NASA objavila najdetaljniji snimak Mlečnog puta (FOTO) (VIDEO)

Panoramski snimak Mlečnog puta koji je objavila NASA pruža uvid u celovitu galaksiju i njen spljošten oblik sa dva dugačka kraka. Astrofizičari kažu da je reč o dosad najpreciznijem i najdetaljnijem predstavljanju Mlečnog puta

Američka svemirska agencija (NASA) objavila je dosad najdetaljniju predstavu Mlečnog puta.

Nazvana GLIMPSE360, panorama od 360 stepeni naše galaksije ima 20 gigapiksela, a realizovana je na osnovu dva miliona infracrvenih fotografija koje je proteklih deset godina snimio svemirski teleskop Spicer.

Prema pisanju časopisa "Nacionalna geografija", panoramski snimak pruža uvid u celovitu galaksiju i njen spljošten oblik sa dva dugačka kraka. Astrofizičari kažu da je reč o dosad najpreciznijem i najdetaljnijem predstavljanju Mlečnog puta.

- Kada bismo hteli da je odštampamo, bio bi nam potreban bilbord veličine fudbalskog stadiona "Rouz Boul" u Pasadeni, Kalifornija. Umesto toga, napravili smo sistem za digitalni pregled koji svako, uključujući i astronome, može da koristi - kazao je Robert Hart, stručnjak za slike u Svemirskom naučnom centru Spicer u Kaliforniji.

Pogled pokriva svega tri odsto neba, ali obuhvata više od polovine svih zvezda galaksije i više od 90 odsto prostora u kojima zvezde nastaju.

U okviru svog "Projekta Mlečni Put", NASA je pozvala ljubitelje astronomije da istražuju panoramu i identifikuju i katalogiraju neobične objekte.

Projekat je predstavljen na sajtu Milkywayproject.org.

(Telegraf.rs / Tanjug)