
Boingov avion odsekao rep Erbasu na pisti velikog aerodroma: Drama u Vijetnamu
Dva aviona prizemljena su u petak na Međunarodnom aerodromu Noi Bai u Hanoju nakon što je Boing 787-9 Dreamliner, dok je taksirao pistom oko 14 časova, udario u Erbas A321.
Prema navodima Severne uprave za aerodrome, avion Erbas je čekao na pisti da poleti za Đien Bien.
Video snimljen iz Boinga prikazuje avion kako se kreće pistom stabilnim tempom, dok mu je desno krilo opasno blizu repa Erbasa, prenosi Daily Mail.
Krilo je zakačilo rep drugog aviona, nagnuvši ga ulevo. Boing je zatim nakratko stao, ali je potom nastavio da se kreće napred, presekao metal repa i oštetio ga.
Boing je potom ponovo stao nakon što je u potpunosti prošao pored Erbasa.
Oba aviona su odmah prizemljena radi inspekcije, a putnici su vraćeni na izlazne kapije, izveštava vijetnamski medij VN Express.
Nijedan od 386 putnika u avionima nije povređen, a svima su obezbeđeni alternativni letovi ka svojim destinacijama.
Sva četiri pilota iz oba aviona suspendovana su nakon sudara dok traje istraga, prenose lokalni mediji.
Nezavisni tim će sprovesti istragu zajedno sa Civilnom vazduhoplovnom upravom Vijetnama (CAAV).
CAAV je incident klasifikovao kao nivo B, što je drugi najviši stepen na skali od pet nivoa.
Preliminarni izveštaj ukazuje da Erbas nije bio parkiran na svom predviđenom mestu na taksi-stazi S3.
Ostaci sa piste uklonjeni su odmah nakon incidenta.
Daily Mail je kontaktirao CAAV za komentar.
Prema analizi stručnjaka, 2025. je jedna od najsmrtonosnijih godina za vazdušni saobraćaj u poslednjoj deceniji.
Iako vazduhoplovna industrija održava izuzetno visoke bezbednosne standarde, niz nedavnih incidenata visokog profila izazvao je zabrinutost da letenje možda postaje rizičnije.
Prosečan broj smrtnih slučajeva u avionskom saobraćaju godišnje trenutno iznosi 284, prema Janu-Arvedu Rihteru, osnivaču nemačke konsultantske firme Jacdec koja prati bezbednost u avijaciji.
To znači da je 2025. već zabeležila gotovo duplo više smrtnih slučajeva od proseka.
Visok broj žrtava u 2025. dolazi nakon jednog od najsigurnijih perioda u istoriji vazdušnog saobraćaja.
(Telegraf.rs)
Video: Da li je sladak? DA BRE
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.