Vreme čitanja: oko 2 min.

Srbiji nedostaje oko 20.000 profesionalnih vozača: Prosečna starost im je preko 55 godina

Vreme čitanja: oko 2 min.

Izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja, koje se odnose na snižavanje starosne granice za polaganje C i D kategorije, predstavljaju gašenje požara

  • 6
Vozač autobusa, telefon Foto: Privatna arhiva

Izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja kojima se snižava starosna granica za obuku profesionalnih vozača veoma je važna za domaću privredu, ističu predstavnici sektora transporta. Oni poručuju i da bi država morala da nađe način da subvencioniše obuke za ovu profesiju zbog velikog deficita vozača u drumskom i putničkom saobraćaju. Prema aktuelnim procenama, Srbiji nedostaje oko 20.000 vozača.

Prosečna starost vozača u Srbiji je preko 55 godina.

Nedavno su stupile na snagu izmene zakona koje su snizile starosnu granicu za dobijanje dozvole za C i D kategorije. Trenutno više nedostaju vozači autobusa nego vozači kamiona. Poslodavci su u međuvremnu spustili kriterijume zapošljavanja, a mnogi nude i veće plate. Već godinama se ukazuje na probleme koji su posledica nedostatka profesionalnih vozača u Srbiji, prosečna starost vozača veća je od 55 godina, a spuštanje kriterijuma za zapošljavanje doprinosi snižavanju kvaliteta usluge i urušavanju bezbednosti u saobraćaju, napominje generalni direktor "Srbijatransporta" Goran Aleksić za RTV

Pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Slobodan Karličić kaže da i većini zemalja Evropske unije, pa i Srbiji, nedostaju profesionalni vozači. Tvrdi, međutim, da država preduzima mere kako bi se taj problem rešio.

Izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja, koje se odnose na snižavanje starosne granice za polaganje C i D kategorije, predstavljaju gašenje požara, zbog velikog odliva a slabog priliva novih vozača kroz sistem osposobljavanja kandidata, smatra Goran Kojadinović iz Privredne komore Auto škola Srbije.

Zakonske izmene omogućavaju da dozvole za kamion mogu da se da dobiju sa 18 godina, a za autobus sa 21 godinom. Stručnjaci iz sektora transporta procenjuju, ipak, da je potrebno oko pet godina da se sagledaju prvi efekti snižavanja starosne granice. Agencija za bezbednost saobraćaja uvela je i kvalitetniju obuku za stručnu profesionalnu kompetenciju koja nije kao što je bila ranije – samo sedam sati u auto-školi i 15 sati vožnje, nego 140 časova obuke za profesionalne vozače. Međutim, proces obuke je izuzetno skup, jer uz brojne takse i prateće ispite, iznosi oko 300.000 dinara.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Kranp

    4. oktobar 2023 | 12:46

    Dignite plate i rešen problem...

  • Veteran

    4. oktobar 2023 | 12:17

    E pa tu ste samo krivi, niko nema da vam da 300.ooo za polaganje i da vozi za 70.ooo ,znate kako bi vi,stan za noć da zaradite i lepe kuće, vaše porodice da vodite na poznate destinacije, a tu sooferu vozi za mene po 12h sati, e pa to je izgleda došlo na naplatu, i ovi crnci neće dugo..

  • Mile

    4. oktobar 2023 | 12:34

    Dajte vozacima plate bar po 1000 evra.Jedino tako ce se zaustaviti odliv u inostranstvo i naravno smanjujte ove astronomske cene.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA