OVAJ POSAO TRAJE SAMO 90 MINUTA, a plata je ogromna. Ipak, ima jednu VELIKU MANU!

Zbog složenosti, ali i opasnosti koju bi najsitnija greška mogla da izazove, ovaj posao po zakonu može da se radi samo 90 minuta odjednom, nakon čega zaposleni moraju da uzmu pauzu od 30 minuta

  • 5

Jedan pogrešan korak u ovom poslu i mogla bi da se dogodi katastrofa u kojoj bi život izgubilo nekoliko stotina ili hiljada ljudi. Reč je o radu u kontroli letenja na aerodromima širom sveta.

NAJSTRAŠNIJA PISTA ZA SLETANJE AVIONA: Piloti je mrze, ali kakve veze ona ima sa Kristijanom Ronaldom?

Zbog složenosti, ali i opasnosti koju bi najsitnija greška mogla da izazove, ovaj posao po zakonu može da se radi samo 90 minuta odjednom, nakon čega kontrolori moraju da uzmu pauzu od 30 minuta. Smena traje od šest do devet sati.

Ovaj način rada kontrolorima pomaže da se fokusiraju na zadatak usmeravanja velikog broja aviona što je moguće brže, odnosno i do 42 uzletanja po satu.

Foto: AP/Tanjug Foto: AP/Tanjug

Plate su ogromne, ali postoji jedna velika mana. Ovaj posao je proglašen najstresnijim na svetu!

- Tu je pritisak, ali ne i stres. Mislim da se većini sviđa pritisak - rekao je Džejson Kuper koji vodi "Red Watch", jednu od tri grupe kontrolora leta koji nadziru letove na aerodromu Hitrou.

Avionski prevoznici čekaju u redu za poletanje, a na nebu je uvek puno aviona koji čekaju da slete. Posao kontrolora je da to čekanje smanji na minimum, a za to je potreban intenzivan fokus i veliki broj različitih uređaja.

Kontrolorima je potrebna vizuelna potvrda svakog uzletanja i sletanja, a samo na radare i radijske veze oslanjaju se kada je vidljivost slaba zbog lošeg vremena. Zbog toga se 87 metara iznad Hitroua nalazi toranj koji pruža izvanredan pogled preko nekoliko kilometara ravnog terena.

Aerodrom Hitrou godišnje primi 19 miliona putnika, što je više od bilo kog drugog aerodroma.

(Telegraf.rs / Izvor: dnevnik.hr)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Više sa weba

Komentari

  • momazver

    17. jun 2015 | 18:02

    Mi sliku na radarskom ili tv ekranu vidimo u 2D. ONI MORAJU/to postižu školovanjem i iskustvom/DA JE VIDE U 3D,4D...U GLAVI.PROSTORNO...U SVAKOM TRENUTKU. Na frankfurtski aerodrom svakih 30 sekundi sleće ili uzleće po jedan avion. Znate li kako izgleda roj pčela u vazduhu. E ONI UPRAVLJAJU TIM ROJEVIMA I SVAKA IM ČAST.VREDE SVAKU PARU.

  • nikola

    18. jun 2015 | 12:49

    Ja se bavim tim poslom radim na Pariskom aerodromu. Iz Srbije sam ali sam u Pariz dosao "trbuhom za kruhom", posao jeste stresan, ali praksa i skole koje sam zavrsio mi ovaj posao cine lakim...

  • Maka

    17. jun 2015 | 16:52

    Auu djaba tih para.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA