≫

Vreme čitanja: oko 7 min.

Šumadinac Ogi (5) je najmlađi osvajač Kilimandžara na svetu! Majka u ispovesti za Telegraf: "On je dete čudo"

Ognjen Živković najmlađi osvajač Kilimandžara dečak planinar Kilimandžaro Foto: Privatna arhiva/Katarina Živković

Ognjen Živković ima samo pet godina i zvanično je najmlađi osvajač Kilimandžara, a tako će i ostati, jer je ovaj rekord koji je on zadao nemoguće oboriti. Ognjen je proslavio Raču Kragujevačku odakle je rodom, proslavio Šumadiju i našu Srbiju i doneo titulu na evropski kontinent. Ova zajednička avantura života oca i sina ostaće zauvek urezana u pamćenju malog dečaka, jer je zadao zadatak koji niko posle njega neće moći da obori. Naime, pošto se u registru broje upisane godine života bez meseci, to znači da bi sledeće dete moralo da ima četiri godine i da ide Ognjenovom rutom kako bi njegov rekord bio oboren, a prema rečima vodiča to je apsolutno nemoguće.

Telegraf.rs je u razgovoru sa Ognjenovom majkom, Katarinom Živković, saznao odakle njegova želja i snaga za tako visokim ciljevima i prve utiske dečaka nakon što je pokorio krov Afrike.

- Moj svekar i Ogijev deda je supruga učio geografiju. Prvo što ga je naučio, kaže, jeste koji su najviši planinski vrhovi sveta. Na njegovom putu u Norvešku prošle godine i pohodu na Troltungu vodič  je pričao o Kilimandžaru i kako Norvežani mogu da tolerišu redak vazduh. To je mom suprugu zagolicalo maštu, a onda smo iz radoznalosti našli članak na internetu kako je jedno šestogodišnje dete iz Amerike osvojilo krov Afrike. Gledajući snimke tog deteta smo shvatili da naš sin srpske krvi ima sve bolje predispozicije od tog deteta. Želja za osvajanjem Kilimandžara je rasla svakog dana, a mi smo trenirali i trenirali zbog zdravlja i ljubavi prema planinama. Na kraju smo prelomili, jer smo shvatili da mi to zaista možemo - započinje priču za Telegraf.rs Ognjenova majka, Katarina Živković.

Ovaj dečak je svoje prvo planinarsko iskustvo imao sa samo tri i po godine kada je osvojio vrh Vogelsang koji pripada planinskim lancima Bavarska šuma koje predstavljaju prirodnu granicu sa Austrijom i Češkom.

- Naš sin je bez problema osvajao vrhove preko 3000 metara u Južnom Tirolu i prelazio više od 20 kilometara dnevno. Sve mu je bilo zabavno i interesantno. Radoznalost dečja mu je davala snagu. Motivacija su mu bili naši prelepi razgovori o prirodi. Na umor se nikad nije žalio kao ni ja. Nakon osvojenog vrha nije odmarao, prelivao je od životne energije. On je čudo. - priča ponosna majka.

Još dok je imao tri godine mama i tata su ga izvodili u duge šetnje u Bavarskoj šumi, a nakon petog rođendana osvojio je Rtanj severnom, težom stranom.

- Prespavao je u šatoru +4 stepena celzijusovih i ujutru sišao južnom stranom preko sela Morova sve do Blašević Motela. Prešao je rutu od 23 km. Zatim je osvoji Beljanicu. Tada sam shvatio da je rođen za velike izazove. Pošto ja kao otac volim alpinoizam i planinarenje, rešio sam da uvedem sina u taj svet, gde smo uvek bili srećno izolovani od prizemnih gluposti iz svakodnevnog života. Moj sin i ja se zahvaljujemo celom timu od 14 ljudi, koji su učestvovali u ovom istorijskom događaju. - kaže njegov otac koji je lekar i koji je prema rečima majke apsolutno vodio računa o sinu i bio spreman da u svakom trenutku reaguje ako ne daj Bože nešto krene po zlu.

Nakon svih uspona na vrhove raznih planina, red je došao i Kilimandžaro. Ognjen Živković oborio je svetski rekord i postao najmlađi alpinista koji je uspeo da osvoji najvišu planinu Afrike. Uspon i silazak je trajao 6 dana. Krenuli su 31. jula i u Tanzaniju stigli 1. avgusta. Uspon je počeo 2. Avgusta. A njemu je prethodila teška i duga priprema. Od izbora odgovarajuće opreme i specijalnih vežbi i treninga disanja do ishrane koja je apsolutno bila prilagođena ovom dečaku. Njegovi roditelji su maksimalno bili posvećeni ovoj Ogijevoj želji da osvoji najvišu planinu Afrike.

- Tata je išao jako pripremljen. Brinuo je za Ogija od čizmica i vreće za spavanje, preko vakcina i medikamenta, do balzama za usne sa spf faktorom, na svaku sitnicu je mislio. Kad sam dobila prve slike sa planine i videla kako mi se dete smeje i kako ga Afrikanci čuvaju, laknulo mi je. Ja sam ostala kod kuće zbog ćerkice od 13 meseci, inače bih rado išla sa njima da sam mogla i žao mi je što sam to propustila - iskreno priča Katarina za Telegraf.rs.

Ogi je neispavan, nakon samo tri sata sna, u ponoć krenuo na -15 stepeni celzijusa i izjutra dočekao rađanje sunca nad crnim kontinentom kao novi najmlađi vladar Afrike na svom tronu na visini od 5895 metara. On je oborio rekord dečaka Coaltana Tannera iz Albukerkija iz novog Meksika (SAD), koji je osvojio Kilimandžaro sa 6 godina lakšom Lemošom rutom u 7 dana. On je težom - Mašame rutom u 6 dana razbio Kilimandžaro. Ponosni otac zabeležio je Ogijevih poslednjih 100 metara do cilja i napisao emotivnu poruku.

- Dok se Sunce rađa Ogi ide ka svom rekordu umotan u stolnjak iz kampa da bi mu zapušili svaku poru na njegovoj specijaloj odeći, čisto radi predostrožnosti. Zbog boje i šara nazvali smo ga plavi Masai. Dok sam pravio ovaj istorijski snimak jedva sam dolazio do daha i trpeo jake pulsirajuće bolove preko celog grudnog koša, svaka ćelija moga organizma je vrištala za kiseonikom. Plakao sam zbog napora, porodičnih tragedija i svog sina koji je bez ikakvih problema sve junački podneo. - napisao je otac na svom Fejsbuk profilu.

Osim želje za novim planinarskim poduhvatima njega krasi i velika svestranost.

Prema Katarininim rečima, mali Ogi je jedno skromno i energično dete koje se raduje svakom izazovu i maksimalno prihvata sve svoje obaveze i odgovornosti. Jedno dete koje se kao i svako raduje malim stvarima, životu i igračkama, svoj kreativni duh je nasledio od svoje porodice, a ono što ga čini još posebnijim je što se ne libi nijednog posla. Voli da kuva, crta, pravi figurice i kako njegova mama kaže u svemu nađe zabavu, uživanje i kreativu.

- Ognjen je jedno jako radoznalo, umiljato dete, prepuno energije. Skroman je takođe. On se obraduje najmanjoj sitnici i pokazuje oduševljenje, to mi je jako drago što je naučio, jer nemamo problema sa tim da je uporan za nekim kupovinama. Ako kažemo da nešto ne može, nema ljutnje. Jako je kreativan, to je pokupio od nas , od nas roditelja, od pokojnog dete i pokojnog strica. Svi umemo lepo da crtamo i Ogi za svoj uzrast. Njegov deda dok je bio živ pravio je svašta od drveta ručno, ja sam se bavila raznim ručnim radovima dok smo bili u Srbiji, tako da je neki kreativan set kod kuće obavezan. Ima iskusne pristiće, za lego se bas ispraksovao, pravi neverovatne figurice i par sati može samo sa legom da se igra. Ja kao mama svakog dana sam u kuhinji, pa je Ogi takođe uz mene, odrastao je i u kuhinji, pa je naučio i sebi ponešto da spremi za jelo, sam sebi da servira. Ponekad celo jelo za našu porodicu zajedno spremamo i sa pažnjom sve upija. Jednostavno, zaista ga svašta zanima.

U Ogijevoj porodici, prema rečima njegove mame, svi su talentovani i energični. Njegov deda, Miroljub Živković, bio je svetski putnik i najveći kolekcionar gramofonskih ploča u Šumadiji, te i jedan od najpoznatijih tekstopisaca koji je sarađivao sa Marinkom Rokvićem, Zoricom Marković, Vesnom Zmijanac, Zoricom Brunclik i mnogim drugim pevačima bivše Jugoslavije. Napisao je neke od najlepših narodnih pesama koje su i danas deo repertoara na svim proslavama. Ogijeva mama se pored ostalog bavi i fotografijom, tata mu je lekar, a Ogi je talentovan za crtanje i pravljenje figurica, od svoje druge godine veliki je ljubitelj raketa, svemira i zna sve o planetama. Kako kaže njegova mama, želja mu je da uživo gleda lansiranje raketa, da poseti Koloseum, Ajfelov toranj i druge svetske znamenitosti. Moguće da je ljubav prema geografiji nasledio od svog oca koji kako ona kaže "geografiju drži u malom prstu". Sve nam govori da se na tome neće zaustaviti i svakako da ima još mnogo godina ispred sebe da otkrije čitavu lepezu svojih talenata.

(Telegraf.rs)

Video: Sva sila prirode u jednom snimku: Planinari snimili stravičnu lavinu koja guta sve pred sobom

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.