Jedini preživeli iz Boinga 787 nosi kovčeg svog mrtvog brata na sahrani: Jedan momenat je posebno tužan
Jedini preživeli u stravičnoj avionskoj nesreći Air India, britanski državljanin Višvaš Kumar Rameš (40) iz Lestera, danas je na sahrani u indijskoj državi Gudžarat nosio kovčeg svog brata Ađaja, koji je poginuo u katastrofi.
Višvaš, sa zavojima na licu i hramljući, bio je među onima koji su nosili prekriveni kovčeg preminulog brata, ukrašen šarenim cvećem. Iako mu je jedan od ožalošćenih pokušao pomoći da nosi kovčeg, Višvaš je to odbio, dok je drugi prisutni morao da ga podrži dok je hodao. U jednom trenutku, shrvan bolom, Višvaš se rasplakao i morao je biti odveden s mesta sahrane, piše Daily mail.
Oba brata nalazila su se u avionu AI171 koji je prošle nedelje pao u gusto naseljenom delu grada Ahmedabada, na zapadu Indije. Višvaš, koji je bio u sedištu 11A, uspeo je da se izvuče iz olupine neposredno pre nego što je zahvaćena plamenom. Njegov brat, koji je sedeo samo jedno mesto dalje i s kojim je boravio tokom posete Indiji, poginuo je zajedno sa još 240 putnika i desetinama ljudi na tlu.
Boing 787 "Dremlajner" poleteo je sa aerodroma Sardar Valabhbai Patel u 13:17 po lokalnom vremenu, a već u 13:38 srušio se u stambeni deo grada. Prema prvim informacijama, avion je neposredno nakon poletanja izgubio svu snagu i eksplodirao u vatrenoj kugli.
Letelica se zabila u hostel za lekare pri Medicinskom koledžu BJ, raznevši okolinu i bacivši dim i vatru stotinama metara uvis. Ekskluzivni snimci koje je objavio MailOnline prikazuju Višvaša kako pokušava da se vrati na mesto požara kako bi spasio brata.
"Moj brat je unutra i gori! Moram da ga spasim!", vikao je Višvaš prvom radniku hitne pomoći na licu mesta.
Sumnjaju na generator struje i ispravnost motora
Avionske vlasti koje istražuju nesreću sumnjaju da je let AI171 koristio pomoćni generator struje, što otvara pitanje da li su motori radili ispravno tokom poletanja.
Istražni timovi, uključujući indijske, britanske, američke i stručnjake iz kompanije Boing, analiziraju da li je došlo do potpunog ili delimičnog gubitka potiska. Prema informacijama koje prenosi Wall Street Journal, avion je bio na visini manjoj od 130 metara kada su oba motora otkazala. Piloti, koji su se smatrali iskusnim, imali su samo 17 sekundi da pokušaju da stabilizuju letelicu pre nego što se srušila u medicinski kompleks.
Jedna od hipoteza je da su se aktivirali takozvani "ram air turbine" sistemi – mali propeleri koji se automatski aktiviraju kada avion izgubi snagu, kako bi generisali osnovnu električnu i hidrauličnu podršku.
Takođe se razmatra mogućnost da je avion bio preopterećen.
Stručnjaci iz indijskog Biroa za istragu avionskih nesreća trenutno analiziraju crne kutije – uređaje za snimanje podataka o letu i glasovne komunikacije iz kokpita.
Bivši pilot i vazduhoplovni stručnjak Amit Sing izjavio je da će upravo ti uređaji pružiti najvažnije informacije: "Podaci iz crne kutije otkriće sve. Snimci iz kokpita, alarmi i moguće poruke kontroli leta pomoći će istražiteljima da razjasne svaki detalj tragedije".
Indijska Direkcija civilnog vazduhoplovstva saopštila je da su piloti Sumeet Sabharval i Klajv Kunder pred pad uputili poziv u pomoć. Istraga će obuhvatiti i CCTV snimke, izjave svedoka, evidenciju o obuci pilota, stanje i istorijat aviona, kao i bilo kakve ranije prijavljene tehničke probleme.
(Telegraf.rs)
Video: Dok joj je dečko spavao, upoznala je budućeg muža
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.