Vreme čitanja: oko 3 min.

Bez roditeljskih sastanaka i razgovora sa roditeljima na kraju školske godine: Šok mere novog Pravilnika

M. L.

Vreme čitanja: oko 3 min.

Ovo su detalji novog Pravilnika

  • 7
Roditeljski sastanak, učenik, majka, učitelj Foto: Shutterstock

Škole u poslednjoj nedelji prvog polugodišta, kao i poslednjoj nedelji nastavne godine neće organizovati roditeljske sastanke i informativne razgovore sa roditeljima, jedna je od novina koje predviđa novi Pravilnik o ocenjivanju učenika u osnovnom obrazovanju i vaspitanju.

Prema Pravilniku, koji je nedavno usvojen, jedna od novina predviđa i da je odeljenski starešina dužan da blagovremeno, a najmanje četiri puta u toku školske godine obaveštava roditelje o postignućima učenika, a ako roditelj ne dolazi na roditeljske i individualne sastanke, odeljenski starešina je dužan da ga u pismenoj formi obavesti o uspehu i ocenama.

U slučaju da se roditelj u roku od 15 dana od dana dobijanja poziva ne odazove tom pozivu, škola će o tome obavestiti nadležni centar za socijalni rad i zatražiti njegovo postupanje, navodi se u Pravilniku koji je objavilo Ministarstvo prosvete.

Prema Pravilniku o ocenjivanju učenika u osnovnom obrazovanju i vaspitanju u slučaju da roditelji više od polovine učenika iz istog odeljenja smatraju da određeni nastavnik nastavu i druge oblike obrazovno-vaspitnog rada, vrednovanje, praćenje, proveravanje i ocenjivanje učenika ne sprovodi u skladu sa zakonom i ovim pravilnikom, škola u tom slučaju sprovedi određenu proceduru.

Naime, roditelji koji imaju primedbe mogu se obratiti odeljenskom starešini preko predstavnika roditelja u savetu roditelja dopisom, koji je prethodno zaveden, nakon čega će odeljenski starešina o tome obavestiti nastavnika, nadležno stručno veće i direktora.

Nakon toga će stručno veće pribaviti izjašnjenje nastavnika na čiji je rad uložena primedba i ispitati primedbe na osnovu kojih će stručno veće svoje mišljenje, nakon ispitivanja situacije, priložiti direktoru.

Direktor zajedno sa stručnim saradnikom i sekretarom razmatra mišljenje stručnog veća i donosi odluku o prihvatanju, odnosno odbijanju primedaba roditelja, a ukoliko je primedba osnovana direktor, stručni saradnik i sekretar izrađuju plan pojačanog uvida u rad nastavnika kroz posetu i mere za otklanjanje nepravilnosti.

Kako se navodi, novi pravilnici o ocenjivanju u osnovnim i srednjim školama deo su aktivnosti kojima se jača vaspitna uloga škola i obrazovni sistem za prevenciju i odgovor na nasilje, a usaglašavaju se izmenama Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja, koji je usvojen u novembru prošle godine i predviđa brojčano ocenjivanje vladanja u osnovnim i srednjim školama, počev od 2. razreda osnovne škole.

Kada je reč o Pravilniku o ocenjivanju učenika u srednjem obrazovanju i vaspitanju, prema njegovim odredbama, vladanje učenika ocenjivaće se brojčano, najmanje dva puta u toku polugodišta, kao i na kraju polugodišta i uticaće na opšti uspeh učenika.

Ministarka prosvete Slavica Đukić Dejanović objasnila je ranije da se pravilnicima precizira postupanje i kriterijumi za ocenjivanje vladanja učenika, koje se vrši dva puta u polugodištu i utiče na opšti uspeh učenika.

Prema njenim rečima cilj ove mere jeste da bude i preventivna, jer je, kako je objasnila, važno da učenici znaju da se i njihovo ponašanje ocenjuje i da ocena iz vladanja utiče na njihove rezultate i opšti uspeh.

Ocenjuje se i vladanje učenika na dužem kućnom i bolničkom lečenju, učenika koji stiče srednje obrazovanje i vaspitanje kod kuće i učenika za kojeg je organizovana nastava na daljinu, dok se vladanje vanrednog učenika ne ocenjuje.

Na ocenu iz vladanja ne utiču ocene iz drugih predmeta, a škola je u obavezi da kontinuirano prati, analizira, blagovremeno preduzima mere u cilju razvijanja odgovornog ponašnja učenika i svih učesnika u obrazovno-vaspitnom procesu.

Ministarka je takođe tada objasnila da će prilikom zaključivanja ocene iz vladanja, odeljenjsko veće uzimati u obzir i angažovanje učenika u vannastavnim aktivnostima, u planiranju i realizaciji preventivnih aktivnosti, njegovo ponašanje prema drugim učenicima i zaposlenima i izvršavanje školskih obaveza, izostanke, izrečene vaspitne i vaspitno-disciplinske mere.

(Telegraf.rs/Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Milan

    21. februar 2024 | 08:00

    Nije u pismenoj formi, podrazumeva se da je razredni pismen. U pisanoj formi.

  • Novak

    21. februar 2024 | 08:05

    Ja sam deda. Ali ću se umešati u ovako rušilački zakon. Roditelji nemojte dozvoljavati da nam ovako urušeno društvo još više ruše. Ide se na to da roditelji budu glavni krivci za vaspitanje i ne disciplinu dece. Ko nam tu decu ući,vaspitava to treba da je pravilo države. Nemoj da nam nečija deca vaspitavaju decu već ona najbolja deca koja se pokažu kroz školovanje. Roditelji tačno je da i vi imate obavezu da pratite vaše dete i poslušati vaspitača i da zajedno usmeriti dete u vaspitanju. Državo ne zaboravi da dete od jedne godine je u rukama vaspitava osam do deset časova. Primer moje unuke razvijao sam poklon i onu hartiju stavio na krevet "deda to se baca u korpu" ko ti je to rekao. Pa moja vaspitaćica . Ovo će vam sve reći.

  • V8

    21. februar 2024 | 08:21

    Evo znači roditelji nemoz više u školu, radi sta oni hoće sa decom,novi poredak..

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA