Otkriven do sada nepoznati virus, sa genima koje naučnici ne mogu da identifikuju

Ono što su ustanovili tokom proučavanja zabrinulo je istraživače i ukazalo im na raznolikost potencijalno opasnih virusa koji tek treba da se otkriju

Unsplash.com

Naučnici u Brazilu otkrili su virus koji je izgleda potpuno nov i koji se sastoji od gena koji dosada nisu identifikovani. Jaravirus (Yaravirus brasiliensis), nazvan po brazilskom božanstvu vode, otkriven je u jezeru Pampulja u brazilskom gradu Belo Horizonte, piše RT.

U poslednjih nekoliko godina istraživači su otkrili veliki broj novih virusa koji su ih iznenadili svojim odlikama, uključujući i takozvane „gigantske viruse“ (koji su ime dobili po velikim proteinskim omotačima).

Ovi gigatski virusi imaju mnogo složeniji genom nego što su naučnici mogli da pretpostave na osnovu do sada poznatih i uobičajenih virusa sa kojima su se susreli, a sposobni su da se oporavljaju i da umnožavaju svoj DNK.

- Za razliku od drugih izolovanih virusa ameba, jaravirus nema gigantske čestice i složeni genom, ali u isto vreme sadrži značajan broj prethodno neotkrivenih gena – pišu autori, ističući da ovaj virus može biti prvi u „novoj lozi virusa ameba, sa zagonetnim poreklom i filogenijom“.

U stvari, 90 odsto gena jaravirusa nikad ranije nije zabeleženo u naučnim bazama podataka ni u literaturi.

Naučnici uz dozu zabrinutosti zaključuju da im je količina nepoznatih proteina u jaravirusu otvorila vrata novog sveta još neotkrivenih virusa s kojima tek treba da se susretnemo i ustanovimo njihove odlike.

(V. T.)

• Toni

11. februar 2020 | 13:38

Otkrice verovatno su im proizvodjaci lekova malo ponudili.