"Zašto si isključio?!" Poznato zašto se srušio boing 787 Er Indije, 260 ljudi nastradalo zbog PILOTA
Preliminarni izveštaj o padu Air India leta 171 pokazuje da su oba motora izgubila dovod goriva odmah nakon poletanja, verovatno zbog prebacivanja switch‑eva u "CUTOFF". Posada je bila zbunjena – jedan pilot je pitao drugog: “Zašto si isključio?”, na šta je ovaj odgovorio da to nije uradio.
Tehnički problemi na motorima ili avionu zasad nisu otkriveni, a uzrok nejasnog prebacivanja switch‑eva ostaje nepoznat. Aero‑stručnjaci ističu da ti prekidači nisu lako pomerljivi, što sugeriše da se radi o ljudskoj grešci ili neobjašnjivom incidentu. Istraga se nastavlja, i konačan izveštaj se očekuje tokom sledeće godine.
Preliminarni izveštaj je pokazao da je dovod goriva u motore aviona kompanije Er Indija, koji je učestvovao u smrtonosnoj nesreći, prekinut nekoliko trenutaka nakon poletanja, prenosi BBC.
U pronađenim snimcima glasa iz kokpita, navodi se da se čuje kako jedan od pilota pita drugog „zašto si prekinuo dovod goriva?“, na šta su oni odgovorili da „nisu“.
Boing 787-8 Drimlajner, koji je leteo ka Londonu, srušio se manje od minut nakon poletanja 12. juna sa aerodroma Ahmedabad u zapadnoj Indiji, pri čemu je poginulo 260 ljudi, većinom putnika. Jedan britanski državljanin je čudom preživeo pad.
Istraga koju vodi Indijski biro za istragu avionskih nesreća (AAIB) je u toku, a konačni, detaljniji izveštaj očekuje se za 12 meseci.
Prema podacima iz evidencije leta, oba prekidača za kontrolu goriva aviona - koji se obično koriste za uključivanje ili isključivanje motora kada je na zemlji - pomerena su iz položaja za rad u položaj za isključivanje u roku od nekoliko sekundi, ubrzo nakon poletanja.
Ovo je dovelo do gubitka potiska oba motora, navodi se u izveštaju AAIB-a.
Zatim se u kokpitu čula zabuna, jedan pilot je pitao drugog zašto su isključili gorivo. Avionom koji je leteo ka Getviku pilotirali su kapetan Sumit Sabharval i kopilot Klajv Kundar. Izveštaj ne precizira koji je koji glas.
Prekidači za gorivo su zatim vraćeni u normalan položaj tokom leta, automatski pokrećući proces ponovnog paljenja motora. Jedan motor, navodi se u izveštaju, uspeo je da povrati potisak - ali nije mogao da preokrene usporavanje aviona.
Jedan od pilota je poslao poziv za pomoć neposredno pre nego što se avion srušio i udario u zgradu koja se koristila kao smeštaj lekara, što je izazvalo eksploziju.
Oba pilota su imala „adekvatni period odmora pre“ leta, navodi se u izveštaju.
Stručnjaci su ranije spekulisali da su ptice mogle izazvati pad, ali u izveštaju se navodi da „nije primećena značajna aktivnost ptica“ u blizini putanje leta aviona.
U izveštaju se navodi: „U ovoj fazi istrage, nema preporučenih akcija za operatere i proizvođače motora B787-8 i/ili GE GEnx-1B, što sugeriše da nije pronađen značajan kvar na avionu ili njegovim motorima.“
Iako nisu izvedeni zaključci i u izveštaju se napominje da su istrage u toku, fokus je, čini se, na postupcima pilota.
Preliminarnu istragu o padu - jednom od najgorih u novijoj istoriji vazduhoplovstva - vodio je AAIB, uz doprinose Boeing-a, proizvođača motora GE, Air India-e i regulatora vazduhoplovstva iz Indije, Velike Britanije i SAD.
Prema pravilima Međunarodne organizacije civilnog vazduhoplovstva (ICAO), preliminarni izveštaji treba da se podnesu u roku od 30 dana od pada, iako nije obavezno da se objave.
Ova nesreća je prvi put da je avion 787-8 Drimlajner doživeo fatalni pad od ulaska u službu 2011. godine.
U danima nakon nesreće, poboljšani uređaji za snimanje leta u vazduhu (EAFR) aviona - ili „crne kutije“ - izvučeni su iz ostataka, što je ključni proboj za istražitelje koji žele da rekonstruišu poslednje trenutke leta.
Ovi uređaji snimaju opsežne podatke o letu i zvuk u kokpitu - od poziva pilota na radio-stanici do ambijentalnih zvukova u kokpitu.
Ova nesreća je veliki udarac za Er Indiju, koja se nalazi u procesu poslovnog oporavka nakon privatizacije. Tata grupa ju je otkupila od indijske vlade 2022. godine.
Avio-kompanija je najavila smanjenje međunarodnih operacija na svojim širokotrupnim avionima dok se bori sa nekoliko prekida nakon nesreće.
Tragedija je takođe stavila u centar pažnje bezbednost avijacije u Indiji.
Ranije ovog meseca, indijski regulator civilnog vazduhoplovstva završio je pojačane bezbednosne provere na 26 od 33 Drimlajnera Er Indije, a da nije pronašao veće probleme.
U razgovoru za BBC ove nedelje, šef Generalnog direktorata civilnog vazduhoplovstva (DGCA) - indijskog regulatora bezbednosti avijacije - branio je rezultate zemlje, rekavši da je konstantno postizala bolje rezultate od svetskog proseka kada su u pitanju globalne bezbednosne metrike (osim dve godine u kojima su se dogodile velike nesreće - redak slučaj).
Međutim, poslednjih nedelja bilo je niz uznemirujućih izveštaja, koji ističu propuste u održavanju i nedostatke u obuci.
(Telegraf.rs)
Video: Stravična nesreća u Indiji: Srušio se avion sa 191 osobom, veliki broj poginulih
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Па
наравно да си криви пилоти,где да буде крива механика авиона,а Боингу ионако " цветају " руже.
Podelite komentar
xxxx
Naj čudnije je da se avion zakucao u zgradu pun goriva (let za London) i da se zgrada nije srusila a one dve u Njujorku (9/11) kako da su od bile napravljene od karata.
Podelite komentar
321
Dodjite u kanadu samo gde oni rade i samo guraju svoje bez znanja jezika engleskog ili francuskoj i s as mo navlace svoje i svoj jeziki svoj sistem rada ili ti nerada i to dovodi do problema zapisljavaju se nestrucni ljudi sa kupljenim diplomama kinsiskim bradsmum stranackim olemenskim vezama
Podelite komentar