Posle pogibije mladog džudiste isplivale alarmantne činjenice: Kombi nije obuhvaćen pravilnikom o prevozu dece

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 2

Na državnom putu prvog A reda, u pravcu Novi Sad - Beograd, 29. oktobra oko 03.47 časova dogodila se tragična saobraćajna nezgoda u kojoj je život izgubio 16-godišnji član beogradskog džudo kluba "Partizan". Više osoba je povređeno kada se iz neutvrđenih razloga prevrnuo kombi marke "Opel Vivaro", kojim je upravljao S. S. (43), trener kluba.

Ova tragedija ponovo je u fokus javnosti dovela alarmantnu rupu u propisima koja se tiče organizovanog prevoza dece u Srbiji. Naime, Pravilnik o načinu obavljanja organizovanog prevoza dece ne obuhvata kombi vozila, iako se u njima redovno prevoze maloletnici, najčešće članovi sportskih klubova.

Vožnja kombija sa decom – dozvoljena bilo kome sa B kategorijom

Dok prevoz dece autobusima, koji organizuju škole, klubovi i KUD-ovi, mora da ispunjava strogo definisane uslove i da ga obavlja profesionalni vozač, za kombi vozila važe znatno blaži propisi.

Zakon o bezbednosti saobraćaja definiše kombi (sa najviše 9 sedišta) kao putničko vozilo. To u praksi znači da kombi pun dece može da vozi bilo koji vozač sa položenim vozačkim ispitom za B kategoriju. U slučaju beogradskog džudo kluba, za volanom se nalazio trener, a ne profesionalni vozač, što je situacija tipična za mnoge manje sportske klubove.

Pravilnik reguliše samo autobuse profesionalnih vozača

Pravilnik usvojen 2019. godine reguliše prevoz maloletnih osoba isključivo autobusima kojima upravljaju profesionalni vozači. Ipak, čak ni ovi autobusi nisu garancija apsolutne bezbednosti. Nedavni slučajevi, poput zapaljenja autobusa sa đacima iz Prokuplja (iako tehnički ispravnog), ili odlaganja ekskurzije zbog neispravnih kočnica, pokazuju da ni striktni propisi uvek ne garantuju sigurnost.

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja ranije je upozorio da Pravilnik nije definisao maksimalnu starost autobusa, što omogućava angažovanje vozila starih i preko dve decenije, takozvanih autobusa "sa njive", koje vlasnici povremeno pokrenu radi finansijske dobiti.

Takođe, ni uslovi za vozače autobusa, iako na papiru strogi (trogodišnje iskustvo, psihofizička sposobnost, 11 sati odmora), nisu garancija. Zbog hroničnog nedostatka profesionalnih vozača i spuštanja starosne granice za dobijanje dozvola, moguće je da se deca poveravaju mladom vozaču kome je organizovani prevoz dece prvi radni dan!

Ipak, dok se problemi sa autobusima bar delimično rešavaju obuhvatom Pravilnika, prevoz kombi vozilima ostaje u pravnom vakuumu, dozvoljavajući praktično svakome ko ima B kategoriju da prevozi decu, što je po mišljenju stručnjaka nedopustiv rizik.

(Telegraf.rs)

Video: Ovo je kombi sa kojim je Miki Đuričić imao nesreću

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Stevan Rodić

    31. oktobar 2025 | 14:08

    Ginu deca i u automobilima, pa hoćemo li i tu profesionalne vozače. Kada klub nema pare decu voze roditelji, i mislite da se tad nesreće ne događaju. Samo lupetate...

  • FANTOM

    31. oktobar 2025 | 16:21

    Nisu deca iz Bakua došli kombijem već avionom do Budimpešte. Ima sijaset avio destinacija prema Srbiji koja se završavaju na Budimpeštanskom aerodromu a odatle ka Srbiji kombijima. Ili primer za odlazak u Nirnberg sa Niškog aerodroma iz Beograda voze kombiji. Ma nema, povezanost i letovi sa pojedinih aerodroma su u visini ludnice.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA