≫ 

Šta da uradite kada saznate da je vaš sledeći let upravo avionom smrti? Putnici u strahu sve više izbegavaju Boing 737 MAX 8 (FOTO)

Nakon što se i druga letelica modela Boing 737 srušila, putnici su u strahu i sve veći broj njih ne želi da leti ovim avionom

  • 4

Boing 737 MAX 8 dospeo je u centar pažnje nakon što se ova letelica avio-kompanije "Etiopijan erlajns" srušila u nedelju u Etiopiji, nekoliko minuta nakon poletanja. To je bio drugi pad novog modela 737 u roku od pet meseci.

Nakon što su vlasti nekoliko zemljala prizemljile avione ove vrste posle kobnog pada u kojem je poginulo 157 putnika i članova posade, stručnjaci za bezbednost kažu da je prerano donositi konačne zaključke o avionu, jer su istrage o padovima u toku. Ipak, neki putnici su izrazili zabrinutost nakon najnovije nesreće.

Nakon rušenja aviona raste zabrinutost kod putnika Foto: Tanjug/AP

Pored toga, pitaju se i šta mogu da urade kada saznaju da treba da lete ovim modelom aviona.

Evo nekih stvari koje treba da znate o Boingu 737 MAX.

AKO STE BUKIRALI LET NA BOINGU 737 MAX

Da li možete da otkažete let ili dobijete povraćaj novca? Verovatno ne, mada bi mogla da postoji neka opcija za pomeranje u zavisnosti od avio-kompanije.

Putnici "Amerikan erlajnsa" koji su rezervisali letove koji se obavljaju na američkim avionima Boing 737 MAX podležu istim pravilima o promeni kao i svi drugi letovi. Ni kompanija "Sautvest" nije promenila svoju politiku.

Neke kompanije žele da izađu u susret putnicima i da promene aranžman letenja Foto: Tanjug/AP

Za razliku od svojih konkurenata, "Sautvest" ne naplaćuje naknadu za promenu karata, prenosi Tajm. Ali putnici koji menjaju letove moraju da plate važeću cenu u trenutku kada promene kartu, što obično znači plaćanje više novca, osim ako je originalna karta bila kupljenja u poslednjem trenutku.

"Junajted erlajns" ne koristi MAX 8, ali ima više od 10 većih verzija MAX 9 737. Kompanija je putem Tvitera saopštila da je otvorena za pomoć putnicima u pronalaženju novih opcija.

- Vaša sigurnost je naš prvi prioritet. Potpuno razumemo. Mi ne letimo 737 MAX 8 već letimo 737 MAX 9 letelicama. U našoj floti imamo ih 14. Ako ne želite da letite na jednom, mi potpuno razumemo i uradićemo ono što je u našoj mogućnosti da pronađemo alternativne aranžmane za putovanja -  rekao je prevoznik jednom kupcu koji je izrazio zabrinutost oko modela letelice koja se srušila u Etiopiji.

KAKO DA SAZNATE DA LI ĆE VAŠ LET BITI BOINGOM 737 MAX?

Većina sajtova avio-kompanija pokazuje tip aviona koji se koristi na njihovim pojedinačnim letovima. Detalji variraju u zavisnosti od prevozniku, ali većina uključuje podatke ili sličnu vezu koja otkriva te informacije.

U avio-kompaniji "Sautvest" na primer, kupci mogu da kliknu na broj leta prilikom rezervacije da bi videli avion. Klijenti takođe mogu da koriste sajt za praćenje leta kao što je "FlightAvare" da bi proverili tipove aviona.

Boing čeka u fabrici u SAD Foto: Tanjug/AP

Američki sajt prikazuje tip aviona kada kupci biraju svoje letove. Ostali Boing 737 letovi će se pojaviti sa opisima poput "738", ali letovi 737 MAX obično uključuju reč "MAX" u opisu letelice.

Međutim, putnici bi trebalo da znaju da uvek postoji mogućnost da avio-kompanija u poslednjem trenutku zameni jedan avion drugim. Ovo se obično dešava tokom "nepravilnih operacija" (kao što je loše vreme) ili u slučaju problema održavanja na određenom avionu.

U svakom slučaju, putnicima se savetuje da provere kojim modelom aviona lete jer sve veći broj zemalja zabranjuje Boingu 737 MAX 8 da lete njihovim vazdušnim prostorom. Prema poslednjim informacijama, to su uradile i Australija i Velika Britanija.

GDE JE NAPRAVLJEN BOING 737 MAX?

Svi Boingovi avioni 737 su sklopljeni u njihovoj fabrici u Rentonu u Vašingtonu. Neki modeli 737, namenjeni kineskim prevoznicima, prevezeni su u objekat u Kini za završne instalacije nakon što su sastavljeni u Rentonu.

Parkirani modeli Boinga 737 MAX 8 u fabrici u Rentonu Foto: Tanjug/AP

Boing 737 MAX 8 je najnovija generacija sveprisutnog modela 737, a od maja 2017. godine je u komercijalnoj upotrebi. Trenutno, oko 350 aviona Boing 737 MAX koriste avio-kompanije širom sveta, uključujući MAX 8 i njegove varijante (MAX 7, 9 i 10).

Međutim, očekuje se da će mnogi avioni 737 MAX uskoro krstariti svetskim nebom.

Od 31. januara 2019. Boingu je dostavljena 4.661 narudžbina za avione 737 MAX od strane komercijalnih avio-kompanija i one će biti ispunjene, navodi kompanija.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • PVO

    13. mart 2019 | 08:36

    Nisam primetio da neko nece da sedne u bmw-a zato sto se stalno lupaju i ginu u njima....ne znaju ljudi a pogotovo mladi da voze kola sa zadnjim pogonom....pala 2 aviona a 2 miliona istih su zavrsili letove normalno,sta je tu nesigurno?

  • Ivan

    13. mart 2019 | 11:25

    Svaki avion koji poleti on se prizemlji e sad pitanje je kako će to biti.

  • Brod

    13. mart 2019 | 10:16

    Ja ne sedam ni u jedan avion,jedan je zivot!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA