≫

Ispovest Srpkinje sa aerodroma u u Dubaiju: Spavamo po hodnicima, zarobljeni smo ovde

"Ima nas više od 200 u Emiratima, 20-ak na aerodromu. Čekamo..."

Doha, zarobljenih 200 ljudi, ispovest Spavanje na terminalima postala je uobijane stvar na mnogim aerodromima poslednjih dana, pa i u Kataru gde je zarobljeno više od 200 naših ljudi Foto: Telegraf.rs

Situacija sa srpskim državljana koji se nalaze po aerodromima i hotelima širom sveta, u uglavnom nezavidnim situacijama su, jer mnoge države planiraju ili su već zatvorile svoje granice.

Srpkinja čije je ime poznato redakciji i koja nam je ustupila nekoliko fotografija sa aerodroma u Dubaiju gde je trenutno dvadesetak srpskih državljana u iščekivanju povratka u Srbiju, otkriva nam detalje agonije.

Jedni ne mogu na aerodrom, drugi ne mogu sa aerodroma

- Neki su tu od 17. marta, većina nas od 19. marta. Krenuli smo nazad za Beograd sa različitih destinacija (Bangkok, Maldivi, Mauricijus, Bali, Indija) ka Dubaiju na konektovan let sa Beogradom.

- Let je trebalo da bude 19. ujutru, ali smo tek po dolasku u Dubai saznali da je beogradski aerodrom zatvoren i let otkazan - objašnjava nam putnica iz Srbije, vidno uznemirena.

Neminovno je da će cela ekipa ako bude prebačena u Srbiju morati u hitan karantin, to je gostujući na RTS potvrdio i Ivica Dačić, ministar inostranih poslova. Samo, pre karantina, potrebno je doći do Srbije.

- Neki ljudi su izašli sa aerodroma i čekaju povratak, a mi od 17. ne možemo da izađemo sa aerodroma jer je tada krenula zabrana izlaska sa aerodroma. Sada ljudi van aerodroma ne mogu da se vate na aerodrom, i mi sa aerodroma ne možemo izaći.

- Spavamo po hodnicima gejtova, hranimo se aerodromskom hranom, nemamo pristup prtljagu i ne možemo se presvući niti imati pribor za higijenu.

- Nismo stekli pravo na hotel niti bilo koji drugačiji smeštaj dok smo ovde, jer aviokompanije nisu odgovorne za ovakvo dešavanje.

"Nemamo nikakve informacije, nestaje nam i maski"

- Za sada smo svi ok i zdravi, ponestaje nam maski i rukavica, jer se svaki dan čeka neka informacija iz ambasade i Ministarstva spoljnih poslova.

- Iz ambasade nismo dobili nikakve konkretne informacije o našem povratku i nije nas niko posetio niti zbrinuo naše osnovne potrebe.

Ljudi su uplašeni, sve je vrlo neizvesno,  a nekim ljudima su potrebni lekovi uskoro, između ostalog za šećer i insulinsku rezistenciju.

- Van aerodroma izmeđuostalog postoje ljudi sa malom decom, koji ce uskoro ostati bez smeštaja jer po isticanju aranžmana nisu u mogućnosti da produže isti jer turistima više neće da daju boravak zbog virusa, odnosno vlada im brani.

- Apsolutno nikakvu informaciju nemamo od ambasade niti od našeg Ministarstva spoljnih poslova, iako na sve načine i putem raznih izvora pokušavamo da saznamo da li će i kada neko doći po nas. Situacija je vrlo ozbiljna - zaključuje putnica koja je jedna od njih 200 koji čekaju na let iz Dohe, kako bi se vratili u Srbiju.

Niko nema rešenje za Srbina zaglavljenog na Malti

- Moj otac je trenutno na Malti. Otišao je da obavi jedan sezonski posao radi zarade novca za moje školovanje. Sada je zarobljen bez mogućnosti povratka u svoju zemlju. Aerodromi su zatvoreni, a on je tamo ostao bez posla i nema zdravstveno osiguranje. Dakle, ukoliko se on tamo zarazi ili razboli niko ga neće ni pogledati. Sa druge strane on ovde ima svoj redovan posao na koji mora da se vrati ali nema mogućnosti dolaska. Obraćali smo se ambasadama i konzulatima, ali za sada nena rešenja - napisala je jedna naša čitateljka.

Kako kaže, ima mnogo ljudi koji imaju sličan problem i potrebna im je pomoć države.

Pošto nisu iz EU, Srbe vraćaju sa leta iz Meksika

Našoj redakciji javilo se i 13 turista iz Srbije, koji su zarobljeni na aerodromu u Meksiko Sitiju. Iz Beograda su, kažu, otputovali početkom marta, pre nego što je javnost obaveštena da situacija može da postane ozbiljna.

Srbi u Meksiku Grupa Srba iz Meksika, Foto: Čitalac Telegrafa

- Poslednjih nedelju dana naša agencija pokušava od nadležnih u Ministarstvu inostranih poslova i Juti dobije informacije na koji način ćemo moći da se vratimo u Srbiju. Sinoć smo imali bukiran let za Pariz, međutim, pojavio se francuski ambasador i svojim državljanima omogućio da promene termin i da se ukrcaju na naš avion, tako potisnuvši nas, državljane Srbije, iako smo imali uredno kupljene karte - požalili su se srpski turisti iz ove centralnoameričke države.

Večeras imaju, kažu, rezervisane nove karte za Pariz, ali su u strahu da se isto ne ponovi i mole nadležne za pomoć.

- Posto nismo građani EU, ne možemo da letimo u države EU, osim ako nismo u tranzitu, ali nama ne dozvoljavaju ni da budemo u tranzitu, jer nemamo krajnje odredište van EU. Još kada su počinjali problemi u Evropi mi smo zamenili kartu Pariz-Budimpešta za kartu Pariz-Beograd. Ali, nakon toga naš aerodrom je zatvoren i otkazani su svi letovi, čime smo mi onemogućeni da se vratimo u Srbiju - dodaju.

Aerodrom u Meksiku Poluprazan aerodrom Meksiko sitija, Foto: Čitalac Telegrafa

U našoj turističkoj grupi bilo je i ljudi iz Hrvatske koji su se regularno i bez ikakvog problema čekirali i poleteli za Pariz, nakon čega lete za Zagreb, dok smo jedini, mi iz Srbije, od celog aviona, ostali u Meksiku.

- U grupi imamo i starijih ljudi i one koji imaju određenih zdravstvenih problema, a nemamo nikakvu informaciju kako ćemo i da li ćemo se uopšte vratiti našoj kući. U strahu smo i od zatvaranja aerodrome u Meksiko Sitiju - navode.

Hrvati zaustavili srpske mladiće na Pasjaku

Grupa srpskih državljana krenula je iz Francuske ka Srbiji kombijem, ali, dalje od Slovvenije nisu mogli.

- Momci koji su radili u Francuskoj bili su primorani da se vrate za Srbiju, jer su tamo zbog nedostatka profita u kompaniji za koju rade izgubili svaku opciju zarade. Pošto su letovi odloženi, momci su odlučili da krenu kombijem. Stigli su do granice Pasjak na ulazu u Hrvatsku, odakle su vraćeni. Da su prošli tu, stigli bi na vreme u svoju zemlju i otišli u samoizolaciju, naravno - napisao nam je jedan čitalac.

Momke su u Ljubljani spasli bajkeri iz moto kluba, koji su im dali da spavaju u njihovom kaficu.

Zarobljeni i na Tajlandu

Nekoliko desetina naših državljana ostalo je zarobljeno na Tajlandu zbog ukidanja letova i zatvaranja granica Srbije zbog epidemije korona virusa.

Kako je za Telegraf.rs rekla Anđelka Petrović, let koji je ona danas trebalo da ima za Beograd preko Abu Dabija, otkazan je pre nekoliko dana.

Druga opcija, da putuju preko Emirata, za njih bi značila tridesetodnevni karantin, pa su, ipak, ostali u Bangkoku.

Ona je stupila u kontakt sa još naših ljudi koji su se našli u sličnom problemu.

Video: Javlja se sve više zarobljenih srpskih turista na aerodromu u Baliju

(Telegraf.rs/V.B)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

• Akademac

21. mart 2020 | 23:40

Poštovani, Niste vi tamo otišli zato što ste tragali za vakcijom protiv virusa, nego zato što imate novca i što ste išli tamo da uzivate. I pored svetskih dogadjanja, nije vam palo na pamet da trebate na vreme da napustite zemlje u kojima ste, a sve su egzotične i skupe destinacije, već ste sebi dali oduška i dozvolili sebi taj luksuz da kažete, neka nas još malo da uživamo , neće to do nas ovde stići. Da je ratno stanje, nijedan od vas ne bi pohrlio u svoju otadžbinu, već bi se i dalje kupali i uživali u egzoticnim mestima o kakvim ja samo kao i većina drugih mogu da sanjam. Neodgovornost, samoživost i pohlepa vas je i zatvorila tamo. Eto npr zašto sam ja u svojoj Državi R. Srbiji i tu sa svojim narodom prolazim sve što i jedan prolazi? Pa zato što mi nije palo na pamet da napuštam zemlju, i da je postojalo bolje mesto ne bi otišao nego ako treba kao i što sam pomagao, opet bi ostao ovde u svojoj Otadžbini.

• Aca

21. mart 2020 | 22:35

Pa kolko nas ima po svetu pa bas sad nasli kucu da se vracate !!!Da nas potamanite ivde pa opet da odete tamo bezdusnici jedni

• mm

21. mart 2020 | 23:39

Nisu mi jasne ove glave koje putuju po svetu a znaju da svasta moze da se desi zbog korone. Do juce su bezbrizno slali selfije sa tajlandskih plaza umesto da traze ranije kako da se vrate, ali ne, aranzman nikako ne sme da propadne. I sta sad ? Sad sa gomilom svih zivih virusa i bolestina nazad. Nece to tek tako. Ja sam otkazao putovanje za Bosnu i Hercegovinu jer sam znao sta ce se desiti a iskreno imao sam na umu i to da ce mi vratiti novac, jer do tada nije bilo precizirano sta se dogadja ako agencija sama otkaze. Ali otici na Tajland u martu je cista glupost i ne gledanje dalje od nosa.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?