Vreme čitanja: oko 6 min.

Sumnjivi putnici, noževi i teorija o petom avionu koji nije otet 11. septembra 2001.

Vreme čitanja: oko 6 min.

U napadima 11. septembra ubijeno je skoro 3.000 ljudi

  • 0
Teroristički napad na Ameriku, 9/11, 9. septembar, Svetski trgovinski centar, kule bliznakinje Foto: Tanjug/AP

Tog 11. septembra 2001. godine, četiri oteta aviona udarila su u kule bliznakinje Svetskog trgovinskog centra u Njujorku, a postoje spekulacije da su teroristi planirali otmicu i petog aviona do čega ipak nije došlo.

Upravo, jedan novi dokumentarni film istražuje teoriju da je peti avion trebalo da bude otet da nije, zbog kašnjenja pri poletanju.

Sunce je sijalo i nije bilo oblaka na nebu kada je kapetan aviona Junajted erlajnsa Tom Manelo prošao provere pre leta u rano jutro 11. septembra 2001.

Dok je to činio, putnici na druga četiri aviona koji su poleteli iz Bostona, Njuarka i Vašingtona spremali su se da izvrše koordinisanu seriju otmica koje su na kraju ubile skoro 3.000 ljudi i podstakle dve decenije globalnog rata protiv terorizma.

Ali uprkos svim istragama i pretresima koji su usledili nakon terorističkih napada 11. septembra, još uvek postoje neke misterije koje nisu rešene. Glavna među njima je da li je i Manelova letelica bila meta?

"Sada verujem da je verovatnije da jesmo nego da nismo mi bili peti avion“, rekao je Manelo u nedavnom TV intervjuu. "Postoji velika šansa da je neko planirao da pokuša da iskoristi naš avion kao oružje za masovno uništenje", uveren je on, piše Independent.

Ovo je pretpostavka kojom se bavi novi dokumentarni film TMZ-a "9/11: Peti avion" zasnovan na intervjuima sa Manelom i još tri člana posade tog leta.

Ovaj onlajn tabloid istražuje odranije poznate tvrdnje da je na letu 23 Junajted Erlajnsa bilo otmičara koji su odustali od svoje misije kada je let pukom srećom  odložen.

Ali ta teorija postavlja mnoga pitanja, uključujući i zašto ni FBI, ni američka istraga o toj katastrofi nikad nisu pomenuli ništa o ovom letu.

"To je svakako zastrašujuće. Ako su te tvrdnje tačne, tu informaciju treba shvatiti ozbiljno", kaže predsednik Grupe za atmosfersko istraživanje za Independent Henri Hartveld.

"Ako je postojao i peti avion, onda ih je možda bilo više? I da li je neki od njih možda trebalo da pogodi druge gradove u SAD?", pita se on ali izražava sumnju u tačnost nekih pretpostavki.

Sve je delovalo normalno 

Avion Junajted Erlajnsa trebalo je da poleti oko devet sati ujutru sa njujorškog aerodroma Džon F. Kenedi. Kao i drugi avioni zloupotrebljeni za napad 11. septembra, let je uključivao presedanje, što znači da je imao puno goriva.

"Sve je delovalo savršeno normalno. Svi su bili raspoloženi, svi su bili srećni. Trebalo je da to bude zabavan dan", rekao je Manelo za TMZ.

Tokom ukrcavanja putnika i pripreme njihovog prevoza do piste, bilo je nekoliko incidenata koji su članovima posade bili neobični, mada u tom trenutku bezazleni. Stjuardesa Sendi Torngren primetila je da je jedan putnik u biznis klasi bio veoma nervozan, da se znojio uprkos tome što je bilo relativno hladno u avionu, a on sam nosio samo majicu.

Jedna stjuardesa je pak zbog hrane ušla u manju svađu sa četvoro putnika među kojima je bila i jedna žena u nikabu, odeći koja je prekrivala celo telo. Dve stjuardese su, međutim, bile uverene da je reč o muškarcu u ženskoj odeći. Sumnjivo je kasnije bilo i to što tih četvoro putnika nikad nije preuzelo prtljag.

Otvori u avionu misteriozno otvoreni

U 8:46 ujutro, prvi avion je udario u severnu kulu Svetskog trgovinskog centra. Kada je Manelo čuo za to preko radija, pretpostavio je da se mali avion slučajno srušio dok je "pokušavao da uradi nešto glupo” kao što je letenje između kula.

Međutim, ispostavilo se da je taj dan na aerodromu u Njujorku bio neobično frekventan, a avion na letu 23 bio je zaglavljen u redu iza desetak drugih aviona. Dakle, još uvek nije poleteo kada je drugi avion udario u južnu kulu a dispečer Junajted erlajnsa je upozorio sve pilote na transkontinentalnim letovima da se "čuvaju upada u kokpit”.

Potom su svi letovi širom SAD obustavljeni zbog straha od daljih otmica, a aerodrom DžFK je evakuisan. Manelo i njegov kopilot zabarikadirali su vrata, pripremili improvizovano oružje dok su putnici mahnito zvali svoje voljene da im kažu da su bezbedni.

Zatim je usledio incident koji je zaista uzbunio posadu. Zemaljsko osoblje aerodroma primetilo je da neko trči unutar aviona, što su videli kroz prozore, nakon što su svi putnici i posada otišli.

Osoblje je prethodno bilo proverilo da li u celom avionu ima zaostalih putnika i bilo je sasvim sigurno da niko nije ostao u njemu.

Manelo je ovo prijavio avio-kompaniji, a sledećeg dana FBI je ispitao sve članove posade. Istražitelji su otkrili da je jedan od otvora na podu aviona, koji vode dole u ​​odeljak za elektroniku, bio otvoren – što se nije moglo dogoditi pre nego što su se putnici iskrcali jer su glomazni i blokiraju ceo prolaz kada se podignu.

"Kad sam razgovarala sa pripadnicima FBI i rekli su mi da su otvori na podu otvoreni, nisam mogla da dišem. Pokušala sam da shvatim kako se ti otvori mogu otvoriti, osim ako neko nije sišao u prostor sa elektronikom i otvorio poklopac pošto smo napustili avion", rekla je stjuardesa Debora.

Što je još gore, osoblje avio-kompanije je kasnije pronašlo sekače za kutije – male noževe korišćene u najmanje dve otmice 11. septembra – sakrivene u džepu naslona drugog aviona koji je bio pored aviona na letu 23. Njegov broj je bio 6.001, veoma blizu Manelovog 6.002.

Posada sada veruje da je ove sekače unapred podmetnuo prikriveni terorista, koji je možda radio na aerodromu. Trebalo je da ih koriste otmičari, ali su jednostavnom greškom ubačeni u pogrešan avion.

Zatim, kada je zavera propala, neko se – možda ista osoba – ušunjao u avion na letu 23 u pokušaju da ukloni dokaze, što objašnjava kako je osoba viđena kako trči i kako je otvor ostao otvoren.

Prema tvrdnjama TMZ-a, neko je mogao lako da pristupi odeljku za elektroniku preko otvora na trupu aviona, a zatim da se popne u kabinu kroz unutrašnji otvor.

Na pitanje TMZ-a da li mu pada na pamet još jedno racionalno objašnjenje za ove događaje, Manelo je rekao: "Iskreno, ne. Ne mogu da se setim drugog razloga zašto bi neko to uradio".

Dugo se spekulisalo da četiri oteta aviona 11. septembra 2001. nisu bili jedine mete. Američka komisija za istragu tog događaja navela je 2004. da se lider Al Kaide Halid Mohamed prvobitno nadao da će oteti deset aviona.

Osim toga, ekspert za avio-bezbednost Lin Spenser kaže za TMZ da bi pomenuti avion Junajted erlajnsa bio u vazduhu kad i drugi oteti avioni 11. septembra i da ona skoro ne sumnja da je on trebalo da bude peti.

Međutim, neki imaju i sumnje i ukazuju da su ljudi generalno nervozniji kad lete avionom. Što se tiče ljudi koji su navodno viđeni kako trče po avionu, Harteveld kaže da bi to mogli biti i članovi posade. Teže je objasniti noževe, odnosno sekače kutija, kaže on i postavlja pitanje kako neko ko se infiltrirao ne bi bio otkriven ranije.

Rezultat istrage nikad nije otkriven

Postoji i činjenica da je FBI, prema posadi iz Junajted erlajnsa na letu 23, istražio sve to, ali da oni ne znaju ishod istrage. Na pitanje Independenta da li je ikad bilo nekih optužbi ili hapšenja u vezi sa ovim letom, FBI nije želeo da odgovori.

"Ako je FBI propustio informaciju o potencijalnom petom avionu, to bi bilo neprijateno za agenciju. Ili još uvek smatraju da je to pitanje nacionalne bezbednosti pa zato ne otkrivanju informacije", dodaje Harteveld.

Ni u izveštaju državne komisije ne pominje se ovaj avion Junajted erlajnsa. Istina o tome nije poznata i možda nikad neće biti.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA