Nisu samo za decu: Sve veći broj odraslih vraća se igračkama, u njima pronalaze utehu i oslobađaju se stresa

Čak i dok pretnja pandemije opada, proizvođači igračaka smatraju da je interesovanje odraslih za igračke dugotrajno i stvaraju nove proizvode, usluge i veb stranice namenjene starijoj grupi

  • 0
Igračke odrasli deca igranje Foto: Tanjug/AP

Od početka pandemije, Elizabet Hulanik (37) se vratila igračkama iz detinjstva kako bi se oslobodila stresa.

Zajedno sa svojim kolegama sa posla, kupuje Lego kocke i igraju se na radnom mestu. Opet je počela da se igra i sa Silly Putty, priznajući da se oseća prijatno zbog gumenih materijala koji menjaju boje.

Čak i njena lutka Samanta, koju drži u svom ormariću za porcelan, aktivna je ovih dana. Kada je bila dete, čekala je godinu dana da joj mama kupi tu lutku, a sada joj, kako kaže, služi kao podsećanje na to da uvek treba biti strpljiv.

"(Ovo) će verovatno biti sa mnom zauvek. Uvek mi treba nešto da se zanimam, i to je verovatno najsigurnija opklada za mene da se držim igračke nego da nastavim da pokušavam da smislim kako da popravim automobile ili nešto slično", rekla je Elizabet, stanovnica Nju Džersija.

Mnogo pre pandemije, mnogi odrasli su se okrenuli igračkama od lega do kolekcionarskih predmeta kako bi pronašli utehu u svom detinjstvu.

Svi stresovi usled zdravstvene krize ubrzali su i učvrstili trend, kaže Džim Silver, glavni urednik TTPM-a, sajta za pregled igračaka.

Čak i dok pretnja pandemije opada, proizvođači igračaka smatraju da je interesovanje odraslih za igračke dugotrajno i stvaraju nove proizvode, usluge i veb stranice namenjene starijoj grupi.

Ovo takozvano tržište "deca-odrasli" je značajno. Starosti od 18 i više godina predstavljale su 14 posto prodaje industrije igračaka u SAD, ili 5,7 milijardi dolara za 12 meseci zaključno sa septembrom 2022. Porastao je za 19 posto, prema NPD Group Inc., firmi za istraživanje tržišta.

Počevši od početka ove godine, Mattelov American Girl Cafe dodao je više jela za odrasle, poput salata od cvekle i kozjeg sira i koktela kao što su Aperol špric i Krvava Meri nakon što su videli odrasle kako se pojavljuju bez dece.

Lego A/S stalno povećava svoje proizvode za odrasle od 2020. godine; sada ima 100 kompleta, uključujući neustrašivo istraživanje svemira i luksuzne automobile.

"Pandemija je svakako poslužila kao katalizator za ovaj trend jer su se odrasli našli zaglavljeni kod kuće bez ičega drugog s mnogo vremena u svojim rukama", rekla je Ženevjev Kruz, viši direktor Lega, koja vidi da odrasli svih uzrasta prihvataju šarene građevinske blokove.

"Ali verujemo da trend ide dalje od pandemije", rekla je ona.

Rukovodioci kažu da ono što ovaj put čini drugačijim je to što potrošači zaista ulaze u igru uloga. Build-a-Bear kaže da odrasli zapravo vode svoje plišane životinje u krevet. U American Girl, žene se oblače u odeću inspirisanu njihovim omiljenim lutkama i donose svoje lutke iz detinjstva u kafiće i sede sa njima, rekla je Džejmi Sajgilman, generalna menadžerka i predsednica American Girl. Takođe ih dovode u bolnicu za lutke ili frizerski salon.

Takvo igranje uloga moglo se videti u nedavnoj poseti American Girl Cafe-u na Menhetnu, gde su Marisa Dragoš (23), zajedno sa drugaricom iz detinjstva Lizom Kostantino (24), ručale sa dve lutke koje su pozajmile iz prodavnice.

Bile su u poseti iz Los Anđelesa.

"Moja mama je tužna što sam još uvek u spavaćoj sobi iz detinjstva jer trenutno ne mogu da priuštim da se iselim. Mislim da mi je to zabavno. Još uvek imam lutke, samo nekako sede u svojoj sobi, ali osećam da su rasle sa mnom.

Oni su moji mali prijatelji sa kojima se družim", rekla je ona.

Loren Brereton (61) je nedavno bila u poseti prodavnici American Girl sa svojom unukom Alanom (7). Rekla je da se tokom pandemije utešila gledajući lutke sopstvene ćerke. Takođe je izvukla neke lego i druge igračke svog sina i igrala se sa njima. Sada razmišlja da sebi kupi nekoliko igrački.

"Sve te igre su mi donele utehu kada sam bila dete, promenile su vas u različitim vremenima kada vam je to bilo potrebno. I to vam je trebalo", rekla je ona.

Video: Ovaj meda je svašta preživeo, a ko zna šta ga još čeka: Neke igračke jednostavno nemaju sreće

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Više sa weba

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA