
Status model ustanove za inkluzivno obrazovanje dobile četiri osnovne škole
Osnovne škole „8. oktobar“ iz Vlasotinca, „Sveti Sava“ iz Vrčina, „Kosta Trifković“ iz Novog Sada i „Jovan Jovanović Zmaj“ iz Svilajnca ispunile su sve uslove konkursa Ministarstva prosvete i dobile status model ustanove za inkluzivno obrazovanje.
Status model ustanove se dodeljuje školama koje kontinuirano postižu izuzetne rezultate u radu sa učenicima, neguju inovativne pedagoške prakse u oblasti inkluzivnog obrazovanja i predstavljaju primer dobre prakse u sistemu obrazovanja, saopšteno je iz Ministarstva prosvete.
Dodaje se da su te škole oslonac drugim školama u razvoju i unapređivanju kvaliteta nastave, kao i u primeni inkluzivnih i podsticajnih metoda rada.
Škole sa ovim statusom imaju zadatak da svoja iskustva i dobre prakse dele sa drugim ustanovama i pruže podršku unapređivanju kvaliteta nastave u širem obrazovnom sistemu.
Inkluzivno obrazovanje u Republici Srbiji odgovara na različite potrebe dece, mladih i odraslih, sa ciljem kontinuiranog povećanja učešća u učenju i progresivnog smanjivanja isključenosti iz obrazovanja.
Cilj inkluzivnog obrazovanja je da za sve obezbedi kvalitetno obrazovanje pod jednakim uslovima.
Pored niza mera i aktivnosti u oblasti inkluzije koje su usmerene na podršku učenicima, Ministarstvo prosvete razvija sistem stručnog usavršavanja i horizontalne razmene iskustava među ustanovama, a model ustanove su nov mehanizam za razmenu iskustava među ustanovama i nastavnicima, navedeno je u saopštenju.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Direktorka beogradske škole otkrila kako da učenici najbolje prođu na završnom testu!
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.