KOKOŠKA IZ PAKLA: Otkriven novi dinosaurus! (FOTO) (VIDEO)

Zbog fizičkih osobina - izdužen vrat, kljun bez zuba i zaobljena kresta na glavi poput kazuara, ovoj vrsti dinosaurusa naučnici su nadenuli nadimak "kokoška iz pakla"

Američki naučnici otkrili su novu vrstu pernatog dinosaurusa koji je živeo na tlu Severne Amerike pre 66 miliona godina.

Stručnjaci su, zapravo, na osnovu ostataka tri fosilizovana skeleta uspeli da rekonstruišu jedan primerak ovog dinosaurusa, nalik džinovskoj kokoški, koji je ime dobio prema mitološkom demonu.

Visok tri metra i težak između 200 i 300 kilograma, Anzu Vajlei je bio savremenik T-Reksa.

Zbog svojih fizičkih osobina - izdužen vrat, kljun bez zuba i zaobljena kresta na glavi poput kazuara, australijskih ptica iz porodice nojeva, naučnici su mu nadenuli nadimak "kokoška iz pakla".

Praistorijsko pile imalo je i relativno karatak i zdepast rep kao i oštre kandže na kraju tankih i dugih nogu.

- Nazvali smo ga kokoška iz pakla iz šale, ali mu taj nadimak prilično odgovara - izjavio je Metju Lamana, paleontolog sa Prirodonjačkog muzeja Karnegi u Pitsburgu.

Tri pomenuta skeleta pronađena su krajem 1990-ih u stenovitoj formaciji Hel Krik u Severnoj i Južnoj Dakoti, na severu SAD.

Ovim otkrićem kao i rekonstrukcijom celovitog skeleta konačno je rešena misterija ove grupe dinosaurusa koja je mučila istraživače više od jednog veka.

- Reč je o velikom raptoru, sa glavom poput kokošije i telom prekrivenim perjem - navela je Ema Šakner sa Univerziteta u Juti i koautorka studije, objavljene u američkom časopisu PLOS ONE.

- Ovo je značajno otkriće, jer je Anzu najveći oviraptorosaur koji je pronađen u Severnoj Americi - objasnila je ona, dodajući da je ova grupa dinosaurusa u "bliskoj rodbinskoj vezi" sa pticama.

Prvi deo dinosaurusovog imena, Anzu, preuzet je od imena demona iz sumerske mitologije koji je imao izgled orla sa lavljom glavom, dok je drugi deo, Vajlei, dat po imenu unuka jedog od direktora Karnegi muzeja u kojem su se čuvala tri fosilizovana kostura.

Pogledajte video:

(Telegraf.rs / Tnjug)

• Marko

21. mart 2014 | 08:55