
Novi snimak sudara putničkog aviona i vojnog helikoptera iznad Vašingtona: Objavljene poslednje reči posade
Strašan video-snimak, koji prikazuje trenutak kada se vojni helikopter američke vojske tipa "Black Hawk" sudario s putničkim avionom iznad Vašingtona, pušten je u javnost tokom trodnevne sednice Nacionalnog odbora za bezbednost saobraćaja (NTSB), dok su istražitelji otkrili i poslednje reči posade kobnog leta.
Snimak, zabeležen sigurnosnim kamerama, prikazuje jaku svetlost koja osvetljava noćno nebo iznad reke Potomak, neposredno nakon što je došlo do sudara između helikoptera i aviona kompanije American Airlines, leta 5342, koji se približavao nacionalnom aerodromu Reagan.
Avion tipa Bombardier CRJ700 leteo je iz Vičite, Kanzasa, 29. januara, i bio je samo nekoliko minuta udaljen od sletanja kada je došlo do nesreće.
Svih 67 putnika i članova posade na oba vazduhoplova su poginula, 63 u avionu i četiri člana posade helikoptera, čime je ova tragedija postala najsmrtonosnija avionska nesreća u SAD u više od dve decenije.
"Black Hawk", koji je tog dana leteo kao "Priority Air Transport 25", bio je na niskom trenažnom letu i vraćao se u bazu Fort Belvoir u Virdžiniji.
Istragom je utvrđeno da je posada helikoptera mislila da leti 30 metara više nego što je to zapravo bio slučaj, zbog netačnih očitavanja visinomera.
NTSB je otkrio da je otprilike tri minuta pre nesreće, glavni narednik Endru Ivz rekao kopilotu, kapetanki Rebeki Lobak, da "siđe za njega" na 60 metara visine, jer su navodno leteli na visini od 90 metara.
Letni koridor duž reke, kojim se helikopter kretao, dozvoljava maksimalnu visinu od 60 metara u blizini aerodroma, prema podacima iz prezentacije NTSB-a.
Dva minuta pre sudara, kontrola leta je upozorila helikoptersku posadu na približavanje putničkog aviona. Drugo upozorenje stiglo je 90 sekundi kasnije. U oba navrata posada je odgovorila da vidi avion i zatražila "vizuelno razdvajanje", pokušavajući da manevriše oko njega.
Kontrolor je takođe rekao helikopteru da prođe iza putničkog aviona, ali ta instrukcija nije čula posada.
Dvadeset sekundi pre nesreće, Ivz je rekao: "Dobro, skreni malo ulevo za mene, mislim da je to razlog zašto kontrolor traži to".
Lobak je odgovorila: "U redu".
Ivz je dodao: "Mi smo nekako na sredini".
Lobak je rekla: "Dobro, važi".
Helikopter i avion sudarili su se u 20:48 časova, izazvavši jaku eksploziju i vatreni blesak iznad Potomaka.
U kokpitu American Airlines-a, piloti su, koristeći psovke, pokušali da naglo podignu avion kada su videli nadolazeći helikopter, ali je bilo prekasno.
Nakon nesreće, istražitelji NTSB-a izveli su probne letove koristeći tri slična helikoptera iznad reke Potomak, i otkrili da vrtložni vazduh iz rotora konstantno ometa očitavanja barometarskog visinomera, dajući pogrešan utisak da je letelica viša nego što zaista jeste.
Tokom istrage otkriveno je i da je posada helikoptera bila iscrpljena i pod znatnim stresom, što je izazvalo dodatna pitanja o njihovoj sposobnosti donošenja odluka u noći tragedije.
I kontrola letenja je pod istragom, jer su se pojavili izveštaji o kadrovskim problemima na aerodromu tog dana.
Hiljade stranica dokumenata sada su dostupne javnosti u sklopu zvanične istrage.
(Telegraf.rs)
Video: Helikopteri se priključili gašenju požara u okolini Vranja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Laki011
dva minuta sa naplatne rampe nas više zanima.
Podelite komentar