Meštani sela kraj Leskovca više se na most neće peti merdevinama: Biće sačuvane kao vredan eksponat

E. S.
E. S.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 1

Most preko Južne Morave, u Donjem Krajincu kod Leskovca će konačno dobiti prilazne puteve. Možda mesto gde je podignut nije najsrećnije odabran, kažu meštani, ali morao je mnogo ranije da se stavi u funkciju. Uz završetak mosta, meštani će dobiti i dva puta, u dužini od oko 5 kilometara. Podsetimo, preko mosta se prelazilo samo merdevinam, prenosi RTS.

Nadrealno, nezamislivo, nedopustivo. Više od dve decenije put do mosta vodio je preko merdevina. Sačuvane kao vredan eksponat, da svedoče o neshvaćenosti seljana i nerazumljivoj odluci nadležnih da im izgrađeni most preko Južne Morave ne bude znatno ranije na korist.

Jovica Tošić, ovčar iz Donjeg Krajinca, kaže: "Merdevine su mi bile jedini način da prođemo preko mosta ovde, dvadesetak godina one su me vodile. Ima ljudi koji imaju i pčele, i ja sam prolazio. Ima i onih krave što čuvaju, oni su četri kola iskršili idejući tamo stoku čuvaju preko vodu, ja imam farmu tam."

Da nije bilo blokade važne saobraćajnice Leskovac-Vlasotince kod izlaza na auto-put, u februaru ove godine, teško da bi radovi počeli. Očigledno, nedostajala je volja da se započeto završi. Do mosta, koji vodi ka njivama s druge strane reke, nikao je put u koji je ugrađeno 18 000 kubika šljunka. Trenutno se postavlja armatura za prelaznu ploču.

Milan Mančev, šef gradilišta, dodaje: "Planiramo za nekih dva meseca da budu radovi konačno gotovi."

Meštani su još u neverici, dođu, pogledaju, popričaju sa radnicima.

Novica Savić, radnik , navodi: "Leti sezona, zimi sezona i moramo da radimo i sve ide po planu."

Gotovo svakodnevno kraj mosta i radova je Batica Stojanović. Dvadeset godina je kucao na mnogobrojna vrata lokalne samouprave, slao državnom vrhu dopise, molio medije za pomoć. Nestvarno je, kaže, da će uskoro ovuda i traktori.

Batica Stojanović, meštanin Donjeg Krajinca, objašnjava. "Ja sam po prirodi čovek optimista, ali bojao sam se da li ćemo uopšte da dočekamo ove dane. Mnogi ljudi, nažalost, nisu dočekali, i valjda ćemo imati sreće da doživimo da pređemo i da se ponovo vratimo na svoju imovinu, na svoju dedovinu , da obnovimo to što je zaraslo u korov, da nastavimo normalan život."

Izgradnja i završetak mosta nisu ingerencija lokalne samouprave. Ali, da je bilo više inicijative grada i sluha države, problem bi bio mnogo ranije rešen.

Novica Nikolić, direktor JP „Urbanizam i izgradnja" Leskovac, kaže. "Sada smo u situaciji da ćemo imati završne radove zahvaljujući Republici Srbiji, odnosno Javnom preduzeću „Putevi Srbije". Predmet ugovora, odnosno radova, je izgradnja samih navoza, odnosno prilaza mostu. Ali, pored toga biće urađeni putevi koji će spojiti od mosta do Biljanice, biće uređen put, kao i od samog mosta do Donjeg Krajinca. To je sve ukupno negde oko 4 kilometra, negde oko 67 miliona dinara."

Donje Krajince, naslonjeno na auto-put, čuveno je po proizvodnji ranog povrća. Uz most, dobiće i puteve s obe strane Južne Morave, čime će im veza sa susednim selima, u kojima su pošta, ambulanta, osmogodišnja škola, biti vešestruko kraća.

(Telegraf.rs / RTS)

Video: Pogledajte u kakvom je stanju most preko Velike Morave koji se zatvara za saobraćaj 20. juna

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Sinđelić

    23. jun 2025 | 09:46

    Meštani Male Kopašnice, Velike Kopašnice, Slatine i Padeža su posle izgradnje autoputa ostali odsečeni od ostatka sveta bez petlje iako su se puno puta obraćali nadležnima. Saobraćaj se odvija uz veliki rizik, tu su i učenici koji se đačkim autobusima prevoze do škole a i sezona kupanja na bazene u Velikoj Kopašnici. Problem može da se reši uz minimalna, smešna ulaganja petljom kao za zaselak Burgici u susednoj Oraovici i kao što su sva sela od Vladičinog Hana do Vranja to učinila u saradnji opština i Srbija puteva jer su oni to trebali prvo da reše prilikom izgradnje novog autoputa, kao i sada u Krajinu. Zar su nam potrebne blokade, zastoji, transparenti, zastoji pa da vidimo da su životi ljudi i dece ugroženi. Pozivamo predstavnike grada Leskovca, upravljača ovog puta, predstavnike Srbija puteva da što bitnije ponavljam sa s ešnim sredstvima završe ono što su trebali pre mnogo godina jer mi verujemo u institucije kojima smo ukazali poverenje a novinare i lokalne i ostale da se pozabave ovim temom i na pozitivan način doprinesu rešavanju ovog ogromnog problema po bezbednost žitelja pomenutih mesta i svih koji tamo dolaze!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA