Ukrajinski pilot otkrio detalje misija: Efikasnost je 98 odsto! Ne stignem ni da zabeležim svaku oborenu metu
Ukrajinske vazdušne snage objavile su video-snimak u kojem piloti i tehničari detaljno opisuju rad i efikasnost francuskih borbenih aviona Mirage 2000. Oni tvrde da se raketa Magic 2 na ovom avionu pokazala izuzetno delotvornom, sa gotovo stopostotnim uspehom, piše Euromaidan Press.
Jedan ukrajinski pilot ovog vremešnog borbenog aviona detaljno je opisao njegove performanse, ali je govorio i o rastućoj potrebi za dodatnom zapadnom podrškom tokom retkog intervjua pred kamerama na aerodromu.
S obzirom na to da ukrajinske oružane snage trenutno raspolažu malim brojem aviona Mirage 2000, pojavljivanje ovog tipa letelice tokom aktivnog borbenog leta pružilo je direktan uvid u to kako se ovaj sistem koristi protiv ruskih vazdušnih pretnji, prenosi Defense Blog.
Pilot je ispričao da je pre prelaska na Mirage leteo na sovjetskom borbenom avionu Su-27.
"Sada pilotiram Mirageom 2000. Utisci o novom avionu su mi veoma dobri", rekao je.
Stojeći pored aviona, opisao je stalni pritisak zbog delovanja iz privremenih baza usled ruskih napada.
"Sada smo u operativnom aerodromu. Ovo nam je treći ove nedelje. Neprijatelj stalno pokušava da uništi našu opremu", naveo je.
Za jednu od poslednjih misija rekao je da se odvijala pod direktnom ruskom vatrom.
"Poslednji borbeni zadatak odvijao se pod granatiranjem - Šahedi, rakete. Srećom, uspeli smo da sačuvamo opremu i spasimo živote", naveo je ukrajinski pilot.
Prema njegovim rečima, ukrajinske posade su prošle obuku u Francuskoj. Kaže da je treniran zajedno sa francuskim pilotima borbenih aviona. Ističe da su ih oko šest učili da pilotiraju i koriste naoružanje na dvosedu Mirage 2000.
"Zatim smo prešli na jednosed – upravo ovaj u kojem letim sada", istakao je pilot.
Primetno primarno naoružanje na avionu je raketa Magic 2 za koju kaže da se pokazala veoma efikasnom.
"Ima gotovo stopostotnu stopu obaranja", naveo je.
Prema njegovim rečima, uspešnost francuskih aviona u obaranju ruskih dronova i raketa izuzetno je visoka.
"Efikasnost obaranja neprijateljskih dronova i raketa na ovom avionu je 98%. To su impresivne brojke", istakao je pilot dodajući da njegov avion trenutno nosi šest oznaka koje predstavljaju uništene ciljeve, ali dodaje da bi broj trebalo da bude veći. "Ima ih šest, ali zapravo ih je mnogo više. Ponekad jednostavno nemamo vremena da dodamo oznake."
Uprkos prednostima, naglašava jedno ključno ograničenje – nedostatak naoružanja većeg dometa.
"Prema mom mišljenju, ali i mišljenju mojih saboraca, ovom avionu nedostaje oružje većeg dometa - negde u ravnoteži između efikasnosti i niže cene, kako bismo se izborili sa brojnim neprijateljskim vazdušnim napadima", dodaje.
Pilot kaže da Ukrajina mora da širi svoju flotu i da se razvija.
"Moramo da nabavimo više novih aviona, više novog naoružanja, kako bismo se mogli odupreti naletima horde koja nam preti", naveo je pilot.
Upitan o budućim platformama, rekao je da bi prelazak na naprednije zapadne avione bio jednostavan.
"Ako bih mogao da pređem na neki bolji avion od Miraža, verovatno bi to bio Rafal. To je avion iste zemlje. Preobuka bi bila mnogo brža", uveren je pilot koji ističe da bi mogućnost nošenja rakete Meteor, koja dejstvuje izvan vizuelnog dometa, za ukrajinske pilote značila ogromnu prednost protiv ruskih aviona.
"Rado bih prešao na bilo koji napredni zapadni avion. Ako mi ponude nešto poput F-35, Rafala, Gripena – rado bih, bez oklevanja, prešao na tu opremu", kaže ukrajinski pilot i primećuje da su on i njegove kolege spremni ali da im je "potrebna podrška zapada da nastave borbu".
"Spremni smo da obavimo svoj posao u svakom trenutku, ali jedino što nam treba je pomoć naših partnera u snabdevanju ovim oružjem i svim drugim oružjem kojim nas mogu opremiti", zaključio je ukrajinski pilot, kako prenosi Defense Blog.
(Telegraf.rs)
Video: Prošli smo pored mesta nesreće kod Čačka: Automobil nikako nije mogao da se vidi s puta
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.