Vreme čitanja: oko 2 min.

Tragedija kod Podgorice potresla sve: Sudar vozova u Grčkoj podsetio na najveće železničke nesreće u Evropi

Vreme čitanja: oko 2 min.

U železničkoj nesreći u Crnoj Gori 2006. poginulo je najmanje 45 osoba

  • 1
Železnička nesreća Bioče 2006. Crna Gora Foto: Tanjug/AP

U sudaru vozova u Grčkoj juče je poginulo više od 45 ljudi, a ova tragedija podsetila je na neke od najtežih železničkih nesreča na tlu Evrope.

Na ovim prostorima, mnogi se sećaju stravične nesreće u Crnoj Gori u kojoj je poginulo više desetina ljudi.

Nesreća se dogodila 2006. godine, kada su dva vagona iskočila iz šina i survala se u kanjon Morače na izlazu iz tunela kod Bioča, deset kilometara severno od Podgorice. Poginulo je najmanje 47 osoba uključujući petoro dece, a povređeno je oko 200 ljudi. Bila je to najteža železnička nesreća u Crnoj Gori.

Voz je trebalo da stane u Bioču, ali se to nije desilo. Ubrzao je, ušao u tunel i tu je iskočio iz šina udarajući u zidove tunela. Dva vagona su ostala u tunelu, a dva su se 500 metara dalje survala i zadržala se na jednom platou 30 metara ispod pruge.

Železnička nesreća Bioče 2006. Crna Gora Foto: Tanjug/AP

Ešede, Nemačka (1998)

U teškoj saobraćajnoj nesreći 1998. u Ešedeu u Nemačkoj život je izgubila 101 osoba, kada je voz velikom brzinom naleteo na stub mosta. Most se potom srušio na voz. Povređeno je još 88 osoba. Uzrok nesreće bila je naprslina u jednom točku usled zamora materijala.

London, Velika Britanija (1999)

U sudaru dva voza u Pedingtonu u zapadnom Londonu 1999. godine poginula je 31 osoba uključujući mašinovođe, a 258 ljudi je povređeno. Vagoni su iskliznuli iz šina, a jedan se zapalio zbog čega se dim nadvio nad celim zapadnim Londonom.


Kaprun, Austrija (2000)

U požaru u tunelu u Austriji 2000. godine poginulo je 155 osoba. Žrtve su bili skijaši koji su išli transportnim podzemnim vozom u obližnji Kicštajnhorn. Samo 12 osoba preživelo je požar. Spasioci su teško uspeli da dođu do prednjega dela voza na kojem je izbio požar.

Reč je o najvećoj tragediji u istoriji Austrije posle Drugog svetskog rata.

Valensija, Španija (2005)

U sudaru metroa u Valensiji u Španiji poginule su 34 osobe, a više desetina je povređeno.

Sudar metro vozova u Španiji Foto: Tanjug/AP

Balaton, Mađarska (2003)

U sudaru autobusa i voza u Mađarskoj poginulo je 32 nemačkih turista kod jezera Balaton. Od siline udara prepovoljeni delovi autobusa odvučeni su 150 metara od mesta udesa.

Galicija, Španija (2013)

Osamdeset ljudi je poginulo, a više od 140 povređeno kada je brzi voz iskočio iz šina kod mesta Santjago de Kompostela u julu 2013. godine.

Istraga je otkrila da je voz iz Madrida išao brzinom od 179 kilometara na čas po deonici na kojoj je ograničenje 80. Bila je to najgora železnička nesreća u Španiji od 1972. godine. Istražitelji su utvrdili i da je mašinovođa razgovarao telefonom nekoliko trenutaka pre udesa.

Larisa, Grčka (2023)

Poslednja u nizu nesreća dogodila se juče u Grčkoj. U sudaru teretnog i brzog voza sa više od 350 putnika kod Larise poginulo je najmanje 45 ljudi, a spasioci i dalje u olupinama vagona tragaju za preživelima.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • PECA

    3. mart 2023 | 01:21

    14. 07. 1984. Divača, Slovenija. Jedna od najvećih železničkih nesreća u tadašnjoj SFR Jugoslaviji. 31poginulih i 34 povređenih. Beograd, petak(crni) 13. Jul, večernja linija Beograd - Pula. Ukrcavamo se na voz i krećemo na more (Pula, Rovinj, Poreč...). Kao i obično u vozu dobro zezanje, malo se i popilo. Celu noć šetnja ktoz vagone, od kupea do kupea, upoznavanje i druženje. Negde pred zoru me slomio san, zaspao sam u kupeu, ni sluteći kakvo ću buđenje ubrzo imati. Bilo je već jutro voz je stao u stanici u mestu Divača, kada se punom brzinom teretni voz od pozadi zakucao u nas. Nekoliko zadnjih vagona je totalno smrskano, u njima je bilo većina žrtava i povređenih. Ljudski faktor. Mašinovođa teretnog voza, kažu zbog premora nije video signal na kojem je morao da stane. Na suđenju je oslobođen svih optužbi i odgovornosti. Niko nije odgovarao za 31 mladi život.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA