21

Naučnici upozoravaju: Vrlo brzo će klima na Zemlji biti ista kao pre tri miliona godina

Prosečna temperatura je tada bila 1,8 do 3,6 stepeni Celzijusa iznad sadašnje

Zemlja, Planeta zemlja, Zemljinaa atmosfera
Foto-ilustracija: pixabay.com

Očekuje se da će klima na planeti Zemlji 2030. godine biti kao što je bila pre tri miliona godina - pišu istraživači u studiji objavljenoj u ponedeljak u časopisu Američke naučne akademije (PNAS).

Taj period je sredina Pliocena, kada je na Zemlji bila suša, Severna i Južna Amerika se još nisu spojile, Grenland još nije bio zamrznut, a nivo okeana je bio 18 metara viši nego što je sada.

Prosečna temperatura je tada bila 1,8 do 3,6 stepeni Celzijusa iznad sadašnje.

- Idemo ka veoma dramatičnim promenama u izuzetno kratkom vremenu - rekao je Džek Vilijams, profesor nauke o Zemlji i stručnjak za paleo-ekologiju i klimatologiju na Univerzitetu u Viskonsinu, u gradu Medisonu.

Ako se ispuštanje ugljendioksida u atmosferu nastavi kakvo je sada, istraživači procjenjuju da će se do 2150. godine Zemlja vratiti na stanje u kojem je bila pre 50 miliona godina, u zoru evolucije prvih sisara, kada su već davno bili izumrli dinosaurusi (pre 65 miliona godina).

Tokom prethodnog perioda dogodile su se dramtične promene Foto: NASA

Zaleđenim kapama na polovima Zemlje dugo treba da se otope, tako da Grenland neće ponovo postati zelen već u sledećem veku, rekao je Viliams za AFP.

Za to vreme nivo okeana neće porasti svih 18 metara. Ali, iznenadno zagrevanje će iznenaditi žive vrste kojima su milioni godina bili potrebni da se razviju u sadašnju formu.

- Mnoge vrste će zato nestati - primećuje koautor studije.

- To ukazuje kako možemo da utičemo na svoju istoriju i na istoriju Zemlje - tako da razumemo sadašnje promene i prilagodimo se - zaključio je on.

(Telegraf.rs/Beta)

Tagovi: Ekologija, Globalno zagrevanje, istraživanje, Klima, LED, Naučnik, Nivo mora, Planeta Zemlja, Svemir, Temperature, Zemlja

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Komentari (21)
Poređaj komentare:
  • S
    Saskomy

Kakav bolesni satanisticki koncept ucenja,a svi znamo vrlo dobro ,a posebno oni,da je zemlja jako mlada ,stara oko 6000 godina ,o tome nas lepo uci Gospod nas i Biblija,i sada vec je sve i dokazano da je Biblija jedina autenticna knjiga o postanju. Ali i ovom ucenju ce vrlo brzo doci kraj..SLAVA TI GOSPODE,I HVALA!!!

• Z
    Zgb

Dinosauri nisu izumrli prije 65 miliona godina ,cak je vecina zivjela u isto vrijeme kaad i covjek

• S
    stvarno?

ovde se bacaju brojke da ti se zavrti u glavi. ni jedan citat nauchnika nema zdravu osnovu.

"Spajdermen" opet u akciji: Popeo se na 185 metara visine bez ikakve opreme, pa uhapšen na vrhu zgrade (VIDEO)

Ruski "gospodar hladnoće" skočio iz aviona polugo na minus 23 stepena: Za ovaj podvig pripremao se danima (VIDEO)

Finska nudi turistima besplatno letovanje kako bi ljudi naučili da budu srećni (VIDEO)

Australija ima žabokrečinu u kojoj živi čudovište, a oni su to saznali na teži način (VIDEO)

Policija u dvorištu zatvora pronašla mrtve pacove sa šavovima preko stomaka: Kada ih je otvorila, šokirala se!

Nastavnik iz Kenije skoro celu platu poklanja đacima, a sada je osvojio milion dolara i poslao mnogo jaku poruku celom svetu