WSJ: Indija ulaže milione dolara u infrastrukturu u Himalajima radi jačanja odbrane
Indija ulaže stotine miliona dolara u izgradnju puteva, tunela i uzletno-sletnih staza u oblasti Himalaja, s ciljem unapređenja saobraćajne i logističke povezanosti duž svoje severne granice, u okviru dugoročnog planiranja nacionalne bezbednosti, pokazuje istraživanje lista Volstrit džurnala (WSJ).
Sukob indijskih i kineskih snaga duž linije razgraničenja 2020. godine ukazao je na infrastrukturne izazove na oko 3.500 kilometara dugoj granici, poznatoj kao Linija stvarne kontrole.
Analitičari navode da bi Kina mogla da pošalje pojačanja za nekoliko sati, dok bi Indiji za slanje dodatnih trupa preko nerazvijenih ili nepostojećih puteva trebalo i do nedelju dana.
Dok je Kina tokom prethodnih decenija razvijala saobraćajnu mrežu u svojim pograničnim regionima, Indija je poslednjih godina intenzivirala napore kako bi unapredila pristup teško dostupnim planinskim područjima.
Prema ocenama vojnih analitičara, iskustva iz 2020. godine dovela su do promene pristupa u planiranju logistike i mobilnosti snaga.
Bivši visoki oficir indijske vojske Amrit Pal Sing izjavio je da je postalo jasno da je potrebno prilagoditi strategiju i ubrzati infrastrukturni razvoj u visokoplaninskim oblastima.
Među najznačajnijim projektima je tunel Zojila, koji se gradi na nadmorskoj visini od oko 3.500 metara i treba da poveže region Ladak sa ostatkom zemlje tokom cele godine.
Projekat vredan više od 750 miliona dolara započet je ubrzo nakon događaja iz 2020. godine, a njegov cilj je da olakša snabdevanje vojnih i civilnih naselja koja su tokom zime često odsečena zbog snega.
U oblasti jezera Pangong Co, koje se prostire između Indije i kineske Autonomne oblasti Tibet, obe strane su poslednjih godina ulagale u poboljšanje infrastrukture, uključujući puteve i objekte za smeštaj snaga.
Budžet indijske Organizacije za pogranične puteve ove godine povećan je na oko 810 miliona dolara, u poređenju sa 280 miliona dolara iz 2020. godine.
U istom periodu ukupna vojna potrošnja Indije značajno je porasla, a izgrađene su hiljade kilometara novih puteva, kao i više desetina heliodroma i aerodroma, navodi WSJ.
Indija je, kako navode zvaničnici, decenijama izbegavala intenzivnu gradnju u Himalajima, oslanjajući se na prirodne prepreke terena.
Međutim, ubrzani razvoj infrastrukture u regionu poslednjih godina podstakao je Nju Delhi da uloži dodatna sredstva u sopstvene projekte, uz naglasak na stabilnost, povezivanje i dugoročni razvoj pograničnih oblasti.
Kina, sa svoje strane, nastavlja da razvija infrastrukturu u svojim zapadnim regionima, uključujući Tibet i Sinđijang, u okviru šire strategije ekonomskog i saobraćajnog povezivanja.
Obe zemlje ističu značaj dijaloga i mehanizama za smanjenje tenzija, uz paralelno unapređenje kapaciteta za zaštitu svojih interesa u pograničnim područjima.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Napadnuta baka na Novom Beogradu: Napadač je ubo nožem pred unukom
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.