Procurile nove brojke o proizvodnji modernih ruskih borbenih aviona: Ne zvuče dobro za Ukrajinu

M.S.P.
M.S.P.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Ukrajinski izvori navode da je ruska odbrambena industrija tokom 2025. godine isporučila svojim oružanim snagama oko 14 bombardera Su-34, koji se masovno koriste u operacijama na prvoj liniji fronta, kao i oko 10 borbenih aviona Su-35S, čime je dodatno proširena taktička avijacija Moskve dok se rat približava ulasku u četvrtu godinu.

Prema tim procenama, novi avioni omogućavaju Rusiji da dodatno poveća pritisak na Ukrajinu ubrzavanjem tempa upotrebe navođenog vazduh-zemlja naoružanja, odnosno navođenih bombi, kao i jačanjem vazdušne podrške operacijama na bojištu, piše Defense Blog.

Su-34, koji proizvodi Suhoj, dvomotorni je jurišni avion koji izbacuje velike navođene bombe i drugo precizno naoružanje sa velikih udaljenosti, često iz ruskog vazdušnog prostora. Su-35S je, s druge strane, drugi najmoderniji serijski proizvedeni ruski lovac namenjen ostvarivanju vazdušne nadmoći. Samo je Su-57 generaciju, ili pola generacije, ispred njega.

Ova pojačanja mogla bi da podrže učestalije ruske napade izvedene iz ruskog vazdušnog prostora, gde ukrajinske snage i dalje nemaju mogućnost da koriste projektile dobijene od partnerskih država. Ova ograničenja koja su nametnuli saveznici smanjila su sposobnost Ukrajine da gađa ruske vazdušne baze, što Rusiji omogućava da drži avione bliže liniji fronta.

Kontekst koji iznose ukrajinski stručnjaci ukazuje na promenu u gubicima ruskih vazdušnih snaga tokom 2025. godine. U ranijim fazama rata ruski borbeni avioni uglavnom su gubljeni usled dejstva ukrajinske protivvazdušne odbrane ili su uništavani tokom napada na ruske vazdušne baze. Oryx, projekat koji dokumentuje vizuelne dokaze gubitaka teške vojne tehnike u ratu u Ukrajini na osnovu otvorenih izvora, ranije je izvestio da je Ukrajina uništila "najmanje 41 Su-34 i 8 Su-35S" od početka invazije punog obima. Većina tih gubitaka dogodila se u ranim fazama rata.

Međutim, ukrajinski izvori navode da su tokom 2025. ruske snage većinom gubile avione zbog neborbenih uzroka, uključujući mehaničke kvarove i greške pilota. Analitičari to pripisuju dvema povezanim faktorima - sve većem oslanjanju Rusije na dalekometno navođeno vazduhoplovno naoružanje, čime se smanjuje izloženost aviona ukrajinskoj protivvazdušnoj odbrani, kao i spoljnim ograničenjima Kijevu da koristi projektile partnerskih zemalja protiv ruskih baza.

Ti uslovi, tvrde analitičari, omogućavaju Rusiji da sačuva veći broj aviona od direktne ukrajinske vatre, ali istovremeno razotkrivaju unutrašnje probleme u pogledu spremnosti ruskih vazduhoplovnih jedinica. Ruska sposobnost da uvodi nove avione Su-34 i Su-35S u ovakvom broju i obimu ukazuje na to da njena odbrambena industrija i dalje održava kapacitete za proizvodnju novih letelica radi nadoknade gubitaka, iako često sa pojednostavljenim ili degradiranim podsistemima zbog sankcija, navodi Defense Blog.

Ipak, dodatni avioni svakako povećavaju ruski udarni potencijal i sposobnost pružanja vazdušne podrške, naročito na pravcima gde su navođene bombe imale presudnu ulogu na bojištu.

Isporuke tokom 2025. godine omogućile su Rusiji da pojača napade navođenim vazduhoplovnim naoružanjem na ukrajinske koncentracije snaga, logistička čvorišta i utvrđene položaje. Ukrajinske jedinice na više sektora opisuju kontinuirano bombardovanje navođenim bombama koje Su-34 ispaljuju van dometa ukrajinskih protivvazdušnih sistema.

(Telegarf.rs)

Video: Koncert benda "Vlatko Stefanovski trio bend"

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA