje svih nadležnih službi - policije, vatrogasno-spasilačkih jedinica, službe hitne medicinske pomoći i drugih relevantnih aktera.

Kako kaže, na taj način građani će u kraćem vremenskom periodu da dobijaju upozorenja i uputstva šta je potrebno u konkretnim slučajevima da urade.

U Srbiji se na broj 112 za sada javlja policija, kao i na broj 192. Zakon o smanjenu rizika od katastrofa, predviđa i zvučno uzbunjivanje građana. Međutim, veliki broj sirena u Srbiji je neispravan.

- Prema sadašnjem zakonu, MUP je dužan da preko mobilnih operatera izdaje upozorenja građanima - kaže Cvetković.

Identifikovano je i 150 problema koje je nužno rešiti u roku od deset godina. Naučno-stručno društvo za upravljanje rizicima u vanrednim situacijama je uz podršku MUP-a ove godine organizovalo Prvu nacionalnu bezbednosnu obuku reagovanja u vanrednim situacijama za mlade.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA