OGROMAN ASTEROID UPRAVO IDE KA ZEMLJI: Otkriven je tek pre pet dana

Večeras će ogroman asteroid proći tik u uz Zemlju, ali nema opasnosti da će udariti u nju.

PRONAĐEN DRUGI MESEC: Zemlja već sto godina ima i ovog malog pratioca! (VIDEO)

Kako kažu astronomi, nema bojazni da će udariti u Zemlju, zahvaljujući novoj alatki NASA-e, koja otkriva potencijalno opasne asteroide.

Alatka je kompjuterski program "Skaut", a testirala ga je NASA-ina laboratorija u Pasadeni u Kaliforniji.

Foto: Wikipedia/NASA Foto: Wikipedia/NASA

"Skaut" konstantno skenira podatke sa teleskopa kako bi otkrio da li se u blizini naše planete nalaze neki objekti iz svemira. Ukoliko ih skenira, "Skaut" odmah izračunava da li je Zemlja u opasnosti i da li postoji stvaran rizik.

Asteroid koja će večeras da projuri pored Zemlje je otkrivena u noći 25. oktobra zahvaljujući NASA-inom teleskopu. Za samo nekoliko sati, "Skaut" je analizirao objekat i predvideo njegovo dalje kretanje.

Foto: NASA Foto: NASA

Astronomi su uspeli da otkriju da asterodi, koji će proći pored nas, ima od 5 do 25 metara u prečniku i da će proleteti na bezopasnoj udaljenosti, prenosi "flipboard".

"Skaut" je i dalje u fazi testiranja, a krajem godine će da postane potpuno operativan. Drugi operativni sistem koji igra u istom timu sa "Sakutom" je "Sentri". On identifikuje velike objekte koji mogu da zbrišu i čitave gradove, dok se "Skaut" još uvek bazira na manjim.

• Anonymous

30. oktobar 2016 | 23:54

Sad ce Brus Vilis ponovo u svemir!

• Giks

30. oktobar 2016 | 21:46

I naravno, sad ce Ameri da spasu svet. Nije nego.

• Perishw

31. oktobar 2016 | 05:20

Pa nije moguće da će opet da nas promaši??!! Daj Bože pošalji jedan ali vredan i završi ovaj rijaliti! Možeš ti to.