Hoćete da zauvek sprečite dosadne teleoperatere da vas zovu više? Postoji način, evo kako!

E. K.
E. K.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Pozivi na fiksni ili mobilni telefon i dalje su veoma zastupljen vid promocije i prodaje. Međutim, mnogima smetaju, a oni uporni i nametljivi mogu dovesti i do zloupotreba, pogotovo kod starijih sugrađana. Kako bi se sprečili neželjeni marketinški pozivi, od januara 2024. godine uveden je registar "Ne zovi", a trgovcima je zabranjeno pozivanje svih upisanih brojeva.

Do sada je u registar "Ne zovi" upisan 39.061 korisnik. Toliko se potrošača štiti od nasrtljivih trgovaca. Registar "Ne zovi" vodi Republička agencija za elektronske i poštanske usluge (RATEL), a za upis u registar nadležni su operatori elektronskih komunikacija.

Ivana Tomić Ilić, pomoćnica ministra trgovine, kaže da ljudi koji ne žele da ih trgovci pozivaju mogu da se upišu u taj registar preko svog operatora – elektronskim putem, lično u poslovnici ili putem aplikacije.

- Registar je doneo da građani koji su meta nasrtljivih trgovaca, koji ih uporno zovu i prodaju određene stvari na koje građani nisu pristali niti žele da se javljaju, mogu sada to da prijave. Trgovci su dužni da pogledaju na sajtu RATEL-a da li se broj telefona nalazi ili ne nalazi u registru. Ukoliko krše zabranu, Tržišna inspekcija i te kako može da kazni i kažnjava sa 30.000 do 50.000 dinara takve trgovce - objašnjava pomoćnica ministra trgovine.

Dodaje da građani treba više da znaju o tom vidu zaštite. Poziva i da se za svaki problem ili nejasnoću oko nadležnosti obrate na besplatan broj Ministarstva trgovine - 0800 103 104.

Ako se pozivi nastave i nakon upisivanja u registar, građani mogu da se obrate Tržišnoj inspekciji. Od početka godine izvršeno je 25 inspekcijskih nadzora po prijavama građana.

Neophodno je voditi računa i o dokazima.

- Građani uzimaju listing ako je u pitanju mobilni telefon, a ukoliko je fiksni telefon u pitanju, treba samo da zabeleže vreme kad ih je neko zvao, a tada Tržišna inspekcija po službenoj dužnosti od operatora može da dobije koji su to dolazni pozivi bili u određeno vreme - kaže Ivana Tomić Ilić.

Podseća i na pravo da u roku od osam dana vrate robu koju su kupili, iz bilo kog razloga.

- Zakon o zaštiti potrošača u Srbiji funkcioniše po svim evropskim standardima. Građani, ukoliko su pogrešili, kupili nešto i shvate sutradan da su preplatili ili se predomislili, samo spakuju tu robu koju god da su uzeli, spakuju ugovor, odu u poštu i vrate na adresu trgovca. Trgovac je dužan da vrati novac - ističe Ivana Tomić Ilić.

(Telegraf.rs/RTS)

Video: YU grupa o boravku na Jamajci

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA