Lovac iz Saltrija hodao je na 2 noge, bio brz i krvoločan. Jeo je sve pred sobom, pa i druge dinosauruse: Otkriveno čudo opasnije od T-Reksa (FOTO)

Bio je dug oko 7,5 metara a težak najmanje tonu

Naučnici su otkrili fosilne ostatke ogromnog dinosaurusa mesoždera koji je harao severom Italije pre 198 miliona godina, a čija je smrt bila veoma upečatljiva.

Saltriovenator zanelai bio je dug oko 7,5 metara, objavili su u naučnici, težio je najmanje tonu, što znači da je u vreme kad je živeo, na početku razdoblja jure, bio najveći poznati dinosaurus mesožder.

I njegova smrt bila je upečatljiva.

Nakon što je uginuo, njegov leš je nekako stigao do mora i potonuo na dno gde su se njegovim ostacima mesecima i godinama hranila mnoga morska bića pre nego što se pretvorio u fosil.

Na njegovim kostima nađeni su tragovi koje su verovatno ostavile ajkule i druge ribe kao i tragovi morskih ježeva i male rupe koje su probušili morski crvi.

- To je jedinstveno - kazao je paleontolog Kristiano Dal Saso iz milanskog prirodnjačkog muzeja, koji je vodio istraživanje čiji su rezultati objavljeni u stručnom časopisu Pere.

- U naučnoj literaturi spominju se neke kosti dinosaurusa koje su jele kopnene životinje poput dinosaurusa i ređe insekata. Najmanje tri vrste morskih životinja ostavilo je tragove na kostima saltriovenatora - dodao je.

Saltriovenator, koji na neki način spaja odlike nerazvijenih dinosaurusa mesoždera i onih razvijenijih, najavio je pojavu još većih dinosaurusa grabljivaca koji su živeli kasnije tokom jure i krede.

To je drugi dinosaurus koji je otkriven u Italiji, prenosi The Wire.

Saltriovenator, u prevodu lovac iz Saltrija, bio je dvonožna životinja lobanje duge 80 centimetara s oštrim zubima. Na prednjim ekstremitetima je imao po četiri prsta od kojih su tri imala kandže. Bio je star oko 24 godine i nepotpuno razvijen u trenutku smrti. Živeo je u obalnom području u okruženju koje nalikuje na današnje Karibe i verovatno je lovio dinosauruse biljojede te možda manje dinosauruse mesoždere, kažu naučnici.

Dinosaurusi su se prvi put pojavili pre oko 230 miliona godina tokom trijasa.

VIDEO: Lobanja do lobanje- legijski logor u Viminacijumu