Asteroid veličine gigantske lobanje viđen prvi put na Noć veštica nikad nije bio bliže, a evo šta može da se desi ako udari u zemlju (FOTO)

Našoj planeti još jednom će se približiti asteroid nalik na lobanju.

Asteroid 2015 TB145, koji mnogu zovu jednostavnijim imenom "kometa smrti", proleteće pored Zemlje 11. novembra.

Astronomi su prvobitno asteroidu dali nadimak "Velika bundeva", ali mnogi su ukazali na činjenicu da zapravo liči na divovsku lobanju.

Inače, ovaj asteroid prvi put je uočen 15. oktobra 2015, samo par nedelja pre nego što je projurio blizu Zemlje 31. oktobra, na Noć veštica. Tokom tog susreta 2015 TB 145 bio je samo 1,3 lunarne udaljenosti od Zemlje, dok će ovog puta prolaz biti dosta sigurniji, na 105 lunarnih udaljenosti.

- Putanja 2015 TB145 dobro nam je poznata - rekao je Pol Čodas, direktor Centra za proučavanje objekata u zemljinoj blizini još 2015. Procenjuje se da je asteroid prečnika 700 metara, a iako možda deluje veliko, asteroid je u stvari toliko malen da nema nikakvog gravitacionog uticaja na Mesec ili Zemlju.

Nema opasnosti da bi ovaj asteroid mogao da udari u Zemlju, a ako bi se to kojim slučajem dogodilo, udarac bi uništio omanju državu ili bi pokrenuo veliki cunami.

- Otkrili smo da objekat reflektuje oko 6 odsto svetlosti koje dobije od Sunca - rekao je Višnu Redi iz Planetarnog naučnog instituta u Taksonu, u Arizoni.

- To je slično svežem asfaltu, i dok nam je ovde na Zemlji to dosta mračno, i dalje je svetlije od tipične komete koja reflektuje 3 do 5 odsto svetlosti. To ukazuje da je kometskog porekla, ali kako nije vidljiv gasni omotač, zaključak je da se radi o mrtvoj kometi - navodi se.

Sledeći put kad ovaj asteroid projuri pored Zemlje biće to u avgustu 2027. A tada će proći na samo jednoj lunarnoj udaljenosti (383.000 kilometara) od Zemlje.

(Telegraf.rs/Ifl science)

• Hm...

30. septembar 2018 | 15:16

Taj će udariti tamo gde su ovu priču skrojili, preko okeana, gde je leglo svetskog zla, tj, nikada.

• Jedan

30. septembar 2018 | 17:52

Ne brinite,nema svemira,niti asteroida...zemlja je ravna.Samo pomamljuju zalosni narod i na kraju ista prica...prosao je 50.000km pored zemlje.