KRAJ JEDNE ERE: Prestaje da se proizvodi legendarni Hipi kombi! (FOTO)
Legenda puteva širom sveta i predmet obožavanja miliona ljudi odlazi u zasluženu penziju.
"Folksvagenov" kombi, popularno nazvan "hipi" kombi, prestaće da se proizvodi 31. decembra u Sao Paulu − 63 godine nakon što je prvi put sišao sa proizvodnih traka.
Obeležio je jednu eru. Mnogi ga povezuju sa nekim davnim, srećnijim vremenima, kada su se u njemu vozili hipici, surferi, kamperi i studenti. Neobično 63-godišnje putovanje "Folksvagenovog" kombija se završava.
Brazil je poslednja zemlja sveta gde se to čuveno vozilo još proizvodi, a iz "Folksvagena" kažu da će se proizvodnja završiti 31. decembra.
Bezbednosni propisi zahtevaju da svako vozilo u Brazilu, počevši od 2014. godine, ima vazdušne jastuke i sistem koji sprečava blokiranje kočnica, a iz nemačke kompanije ističu da ne mogu da ispune te zahteve.
Prestanak proizvodnje "Folksvagenovog" kombija, najduže proizvođenog modela u auto industriji, sigurno će razočarati veliki broj enuzijasta i zaljubljenika širom sveta, koji redovno organizuju festivale i okupljanja u čast legendarnog četvorotočkaša.
Iako će proizvodnja prestati, "hipi" kombiji će sigurno još decenijama krstariti putevima, što je samo još jedan dokaz koliko su popularni i izdržljivi.
"Folksvagen" je proizveo više od deset miliona kombija, od kada je taj model uveden pre 63 godina u Nemačkoj. Više od 1,5 miliona je proizvedeno u Brazilu od 1957. godine.
Hipi kombi je toliko duboko ukorenjen u popularnoj kulturi, da će verovatno živeti još duže u mašti. Možda ništa što ide na četiri točka nije ušlo dublje u američku i evropsku pop-kulturu nego što je hipi kombi, poznat po izdržljivosti, ali i po sklonosti kvarovima.
Ljubitelji tog kombija kažu da mu kvarovi jačaju šarm. Motor je toliko jednostavan, da ga je lako popraviti, a time se, kako kažu, ojačava osećaj vlasništva, a pritom se upoznaju novi ljudi.
Kombi je bio na mnogim omotima muzičkih albuma, između ostalog, Boba Dilana i "Bič bojsa", mada ga u muzici najtešnje povezuju s grupom "Grejtful ded" i s masom njenih ljubitelja širom SAD kojima je taj kombi bio putujuća kuća.
Priča se da je Stiv Džobs prodao svoj kombi 70-ih godina da bi kupio elektronsku ploču za računar, koji je pomogao u lansiranju "Epla".
Ali u siromašnijim zemljama Latinske Amerike i Afrike kombi nema istu romantičnu privlačnost.
U tim zemljama, on je više konj za tegljač. Koristi ga pošta u Brazilu, vojska, ali i pogrebnici. Služi i kao školski autobus za decu, radi kao grupni taksi, isporučuje građevinski materijal.
Svoje kombije pretvaraju u pokretne pijačne tezge za radničke ručkove. U Brazilu ima poseban status.
- Ima bezbednijih i savremenijih vozila, ali za mene je kombi najbolji za prevoz i rad na šest pijaca svake nedelje - rekao je 77-godišnji Horhe Hanashiro.
Fabrika "Folksvagen" u Meksiku je 1995. godine prestala da proizvodi klasičnu verziju kombija, pa je fabrika na periferiji Sao Paola njegovo poslednje utočište.
Proizvodnja u Nemačkoj je obustavljena 1979. godine, jer kombi više nije ispunjavao evropske zahteve bezbednosti.
(Telegraf.rs / Izvor: RTS )
Video: Vukoti je muzika način života: Obožava rep, ima 22 godine, ne odustaje od "oldskul" fazona
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
vaš novinar
Svemu dodje kraj....ako je dobro, a jeste, nažalost!!!
Podelite komentar