ŠOKANTNO OTKRIĆE: Nove naseljive planete istrebiće čovečanstvo! (VIDEO)

NASA je objavila otkriće planete Kepler-186f, koja je 492 svetlosne godine udaljena od Zemlje, u sazvežđu Labuda. Reč je o prvoj planeti koja je skoro iste veličine poput Zemlje.

Ona orbitira u zoni u kojoj je moguće postojanje tečne vode, pa samim tim i života, što je značajan korak bliže pronalaženju sveta sličnog Zemlji.

Ono što, međutim, nije objavljeno jeste opasnost od kratkoročnog istrebljenja ljudske vrste. Teorija Endrjua Snider-Bitija sa Instituta za proučavanje budućnosti čovečanstva, koji je napisao članak na ovu temu, počiva na pojmu poznatijem pod nazivom Veliki filter.

Koncept Velikog filtera polazi od teorije ekonomiste Robina Hansona o neuspehu da se pronađe bilo kakva živa materija u svemiru. Taj neuspeh opovrgava mnoga dosadašnja naučna istraživanja koja ukazuju na to da je život van Zemlje ipak moguć.

Endrju Snider-Biti navodi da odsustvo vanzemaljskih civilizacija ukazuje na to da je inteligentni život ili izuzetno retka pojava ili da ima tendenciju da izumre.

Zagovornici hipoteze da je razlog nedostatka drugih civilizacija manjak planeta poput Zemlje, tvrde da evolucija kompleksnog života zahteva izuzetno veliki broj savršenih uslova i okolnosti.

Planeta mora da bude u zoni Sunca, a zvezda mora biti dovoljno udaljena od centra galaksije da bi se izbeglo destruktivno zračenje.

Ono što je poznato jeste da Veliki filter sprečava pojavu međuzvezdanih civilizacija, ali se ne zna da li Veliki filter leži u prošlosti čovečanstva ili nas čeka u budućnosti.

Svako novo otkriće planete koja ima Zemljine karakteristike ukazuje na to da je skoro nemoguć nedostatak života na svakoj od njih. Biće da Veliki filter vreba na putu ovakvih planeta ka procvatu civilizacije.

Ako je na Kepleru-186f moguć život, kako iznosi Snider-Biti, veruje se da bi to bilo loše za čovečanstvo. To bi potisnulo Veliki filter u tehnološkim fazama razvoja jedne civilizacije.

Ipak, za Kepler-186f još uvek postoji mogućnost da se inteligenti život ne razvije. Možda je atmosfera pretanka da bi sprečila smrzavanje. Ako ovaj neprijateljski uslov za razvoj nove civilizacije postoji, to bi trebalo da bude slavlje za čovečanstvo, kako navodi Snider-Biti u svom izlaganju.

(Telegraf.rs / Izvor: Space.com)

• Dag

3. maj 2014 | 21:16

Mi ni ovde, ne zivimo na miru, takvi bismo bili, cak i u - svemiru. I ovu planetu unistismo skoro, propada polako, ne bas tako - sporo...

• Guardian

3. maj 2014 | 22:29

Odusevljavaju me ovi zatucani verski fanatici. Ajde sto ne verujes u evoluciju, ali brate mili, da ne verujes u planete!!? To je kao da ne verujes u gravitaciju. Kako nju objasnjavas? Ne vuce te zemlja, nego te Nebo gura?

• Feki

3. maj 2014 | 20:56

Jedna Zemlja , jedno čovečanstvo, koji će jednog dan nestati po naredbi Božjoj. Kakve planete i bakrači , treba da čuvamo ovo što imamo i da se ne mrzimo i ubijamo.