Teleskop Habl je možda uhvatio trenutak koji je ASTRONOME DOVEO DO DELIRIJUMA! (VIDEO)

Dok su istraživači dugo smatrali da se crne rupe formiraju kada supergigantske zvezde kolabiraju, novi podaci sa svemirskog teleskopa Habl, su možda konačno potvrdili ovu hipotezu

Po prvi put u istoriji, tim astronoma je možda prisustvovao nastanku crne rupe, prema grubim procenama, 20 miliona svetlosnih godina od Zemlje.

NAJNOVIJE SAZNANJE IZ SVEMIRA: Astronomi otkrili najmlađu planetu, stara je SAMO 10 MILIONA GODINA!

Dok su istraživači dugo smatrali da se crne rupe formiraju kada supergigantske zvezde kolabiraju, novi podaci sa Habl, svemirskog teleskopa su možda konačno potvrdili ovu hipotezu.

- Ovo je možda prvi direktan trag do toga kako nestanak zvezde vodi do formiranja crne rupe - rekao je astonom Avi Lob sa Univerziteta Harvard za New Scientist.

Tim, koji je predvodio Kristofer Kočanek sa Univerziteta Ohajo, je otkrio crnu rupu, tek nastalu, dok su "pročešljavali" prethodno prikupljene podatke sa Habla, koji je bio fokusiran na crvenu, superveliku zvezdu poznatu kao  N6946-BH1. Ova zvezda - otprilike 25 puta masivnija od našeg Sunca - je posmatrana još 2004. godine. Od tada, Habl je pratio aktivnosti i kretanje zvezde.

Pošto su pročešljali te podatke, Kočanekov tim je otkrio da se zvezda "zapalila" 2009. godine, postajući oko milion puta svetlija od Sunca, pre nego što je lagano počela da se gasi.

Foto: Tanjug/AP/NASA, ESA, HEIC, Hubble Heritage Team Foto: Tanjug/AP/NASA, ESA, HEIC, Hubble Heritage Team

Upoređujući ove podatke sa novim informacijama sa Habla, koje sugerišu da zvezda više ne emituje vidljive svetlosne talase, tim je posumnjao da je to bio okidač za nastanak crne rupe.

Hipoteza je da je N6946-BH1 počela da se gasi prethodnih godina, a da je taj "požar" 2009 . godine bio rezultat činjenice da je zvezda ostajala bez svojih neutrona. Elektroni su se spajali sa jonima vodonima koji plutaju okolo - proces koji može da rezultira rađanjem crne rupe.

U slučaju da je ovaj scenario tačan, to znači da je teleskop Habl "uhvatio" prvu sliku ikada, nastanka crne rupe.

(Telegraf.rs / Izvor: sciencealert.com)

• NIGHTRAIN

14. septembar 2016 | 20:25

Nasa nema sliku zemlje a da nije obradjena kompjuterski a slika udaljene galaksije.i samo lazu nekim nekim ogromnim brojevima svetlosnim godinama.nasa je laz.

• Dalibor

14. septembar 2016 | 20:56

Svi znam da je Zemlja ravna ljudi se bude polako...........

• Ateista I vernik

14. septembar 2016 | 22:22

Zemlja je okrugla , I bog ne postoji .