Užas u Zrenjaninu! Parkirani automobili gore kao šibice, moguća su 2 uzroka

M. L.
M. L.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 3

Prizor iz Zrenjanina uznemirio je građane, naročito vozače. Kako se može videti na snimcima koji kruže mrežama, goreli su automobili parkirani kod lokalne plaže.

- Izgorela tri automobila na kupalištu Peskara u Zrenjaninu - piše uz zastrašujuće snimke.

Na sreću, nema povređenih, a pretpostavlja se da su dva uzorka moguća: vrele kočnice/auspuh ili parkiranje na senu.

Inače, automobili se mogu zapaliti na vrućini iz više razloga, a najčešće je reč o kombinaciji tehničkih kvarova i visokih temperatura koje pogoršavaju već postojeće probleme. Vrućina sama po sebi retko direktno izaziva požar, ali stvara idealne uslove za to.

Glavni uzroci požara automobila na visokim temperaturama:

Neispravne električne instalacije: Ovo je ubedljivo najčešći uzrok požara. Loše spojeni kablovi, dotrajala izolacija, kratki spojevi ili preopterećenje sistema (posebno kada se koristi klima uređaj koji dodatno opterećuje električni sistem) mogu izazvati varničenje. Kada varnice dođu u kontakt sa zapaljivim materijalima (poput goriva, ulja ili plastike), lako dolazi do požara.

Curenje goriva ili ulja: Curenje goriva (benzina ili dizela) ili motornog ulja na vruće delove motora, turbine ili izduvnog sistema je izuzetno opasno. Čak i mala količina zapaljive tečnosti na usijanoj površini može dovesti do trenutnog zapaljenja. Creva za gorivo i ulje mogu postati krta i popucati usled starosti i visokih temperatura, što povećava rizik od curenja.

Pregrevanje motora: Nedovoljno održavan rashladni sistem (nizak nivo rashladne tečnosti, neispravan ventilator, termostat ili pumpa za vodu) može dovesti do pregrevanja motora. Prekomerna toplota motora može zapaliti gorivo ili ulje koje curi, ali i izazvati pucanje creva i curenje zapaljivih tečnosti.

Neispravan DPF filter (kod dizel motora) i katalizator: DPF filteri su namenjeni za uklanjanje čađi, a tokom procesa regeneracije (čišćenja) dostižu veoma visoke temperature (do 700°C ili više). Ako je DPF zapušen ili neispravan, temperature mogu postati ekstremne, što dovodi do pregrevanja okolnih delova i potencijalnog zapaljenja. Slično važi i za katalizator.

Problemi sa akumulatorom: Iako ređe, neispravan akumulator, loše spojeni kontakti ili curenje kiseline mogu izazvati kratak spoj i požar. Visoke temperature mogu dodatno opteretiti akumulator.

Ljudski faktor / Predmeti u automobilu: Iako se retko dešava, zaboravljeni upaljači, naočare ili flaše vode na direktnom suncu (posebno na sedištu) mogu delovati kao lupa i izazvati paljenje unutrašnjosti vozila. Neugašene cigarete su takođe potencijalni uzročnik.

Mehanička oštećenja: Oštećenja rezervoara za gorivo, cevi ili električnih instalacija nastala usled saobraćajne nesreće ili udara takođe mogu dovesti do curenja i kratkih spojeva, koji u kombinaciji sa visokim temperaturama predstavljaju rizik od požara.

(Telegraf.rs)

Video: Turom "U svetu brale nema ljubavi" završena još jedna uspešna sezona vođenih obilazaka Novog groblja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • A

    23. jun 2025 | 15:50

    остављени упаљачи на таблама у унутрашњости возила.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA