KRAJ JEDNE ERE: Prestaje da se proizvodi legendarni Hipi kombi! (FOTO)

"Folksvagenov" kombi, popularno nazvan "hipi" kombi, prestaće da se proizvodi 31. decembra u Sao Paulu - 63 godine nakon što je prvi sišao sa proizvodnih traka

  • 1
Uskoro prestaje proizvodnja popularnog "bulija" Foto: AP/Tanjug

Legenda puteva širom sveta i predmet obožavanja miliona ljudi odlazi u zasluženu penziju.

"Folksvagenov" kombi, popularno nazvan "hipi" kombi, prestaće da se proizvodi 31. decembra u Sao Paulu − 63 godine nakon što je prvi put sišao sa proizvodnih traka.

Obeležio je jednu eru. Mnogi ga povezuju sa nekim davnim, srećnijim vremenima, kada su se u njemu vozili hipici, surferi, kamperi i studenti. Neobično 63-godišnje putovanje "Folksvagenovog" kombija se završava.

Brazil je poslednja zemlja sveta gde se to čuveno vozilo još proizvodi, a iz "Folksvagena" kažu da će se proizvodnja završiti 31. decembra.

Bezbednosni propisi zahtevaju da svako vozilo u Brazilu, počevši od 2014. godine, ima vazdušne jastuke i sistem koji sprečava blokiranje kočnica, a iz nemačke kompanije ističu da ne mogu da ispune te zahteve.

Prestanak proizvodnje "Folksvagenovog" kombija, najduže proizvođenog modela u auto industriji, sigurno će razočarati veliki broj enuzijasta i zaljubljenika širom sveta, koji redovno organizuju festivale i okupljanja u čast legendarnog četvorotočkaša.

Iako će proizvodnja prestati, "hipi" kombiji će sigurno još decenijama krstariti putevima, što je samo još jedan dokaz koliko su popularni i izdržljivi.

"Folksvagen" je proizveo više od deset miliona kombija, od kada je taj model uveden pre 63 godina u Nemačkoj. Više od 1,5 miliona je proizvedeno u Brazilu od 1957. godine.

Hipi kombi je toliko duboko ukorenjen u popularnoj kulturi, da će verovatno živeti još duže u mašti. Možda ništa što ide na četiri točka nije ušlo dublje u američku i evropsku pop-kulturu nego što je hipi kombi, poznat po izdržljivosti, ali i po sklonosti kvarovima.

Ljubitelji tog kombija kažu da mu kvarovi jačaju šarm. Motor je toliko jednostavan, da ga je lako popraviti, a time se, kako kažu, ojačava osećaj vlasništva, a pritom se upoznaju novi ljudi.

Kombi je bio na mnogim omotima muzičkih albuma, između ostalog, Boba Dilana i "Bič bojsa", mada ga u muzici najtešnje povezuju s grupom "Grejtful ded" i s masom njenih ljubitelja širom SAD kojima je taj kombi bio putujuća kuća.

Priča se da je Stiv Džobs prodao svoj kombi 70-ih godina da bi kupio elektronsku ploču za računar, koji je pomogao u lansiranju "Epla".

Ali u siromašnijim zemljama Latinske Amerike i Afrike kombi nema istu romantičnu privlačnost.

U tim zemljama, on je više konj za tegljač. Koristi ga pošta u Brazilu, vojska, ali i pogrebnici. Služi i kao školski autobus za decu, radi kao grupni taksi, isporučuje građevinski materijal.

Svoje kombije pretvaraju u pokretne pijačne tezge za radničke ručkove. U Brazilu ima poseban status.

- Ima bezbednijih i savremenijih vozila, ali za mene je kombi najbolji za prevoz i rad na šest pijaca svake nedelje - rekao je 77-godišnji Horhe Hanashiro.

Fabrika "Folksvagen" u Meksiku je 1995. godine prestala da proizvodi klasičnu verziju kombija, pa je fabrika na periferiji Sao Paola njegovo poslednje utočište.

Proizvodnja u Nemačkoj je obustavljena 1979. godine, jer kombi više nije ispunjavao evropske zahteve bezbednosti.

(Telegraf.rs / Izvor: RTS )

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Više sa weba

Komentari

  • vaš novinar

    24. septembar 2013 | 07:38

    Svemu dodje kraj....ako je dobro, a jeste, nažalost!!!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA