
Ove ČETIRI STVARI su zabranjene u tunelima: Oglasili se iz "Puteva Srbije"
U tunelima je strogo zabranjeno zaustavljanje sa izlaženjem, kao i iznenadna kočenja i preticanje, izjavio je Vladimir Stambolić iz JP "Putevi Srbije" i dodao da je za pravilno ponašanje prilikom kretanja kroz tunelski objekat neophodno prilagoditi brzinu.
Stambolić je za Tanjug, povodom učestalih incidenata i neodgovornog ponašanja učesnika u saobraćaju, naveo da je u tunelima strogo zabranjeno šetanje, fotografisanje, snimanje, spora vožnja.
Podsetio je da je JP "Putevi Srbije" u prethodnom periodu realizovalo niz kampanja za povećanje svesti o bezbednosti saobraćaja, odnosno o bezbednosti u tunelu sa ciljem da skrene pažnju na pravilno ponašanje prilikom kretanja kroz tunelski objekat.
"To je da se prilagodi brzina kretanja u tunelu na 80 kilometara na čas, da se upale dnevna svetla na vozilu, da se proveri nivo goriva u rezervoaru putničkog motornog vozila, da se provetrava kabina tokom vožnje Zabranjeno je naglo kočenje i najbitnije je prilagoditi brzinu kretanja u vozilu", rekao je Stambolić.
Ukoliko dođe do nekog kvara na automobilu ili do požara, kako je rekao Stambolić, kada je vozilo u kvaru, učesnik u saobraćaju treba da prilagodi, odnosno da parkira svoje vozilo na bezbedno definisano mesto.
"To su tunelske niše za bezbedno zaustavljanje. Samo u hitnim situacijama da isključi svoje motorno vozilo, da ostavi ključ u bravi, da postavi retroreflektujući prsluk i da sigurnosnim trouglom obezbedi svoje vozilo. I u SOS centru, odnosno u SOS nišama koje se nalaze unutar tunelskog objekta, postoji SOS telefon gde mogu da pozovu operativni upravljački centar tunela, gde osoblje radi 24 časa za pružanje pomoći", navodi.
Što se tiče drugog tipa incidenta koji može da se desi, kao najbitniji Stambolić ističe požar na motornom vozilu u tunelu.
"U tim situacijama učesnik u saobraćaju je potrebno da, ako može, izveze vozilo van objekta, ukoliko nije u mogućnosti da parkira na bezbedno mesto u tim saobraćajnim tunelskim nišama, da ne bi ugrozio ostale učesnike u saobraćaju. Ukoliko je požar nastao, u SOS nišama postoje protivpožarni aparati za prvo početno gašenje požara. Ukoliko to nije mogućnost, postoje evakuacione oznake i potrebna evakuacija učesnika, odnosno ljudi koji su zatekli u objektu, na bezbedno mesto", pojašnjava.
Stambolić dodaje da je uz to potrebno aktivirati ručni javljač koji se nalazi u predefinisanim SOS nišama kako bi se uspostavio protipožarni algoritam za pokretanje scenarija u tim situacijama.
Takođe, u SOS nišama potrebno je kontaktirati osoblje da bi mogle da se pozovu hitne službe koje bi došle na lice mesta i zbrinule one koje je zadesila nesreća.
Stambolić navodi da u skladu sa međunarodnim standardima, svi tunelski objekti u Srbiji su opremljeni, između ostalog, i sa videonadzorom poslednje namene na "automatic incident detection".
Takav videonadzor operaterima u tunelskom operativnom centru javljaju događaje kao što su zaustavljeno vozilo, sporo vozilo, a onda u operativnom centru mogu da se preventivno preduzmu mere za zbrinjavanje ljudi.
Kao najčešće greške vozača, Stambolić ponovo ističe sporu vožnju u tunelima, neosnovano zaustavljanje i neprilagođenu brzinu.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Stelan Skarsgard primio nagradu "Srce Sarajeva"
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.