Počelo ispitivanje stabilnosti železničke stanica u Novom Sadu: Rok za završetak je 60 dana

A. G.
A. G.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

U toku je uzimanje uzoraka za procenu stanja konstrukcije D krila železničke stanice u Novom Sadu, u delu zgrade koji se nalazi desno od mesta gde je pala nadstrešnica 1. novembra prošle godine, zbog čega 16 ljudi izgubilo živote.

Taj posao na tenderu koji je 5. jula raspisala „Infrastruktura železnice Srbije“ (IŽS) dobio je Novosadski Institut za ispitivanje, procenu stanja i sanaciju konstrukcija zajedno sa Građevinskim biroom Axis iz Sremske Kamenice i Geomehanikom iz Beograda, koji su vrlo brzo nakon što je „Infrastruktura železnice Srbije“ (IŽS) donela odluku o dodeli ugovora, počeli da rade.

Izabrane firme imaju rok 60 dana od uvođenja u posao da završe elaborate za krila A i D, za koje su i podneli ponudu. U ovaj važan zadatak krenuli su od krila D, gde se moglo danas videti kako buše fasadne zidove radi uzimanja uzoraka.

Iako je IŽS raspisala konkurs za proveru stanja čitave železničke stanice koja se sastoji od A, B, C i D krila, za sada će se raditi ispitivanje samo A i D , jer se za B i C krila niko nije javio na tender.

Novosadski Institut za ispitivanje, procenu stanja i sanaciju konstrukcija, Građevinski biro Axis iz Sremske Kamenice i Geomehanika iz Beograda, analiziraće stanje konstrukcije A i D krila železničke stanice u Novom Sadu za 17,5 miliona dinara bez PDV-a.

Ukupno je, za ispitivanje cele stanice ponuđeno 30 miliona dinara bez PDV-a.

Rok za podnošenja ponuda na poslednji tender za izradu elaborata o stanju stanične zgrade nakon pada nadstrešnice u krilu B bio je skraćen na 15 dana zbog hitnosti. U obrazloženju je navedeno da je zbor „neophodnosti preduzimanja hitnih mera radi otklanjanja neposredne opasnosti po bezbednost objekta, naložena provera statičke stabilnosti objekta „Stanična zgrada u Novom Sadu“ te je u najkraćem mogućem roku nepohodno uzraditi elabrat o proveri statičke stabilnosti objekta, čime bi se stekli uslovi za puštanje u eksploataciju brze pruge Novi Sad-Subotica-državna granica“.

Prvi pregovarački postupak za posao koji je sada u toku, raspisan je dvadeset sedam dana posle pada nadstrešnice zbog čega je smrtno stradalo 16 ljudi. On je obustavljen 10. decembra, pa je „Infrastruktura železnice Srbije” pokrenula novi 17. decembra. Fakultet tehničkih nauka (FTN) u Novom Sadu se krajem januara javio na taj drugi sa Institutom za ispitivanje materijala. Međutim, 17. maja ugovor je raskinut.

Treći pokušaj da se poveri taj posao referentnim ustanovama ili preduzećima bio je takođe bezuspešan, jer se na javni poziv koji je bio otvoren do 19. juna niko nije javio.

(Telegraf.rs/Dnevnik)

Video: Iskliznula cisterna sa sumpornom kiselinom na delu pruge Bor Teretna - Prahovo: Snimak sa lica mesta

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA