Dizni protivzakonito sakupljao informacije o deci: Sada će morati da plati drakonsku kaznu

A. P.
A. P.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Kompanija Dizni će morati da plati kaznu u visini od 10 miliona dolara Federalnoj trgovinskoj komisiji (FTC) zbog optužbi da je nezakonito prikupljala podatke o deci, kako bi im slala ciljane oglase.

Konkretnije, FTC je saopštila da je Dizni dozvolio prikupljanje ličnih podataka od dece koja su gledala video zapise namenjene deci na Jutjubu, a da nisu obavestili roditelje ili dobili njihov pristanak, što je potrebno prema Pravilu o zaštiti privatnosti dece na mreži (COPPA).

U tužbi, koju je podnelo Ministarstvo pravde, objašnjeno je da Dizni nije označio ove video zapise kao "namenjene deci", što je omogućilo prikupljanje podataka od dece mlađe od 13 godina.

Dizni je takođe nepravilno profitirao od ovog pogrešnog označavanja, prema Ministarstvu pravde, jer je dobijao deo prihoda koje je Jutjub ostvario od oglasa koji su postavljeni na Diznijevim video zapisima.

FTC je u tužbi takođe naveo da je Dizni sredinom 2020. godine dobio obaveštenje od Jutjuba da mora da promeni označavanje na oko 300 svojih video zapisa kako bi se uskladio sa pravilom COPPA, ali da to nije učinio.

Kao deo nagodbe od 10 miliona dolara, Dizni je takođe pristao da će se ubuduće pridržavati pravila implementacijom boljeg sistema za određivanje koji video snimci treba da budu označeni kao "Namenjeni deci".

"Naša naredba kažnjava Diznijevu zloupotrebu poverenja roditelja i, kroz obavezni program pregleda video snimaka, otvara prostor za budućnost zaštite dece na mreži tehnologiju provere starosti", rekao je Endru N. Ferguson, predsednik FTC.

U saopštenju, Dizni je naveo da je posvećen zaštiti bezbednosti i dobrobiti dece i porodica.

"Ova nagodba ne uključuje digitalne platforme u vlasništvu i pod upravom Diznija, već je ograničena na distribuciju dela našeg sadržaja na Jutjubovoj platformi", saopštila je kompanija.

"Dizni ima dugu tradiciju prihvatanja najviših standarda poštovanja zakona o privatnosti dece i ostajemo posvećeni ulaganju u alate potrebne da bismo nastavili da budemo lider u ovoj oblasti", nastavlja se u saopštenju.

Dizni nije jedina kompanija koja mora da plati kazne zbog kršenja ovog pravila, jer stručnjaci kažu da je provera starosti ljudi na mreži i dalje neverovatno teška.

Prošlog meseca, Gugl je pristao da plati 30 miliona dolara kako bi rešio tužbu u kojoj se tvrdi da je prikupljao lične podatke dece na Jutjubu.

Ovo se dogodilo nakon što je Alfabet, matična kompanija Gugla, platila 170 miliona dolara kazni nakon sličnih optužbi koje su 2019. godine podigli FTC i državni tužilac Njujorka Leticija Džejms.

Proizvođač Fortnajta, Epik Gejms, platio je jednu od najvećih kazni po Zakonu o zaštiti privatnosti dece na internetu (COPPA) ikada 2022. godine, zapanjujućih 275 miliona dolara.

TikTok, Majkrosoft, Amazon, Instagram i mnogi drugi takođe su morali da izdvoje novac kako bi rešili kršenja COPPA.

(Telegraf.rs)

Video: Pešić se obratio novinarima dan pred odlučujuću utakmica sa Turskom

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA