"Idem da im..." Snimak iz kokpita aviona jastreb 1991! Pilot JNA ima srce od čelika, pogođen, ali nastavlja

M. R.
M. R.    ≫   
Čitanje: oko 2 min.
  • 4

Gorela je zemlja Jugoslavije te 1991. godine, ali i nebo. Posle izdaje velikog broja oficira, ostzali su oni, dosledni i odani otadžbini kojoj su se zakleli.

RV i PVO Jugoslovenske narodne armije je dejstvovala iz raspoloživih sredstavam, a osim aviona MiG, 21 i 29, u upotrebi su bili i zastareli aparati, poput aviona J-21 jastreb. Ipak, veliko srce heroja nije znalo za strah.

Originalni snimak iz aviona Jastreb, dok dejstvuje po ciljevima na zemlji u toku ratnih operacija 1991. godine šeruje se po mrežama. Naravno, izazvao je brojne komentare, a većinom se hvali hrabrost pilota JNA, pre svega jer je taj tip letelica bio poprilično ranjiv.

Mada je nekoliko puta pogođen, vraćao se da iznova izvrši napad, na kraju avion dobija udarac u kabinu, dolazi do naprsnuća i kreće za Batajnicu na sletanje.

Više nego zanimljiv je razgovor pilota sa kontrolom leta, što nikome nije promaklo:

- Ameri: "I'm hit, returning to Base immediatley", Srbin: "Neko me je pogodio, idem da im vratim da im j.... majku ja" - naveo jedan od pratilaca stranice Uroša Delovskog na kojoj je video postavljen, aludirajući na hrabrost pilota.

"Ovo je pravi Srbenda - idem da im vratim!", "Al najjači je način komunikacije, onako po naški, nema zvaničnih izjava, prijava napada, nego idem da im j.... majku", "Kakav šmeker, junak, ljudina, prava vojničina", "Bratu razvaljen avion, ali ne odustaje", nizale su se poruke.

Pogledajte snimak

Hvalili su i JNA, a neko je konstatovao da je avion pogođen, a da pilot nije prijavio da je uništio cilj uz konstatciju - toliko o tome "kakvu smo vojsku imali"!

- Kada pričaju kakvu smo vojsku imali misle na hrabrost, ne na preciznost pojedinog pilota - usledio je odgovor, pa stigao i sledeći:

- Šta on zna o živoj sili da li je uništena, delovao je po šumici, i to tri puta... Najverovatnije im je stvarno j.... majku.

Ime pilota se ne zna, u porukama stoji i da se nadaju da bi se mogao javiti.

Inače, u pitanju je jugoslovenski vojni jednomotorni laki jurišni mlazni avion jednosed metalne konstrukcije Jastreb J-21. Proizvodio se u fabrici aviona Soko u Mostaru i to u periodu od 1968. do 1977. godine. Ukupno su izrađena 224 primerka (sa dva prototipa), od toga je JNA za svoje potrebe zadržala 175, a resto je izvezeno, što je bio značajan polovni poduhvat.

Za tih devet godina iz proizvodnih hala osim prototipa J-21 Jastreb, izađao je i jedan prototip nastavnog dvoseda NJ-21, zatim 119 jednoseda lovaca-bombaredera oznake J-21, 38 izviđača IJ-21, 18 nastavnih dvoseda za obuku NJ-21 i 47 J-1E kao izvozna varijanta.

Avion je bio namenjen za blisku vatrenu podršku i izviđanje, proistekao je iz razvojnog projekta vojnog školskog mlaznog aviona G-2 Galeb.

(Telegraf.rs / Kurir)

Video: Jedini preživeli lažni MiG-29: Kako je jedna maketa izbegla i NATO i uništenje u filmu Darka Bajića

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA