≫ 

Vreme čitanja: oko 3 min.

Potresne scene iz Indije: Ogroman broj mrtvih i povređenih u nesreći u kojoj su učestvovala tri voza

Vreme čitanja: oko 3 min.

U sudaru vozova u Indiji povređeno je više od 850 ljudi, a poginulo je najmanje 120.

  • 1

U sudaru tri voza u Indiji poginulo je najmanje 120, a povređeno više od 850 ljudi, ali se strahuje da će broj žrtava biti mnogo veći. Na lice mesta stiglo je 600 do 700 spasilaca i veliki broj medicinskih vozila i lekarskih ekipa. Oko 300 povređenih prebačeno je u bolnicu u gradu Balasor, saopštila je lokalna vlada. U evakuaciji povređenih pomažu i privatni aurtobuski prevoznici.

Nesreća se dogodila oko 19 sati po loikalnom vremenu u indijskoj istočnoj državi Odiša. Kako navodi "Times of India", voz 12841 Koromandel ekspres od Šalimara do Čenaja iskočio iz šina na stanici Bahanaga u okrugu Balasore u Odiši i udario u teretni. Potom je naleteo drugi putnički voz.

Najmanje 200 putnika zarobljeno je u prevrnutim vagonima.

Pozivajući se na preliminarne izveštaje, jedan železnički zvaničnik je rekao da se voz Koromandel kretao magistralnom prugom.

Indija, voz, nesreća Foto: Tanjug/AP

Kako javlja bharat24live.com, do sudara je došlo jer su se prva dva voza, usled loše signalizacije, našla na istom koloseku.


Iz šina je iskočilo desetak vagona koji su pali na susedni kolosek, a onda je došlo do nove nesreće kada je tim kolosekom naišao treći voz koji je udario u te vagone brzog voza.

Sudar vozova u Indiji Tanjug/AP

Tada je iz šina izletelo još tri do četiri vagona.

Desetine vozila hitne pomoći poslato je na lice mesta u okrugu Balasore, rekao je glavni državni sekretar Pradip Džena.

"Oko 50 ljudi je poginulo, a više od 500 je povređeno. Naš glavni prioritet je sada spasavanje putnika i pružanje zdravstvene podrške povređenima", rekao je Džena novinskoj agenciji AFP.

Jedan preživeli muškarac je rekao da je 10 do 15 ljudi palo na njega kada se nesreća dogodila i sve je krenulo naopako.

"Bio sam na dnu gomile. Povredio sam ruku, a takođe i potiljak. Kada sam izašao iz vozna video sam da je neko izgubio ruku, neko je izgubio nogu, dok je nečije lice bilo izobličeno", rekao je preživeli za indijsku novinsku agenciju ANI.

Indijski premijer Narendra Modi rekao je da je uznemiren incidentom u petak uveče i da je mislio sa porodicama ožalošćenih.

"Spasilačke operacije su u toku na mestu nesreće i pruža se sva moguća pomoć pogođenima", napisao je on na Tviteru.

U međuvremenu, ministar unutrašnjih poslova Amit Šah nazvao je incident "duboko mučnim".

Portal bharat24live.com navodi da je indijska vlada najavila novčanu pomoć porodicama stradalih, kao i povređenima u ovoj nesreći - milion rupija (1,3 miliona dinara) za poginule, dva miliona rupija (2,6 miliona dinara) teško povređenima, te 50.000 rupija (66.450 dinara) onima koji su lakše povređeni.

U Indiji se svakodnevno 12 miliona ljudi vozi sa 14.000 vozova prugama dugim 64.000 kilometara.

Uprkos naporima vlade da poboljša bezbednost na železnici, nekoliko stotina nesreća se dogodi u Indiji svake godine.

Za većinu železničkih nesreća krivi se ljudska greška ili zastarela oprema za signalizaciju.

U 2021. godini, oko 16.431 osoba je poginula u skoro 18.000 železničkih nesreća širom Indije. "Većina (67,7%) slučajeva železničkih nesreća je prijavljeno kao ’Pad sa voza/sudar sa ljudima na pruzi'", prema izveštaju Nacionalnog biroa za evidenciju kriminala (NCRB) za 2021.

Jedan od najsmrtonosnijih incidenata poslednjih godina dogodio se u novembru 2016, kada je više od 140 ljudi poginulo nakon što je nekoliko vagona iskočilo iz šina u severnoj državi Utar Pradeš.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • JO

    2. jun 2023 | 19:02

    U sudaru 2 voza ima 2 miliona mrtvih i 5 miliona povređenih. 3 miliona se vode kao nestali.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA