
Drama na nebu iznad Sibira: Dva aviona na visini od 11 km išli u čeoni sudar, jedan bio pun Evropljana
Fatalna katastrofa na nebu iznad Sibira izbegnuta je za svega nekoliko sekundi. Dva kineska aviona letela su jedan ka drugom iznad Rusije brzinom od približno 900 km/h i opasno su se približila na visini od 11 kilometara, prenosi Bild.
Prema pisanju lista South China Morning Post, putnički avion Air China Airbus A350 sa oko 300 putnika i teretni avion Boeing 767 kineske kompanije SF Airlines približili su se jedan drugom na samo 90 metara razlike u visini. Avioni su uspeli da izbegnu sudar, izgleda, u poslednjem trenutku.
Avion Air China leteo je na liniji Šangaj-Milano. Prema informacijama lista La Repubblica, u avionu je bilo mnogo Italijana i drugih Evropljana. Teretni avion je leteo iz mađarske prestonice Budimpešte ka kineskom gradu Ežou, koji ima milion stanovnika.
Incident se dogodio 7. jula u ranim jutarnjim časovima po lokalnom vremenu, južno od zabačenog sela Katazi u ruskoj republici Tuva. U tom trenutku, četiri aviona su istovremeno prolazila kroz sibirski vazdušni prostor, kojim je upravljala ruska kontrola letenja: letovi CA861 (Air China, Peking-Ženeva), HU7937 (Hainan Airlines, Peking-Prag), CA967 (Air China, Šangaj-Milano) i O3128 (SF Airlines, Budimpešta-Ežou).
Da li je avion Air China poleteo bez dozvole?
Podaci o letu pokazuju: u 4:39 po lokalnom vremenu, A350 (CA967) leteo je na visini od oko 10.390 metara. Nakon toga sledi praznina u GPS podacima o visini - sledeća vrednost beleži se u 4:52, i to na visini od 10.970 metara, što je povećanje od gotovo 600 metara. U isto vreme, SF Boeing (O3128) gubi sve GPS podatke na duži period. Ali podaci sajta Flightradar24 pokazuju: avioni su leteli direktno jedan prema drugom - uz razliku u visini od samo oko 90 metara. Propisana minimalna vertikalna razdaljina, koja se ne sme prekoračiti, iznosi 1.000 stopa, odnosno 304 metra.
Kontrola letenja na engleskom - i mandarinskom
Zatim su se na kineskim društvenim mrežama pojavili snimci radio-komunikacije. South China Morning Post ih je analizirao. Najpre se čuju poruke između ruskih kontrolora leta i posada na engleskom, a potom razgovor između posada na mandarinskom.
Prema navodima izveštaja, piloti SF Airlinesa prijavili su problem i zatražili uputstva. Kontrola letenja je reagovala i poslala oba aviona na kurs za izbegavanje. U isto vreme, u obe pilotske kabine oglasio se TCAS (sistem za upozorenje na blizinu i izbegavanje sudara).
Kontrolor je upitao A350: "Da li se penjete po naređenju ili bez naređenja? Potvrdite, molim vas." Odgovor pilota bio je: "Ne, hvala."
Prema drugom snimku, pilot SF Airlinesa ukorio je kolegu iz A350: "Video sam vaš avion kako se penje", rekao je i dodao: "Ova visina je vrlo neprimerena."
"Devojka" zbunila kineske pilote
Pilot je pominjao "devojku" koja je "sve zbunila" - verovatno misleći na rusku kontrolorku leta. Kasnije je rekao: "Nismo mogli jasno da im objasnimo" i "nismo znali kako da im kažemo".
Piloti Air China možda su pogrešno protumačili rusko naređenje koje je zapravo bilo upućeno letu HU7937 kompanije Hainan Airlines. Pilot Hainana je potvrdio visinu od 36.000 stopa - zatim je pilot Air China rekao nešto nerazumljivo. Da li je to bio trenutak kada je došlo do greške?
Prema izveštaju, obe posade najavile su da će incident prijaviti nadležnim službama.
Ni Air China, ni SF Airlines, kao ni kineske i ruske vazduhoplovne vlasti do sada nisu dali zvanične izjave povodom incidenta.
(Telegraf.rs)
Video: Gde je bio crni Milan dok ga je tražio ceo Leskovac
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Supermen
Ugradite lezece policajce i semafore Mandarinski,kineski,ruski,engleski....sledeci put rukama i nogama preko neke aplikacije Viber npr.
Podelite komentar