
I kafa ima pedigre
Za mnoge od nas, jutro ne počinje bez kafe. Ona je više od pića – to je navika, mali ritual i podsetnik da je novi dan počeo. Ali, da li ste znali da kafa ima i pedigre?
Nas je ova informacija zaintrigirala pa smo odlučili da pitamo Atanu Škalko, izvršnu direktorku kategorije kafe za južnu i istočnu Evropu u kompaniji Nestlé, šta to u stvari znači.
-To znači da svako zrno ima svoju priču. Znamo njegovo poreklo, sortu, način uzgoja i obrade. U Nestlé Coffee Collection sistemu, kafa se prati od plantaže do šoljice.
Kako kaže, taj pristup daje kvalitet po kome je njihov brend kafe NESCAFÉ poznat, omogućava veću transparentnost i neguje odnos poverenja sa potrošačima.
-Pedigre nije marketinški trik – to je dokaz da poštujemo i prirodu i ljude koji stoje iza proizvoda. Sve je više potrošača koji žele da znaju priču koja se krije iza kafe koju vole – i mi to želimo da omogućimo - objašnjava Škalko.
Ukus nije slučajan
Znate onaj osećaj kada otvorite pakovanje NESCAFÉ kafe i odmah vas obuzme poznat miris? Taj trenutak je pažljivo kreiran. U NESCAFÉ istraživačkom centru u gradiću Turu u Francuskoj, timovi stručnjaka svakodnevno analiziraju stotine različitih aroma koje čine ukus kafe: od orašastih i čokoladnih do voćnih i cvetnih nota.
-Kroz nauku ne pokušavamo da ukrotimo emociju, već da je bolje razumemo. Osećaj prve jutarnje kafe je lična stvar – i zato se trudimo da ga dodatno obogatimo - kaže Škalko.

Novi trendovi u konzumaciji kafe: užitak i hladna kafa
Istraživanja pokazuju da užitak postaje najvažniji razlog za konzumaciju kafe, tako da će velika pažnja u budućnosti biti posvećena uvođenju novih ukusa i aroma, objašnjava nam Škalko.
-U fokusu će biti korišćenje visokokvalitetnih zrna, napredne tehnike obrade, uz težnju ka autentičnom ukusu, svežini i aromi. Ukratko, budućnost kafe možemo opisati jednom rečju: premijum.
Takođe, hladna kafa je sve popularnija, pogotovo među mlađom populacijom.
-Zanimljivo je da 30% generacije Z konzumira kafu u formi hladnih napitaka, naročito popodne. Danas je jedna od 6 šoljica kafe – hladna.
Mlađe generacije veliku pažnju poklanjaju i održivim praksama – važno im je kako se uzgaja kafa koju piju i kakav uticaj ima na životnu sredinu. Škalko kaže da je NESCAFÉ u dobroj poziciji da odgovori na ove trendove.

Da li kafa može da pomogne planeti?
Verovali ili ne – može. Način ka koji se kafa uzgaja i proizvodi može značajno da doprinese borbi protiv klimatskih promena. Primena principa regenerativne poljoprivrede u uzgoju kafe pomaže da zemljište postane otpornije, a emisije ugljen-dioksida niže. Zato Nestlé investira upravo u ovaj način proizvodnje.
-U okviru naše strategije održivosti uzgoja kafe, prošle godine 32% kafe došlo je iz regenerativne poljoprivrede.
Takođe, NESCAFÉ stručnjaci iz Tura razvijaju visokoprinosne sorte kafe koje su otpornije na klimatske promene i bolesti, ali bez kompromisa po pitanju ukusa.
U ovom segmentu važno je i da se kafa proizvodi na odgovoran način. Dobra vest za ljubitelje NESCAFÉ jeste da je u 2024. godini 93% sirovina za ovaj brend nabavljeno iz odgovornih izvora.
-To znači da sarađujemo sa poljoprivrednicima koji primenjuju održive prakse i koji prolaze proveru nezavisnih organizacija. Cilj nam je da do kraja 2025. godine sve sirovine nabavljamo na ovaj način. U Evropi smo taj cilj već ostvarili - objašnjava Atana Škalko.
Više od navike
NESCAFÉ možda jeste sinonim za instant kafu, ali iza tog imena stoje decenije istraživanja, inovacija i ulaganja u ljude i prirodu. Na taj način Nestlé nastoji da svakodnevni užitak u kafi bude i korak ka odgovornijem i održivijem načinu života.
Jer na kraju – dobra kafa ne zavisi samo od ukusa. Zavisi i od toga kako se pravi i kakvu priču donosi u vašu šoljicu.
(Telegraf.rs/PR)
Video: Potop na ulicama Novog Pazara: Zbog jake i obilne kiše voda se izlila na saobraćajnice i trotoare
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.