Neverovatno otkriće kanadskih naučnika: I dinosaurusi obolevali od raka

dinosaurus

Pixabay.com

Kada su naučnici prvi put iskopali fosile dinosaurusa zvanog sentrosaurus u kanadskoj provinciji Alberta 1989. godine, primetili su lošu i nepravilnu kost noge i pomislili da je tako zarasla.

Međutim, novo ispitivanje pokazuje nešto drugačije, saopštili su naučnici. Malformacija je manifestacija osteosarkoma, agresivnog karcinoma kosti, zbog čega je ovaj sentrosaurus koji je živeo pre 76 miliona godina prvi poznati primer dinosaurusa obolelog od malignog karcinoma, prenosi Rojters.

Dug oko šest metara, sentrosaurus je bio četvoronožni kljunasti dinosaurus biljojed koji je imao dugačak rog iznad nosa i koštana pera iznad vrata sa dva manja kukasta roga.

Paleontolog Dejvid Evans iz Kraljevskog muzeja Ontario u Torontu rekao je da je kost potkolenice ovog sentrosaurusa imala ogromni tumor "veći od jabuke".

Ovo neverovatno otkriće pokazuje da, bez obzira na to koliko su neki dinosaurusi izgledali snažno, na njih su uticale mnoge bolesti koje imamo i danas i kod životinja i kod ljudi, uključujući i rak.

Budući da se većina tumora javlja u mekom tkivu koje se ne fosilizira lako, u evidenciji fosila ima malo dokaza o kanceru.

Video: Bračni par pingvina prošetao među dinosaurusima, pa su pobegli glavom bez obzira