
Svilajnac: Vojska postavila pontonski most preko Velike Morave
Pontonirska jedinica Vojske Srbije postavila je pontonski most u neposrednoj blizini postojećeg, glavnog mosta preko Velike Morave, a on će se od sutra, 5. jula, koristiti za prelazak automobila preko ove reke.
Pontonski most je postavljen usled naređenja Inspekcije za državne puteve Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture da se celokupan saobraćaj, drumski i železnički, obustavi na glavnom mostu preko Velike Morave, a koji predstavlja najbližu vezu opštine Svilajnac sa ostatkom Srbije.
"Postojeći most biće tokom noći zatvoren za drumski saobraćaj, a već je neko vreme zatvoren za železnički. Od sutra krećemo u izmenjenom režimu. Na ulasku u Svilajnac, sa strane autoputa i Markovca koristiće se pontonski most, dok će teretni saobraćaj i autobusi ići alternativnim pravcima. Iz pravca Beograda je to Velika Plana, Žabare, Svilajnac, a iz pravca Niša je to Jagodina, zatim kroz sela do ulaska u Svilajnac", rekao je predsednik opštine Svilajnac Predrag Milanović.
Prema njegovim rečima, opština Svilajnac, zajedno sa „Putevima Srbije”, stvara uslove za izgradnju obilaznice oko Svilajnca i novog mosta za drumski saobraćaj preko Velike Morave.
"Ubrzano radimo projektnu dokumentaciju, a opština Svilajnac radi i plansku dokumentaciju. Plan nam je da do kraja godine završimo kompletnu dokumentaciju i da ishodujemo građevinsku dozvolu od nadležnog ministarstva. Ovih dana se intenzivno vode razgovori u železnici o tome da li će postojeći most da doživi rekonstrukciju ili možda demontažu i izgradnju novog mosta. Koncept izgradnje Svilajnca u narednom periodu jeste izgradnja novog mosta za drumski saobraćaj, dok bi ovaj ostao za potrebe železnice", kaže Milanović.
Novi most preko Velike Morave bio bi izgrađen na svega oko kilometar od postojećeg mosta, a ono što je najvažnije jeste da bi se njegovom izgradnjom izbeglo ukrštanje druma sa železničkom prugom.
Milanović kaže da je zatvaranje mosta trenutno najveći problem kako stanovništva Svilajnca, tako i privrede, ali i da je ovo problem i za stanovnike Despotovca, Velike Plane, Petrovca na Mlavi i Žabara jer je i za njih on najbliža veza sa ostatkom Srbije.
"Negde oko 3.500 vozila ovde dnevno pređe. Ukoliko u neko skorije vreme budemo imali neku izvesnu budućnost, mislim da će Svilajnčani, ali i naše komšije, imati razumevanja za ovaj projekat. Ipak, bez godinu dana nijedno od ovih rešenja ne može da se realizuje", zaključio je Milanović.
Ipak, meštani Svilajnca nisu za to da se stari most u potpunosti sruši, jer je on u prethodnih nešto više od 100 godina postao jedan od simbola ovog grada.
"To je stari most i to je neki simbol Svilajnca, po čemu je ovaj grad i prepoznatljiv. Navikli smo se na njega i mislim da bi trebalo da ga renoviraju, da bude autentičan, ovakav kakav je, i da takav i ostane", kaže Milan Basarić.
Inače, postojeći most preko Velike Morave sagrađen je 1922. godine i od tada je pretrpeo nekoliko oštećenja i rekonstrukcija.
U novije vreme, o rešenju problema vezanih za most preko Velike Morave govorilo se još od 1972. godine, kada je tadašnji predsednik opštine Svilajnac tražio od savezne vlade sredstva za izgradnju novog saobraćajnog mosta.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Hteo je da se osveti firmi i izazvao međunarodni kolaps
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nikola
Kanalizacija je trebalo da počne da se radi u novembru 2024. god. obećali predsednik opštine Svilajnac Predrag Milanović i tadašnji ministar Goran Vesić. Evo sad je jul 2025. Još ni jedna rupa nije iskopana. Tako će i ovaj most da grade narednih 100 godina!
Podelite komentar