
Od danas drakonske kazne za saobraćajne prestupe u Grčkoj! Nikada radikalnije, jedna promena je drastična!
Od danas, subote 13. septembra, stupa na snagu novi Kodeks bezbednosti saobraćaja (ΚΟΚ), koji donosi značajne promene sa ciljem smanjenja saobraćajnih nesreća u Grčkoj. U novom zakonu uvode se realistične i radikalne intervencije koje se fokusiraju na prevenciju smrtnih ishoda i teških povreda, kao i na razvijanje saobraćajne kulture, saopštili su nadležni.
Konkretno, aktiviraće se digitalne kamere u Atini, a kazne će se automatski slati prekršiocima preko platforme gov.gr.
Jedna od najvažnijih promena odnosi se na ponavljanje prekršaja: od sada se ponovljeni prekršaji ne brišu, već se sabiraju, što znači strože novčane i administrativne kazne - od oduzimanja dozvole do krivičnih postupaka.
Posebna pažnja posvećuje se korišćenju mobilnog telefona tokom vožnje, gde kazne postaju znatno oštrije. Na primer, prvi prekršaj kažnjava se sa 350 evra i oduzimanjem dozvole na 30 dana, dok ponavljanje može doneti kaznu i do 2.000 evra i duže oduzimanje dozvole, uz krivične posledice u slučaju nesreće.
Takođe, vožnja pod dejstvom alkohola sada se strože kažnjava - sa kaznama i do 4.000 evra, oduzimanjem dozvole i do 10 godina, a u slučaju nesreće sa smrtnim ishodom predviđena je i zatvorska kazna do 10 godina.
Novi zakon predviđa i stroge kazne za nevezivanje pojasa i nekorišćenje kacige - kazna važi i za vozača i za suvozača, dok drugo ponavljanje prekršaja može dovesti do oduzimanja dozvole na godinu dana.
Ograničenja brzine se menjaju - smanjuju se u gradovima, dok se van naseljenih mesta povećavaju. Za ekstremno prekoračenje brzine predviđene su kazne i do 8.000 evra i oduzimanje dozvole na 4 godine.
Posebno stroge kazne uvode se i za nepropisno parkiranje na rampama za osobe sa invaliditetom - kazne do 2.000 evra i oduzimanje dozvole na godinu dana u slučaju ponavljanja.
Novi zakon takođe pooštrava kazne za ometanje javnog prevoza, zabranjuje taksijima da se kreću autobuskim trakama, osim u određenim slučajevima.
Na kraju, tehnologija i digitalizacija predstavljaju ključne alate u unapređenju bezbednosti saobraćaja, dok najveći izazov ostaje promena kulture vožnje i prihvatanje od strane društva. Kako nadležni ističu, novi zakon „ne kažnjava, već prevenira“, stavljajući život i poštovanje u saobraćaju na prvo mesto.
(Telegraf.rs)
Video: Zaglavljen autobus u Bulevaru Milutina Milankovića
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mihailović
Tako treba i kod nas...ako ne bude barem približno nema ništa od pridržavanja propisa...
Podelite komentar