≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

U Grčkoj trodnevna žalost, istraga o sudaru vozova u toku: Kako su završili na istoj pruzi?

Vreme čitanja: oko 2 min.

Nesreća se dogodila u utorak uveče oko 23 časa po lokalnom vremenu. Putnički voz koji je išao od Soluna ka Larisi udario je u voz koji je išao iz Atine ka Solunu i u kojem je bilo prema procenama oko 350 putnika i 20 članova posade

  • 4

U toku je istraga kako je došlo do sudara vozova u Grčkoj kod Larise i pogibije najmanje 36 putnika. Spasilačke ekipe su i dalje na terenu i pretražuju vagone, jer se strahuje da u kompoziciji i dalje ima povređenih i stradalih.

Premijer Kirijakos Micotakis proglasio je trodnevnu žalost u čitavoj zemlji, a nadležni sprovode hitnu istragu kako je došlo do ove tragedije.

Prema izjavama nadležnih, došlo je do sudara putničkog i teretnog voza koji su išli u različitim pravcima. Navode da je u pitanju bio čeoni sudar.

Za sada ne postoji objašnjenje kako su se vozovi našli na istim šinama, s obzirom na to da je pruga od Soluna do Atine dvosmerna.

"Šta je dovelo do nesreće u kojoj su se dva voza, od kojih je jedan išao u pravcu Larise, a drugi u pravcu Soluna, sudarili, pokazaće istraga", kratko su saopštili nadležni.

Nesreća se dogodila u utorak uveče oko 23 časa po lokalnom vremenu. Putnički voz koji je išao od Soluna ka Larisi udario je u voz koji je išao iz Atine ka Solunu i u kojem je bilo prema procenama oko 350 putnika i 20 članova posade.

Železnice su, 3 sata nakon sudara, izdali kratko saopštenje u kojem navode da nije došlo do iskakanja vagona iz šina već frontalnog sudara dva voza. Stručnjaci iz toga zaključuju da je uzrok nesreće ljudski faktor.

Putnici svedoče da je došlo do zastoja u Paleofarsalou, nakon čega je jedan od putnika navodno čuo kako mašinovođi govore preko radio-veze: "Krećemo, pa šta bude".


U ovom trenutku se spekuliše da šef stanice u Larisi nije razdvojio pruge, preko kojih se na spojnicama mehanički reguliše prolaz vozova i da su tako dva voza ostala na istoj pruzi.

Radnici u železnici tvrde za lokalne medije da automatska signalizacija već duže vreme ne radi.

"Već godinama pričamo da elektronski sistemi ne rade i da sve radimo ručno na toj trasi Atina-Solun. Da su svetla radila, mašinovođe bi videle crvena svetla i stali bi", rekao je Kostas Genidounisa, predsednik sindikata mašinovođa.

Što se tiče okolnosti nesreće, Genidounias je objasnio da postoji dupla linija na tački, jedan voz ide gore, jedan dole, međutim vozovi su, iz još neutvršenih razloga, bili na istoj pruzi.

Grčki mediji pišu i da je od juče postojao problem u snabdevanju mreže električnom energijom, pošto je u Paleofarsalosu prekinut kabl, što je izazvalo zastoje na trasama.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mihajlo

    1. mart 2023 | 10:21

    Nisu isli razlicitim pravcima. Islis su istim pravcem a razlicitim smerovima.

  • Saobraćajni inženjer za železnički saobraćaj

    1. mart 2023 | 09:36

    Ljudska krivica

  • ја

    1. mart 2023 | 14:54

    Заспао скретничар!!!!!!!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA